مشروح اخبار


» انتقاد امام جمعه قلعه‌رئیسی ازمدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد



صلواتی خاطرنشان کرد: بعد از 35سال از انقلاب ما هنوز دنبال آموزش نماز، تیمم و وضو هستیم و خبری از کار بنیه و پژوهشی انجام ندادیم، فرهنگ دین را نهادینه نکردیم و متناسب با وضعیت استان نتوانستیم معارف دین، قرآن و اهل بیت را به خوبی انتقال دهیم.

خطیب جمعه قلعه‌رئیسی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات استان به خالی بودن مساجد بر می‌گردد اضافه کرد:


حجت‌الاسلاماسماعیل صلواتی در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب ازبین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.

به گزارش (حسن آرمند)خبرنگار راک نیوز ازچاروسا ؛ صلواتی در ادامه با اشاره به شعارسال به نام سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی مقام معظم رهبری اذعان داشت: یکی از نهادهای تاثیرگذار و فرهنگ ساز که در توسعه فرهنگ اسلامی و دینی نقش مهم و اساسی دارد سازمان تبلیغات اسلامی است. وی بیان کرد: هدف از تشکیل این سازمان گسترش فرهنگ دینی در جامعه بود، باتوجه به ضروریات کشور مقام معظم رهبری فرمودند سال فرهنگ با مدیریت جهادی حداقل انتظار این بود که این نام گذاری در سازمان تبلیغات استان نشان وتبلور خاصی داشت و این سازمان به صورت جهادی عمل می‌کرد. صلواتی خطاب به استاندار استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال فرهنگ و با توجه مظلومیت این بخش آن هم در نظام اسلامی حضرتعالی چقد بودجه برای سازمان تبلیغاتگذاشته‌اید؟ و برای مسائل دینی و ارزش ها چقدر حمایت از این اداره کردید؟ وآیا متناسب با بقیه استانها محروم برای مسائل دینی بودجه گذاشته‌اید؟و چه اتفاقی افتاد؟

امام جمعه قلعه‌رئیسی خطاب به مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: شما می دانید در این استان بیش از 1700روستا وجود داردمی دانید در بعضی از این روستاها اصلا روحانی رفت و آمد نمی‌کند و مردم دسترسی ندارند، می دانید بیش از 900مسجد در این استان است که بسیاری از این مساجد روحانی ندارند. وی با بیان اینکه 40مسجد در چاروسا آماده است وساخته شدند ابراز داشت: سالها مردم روستاهای این بخش منتظر روحانی هستند که متاسفانه خبری از روحانی در بین مردم و مساجد نیست و در بقیه شهرهای و بخشهای استان مساجد خالی از روحانی هستند.   خطیب جمعه قلعه‌رئیسی بابیان اینکه امروز بیشترین معضلات به این بر می گردند که مساجد خالی ازروحانی هستند و تبدیل شدند به مراسمات اموات اضافه کرد: جناب آقای مدیرکل شما منهای دولت چکار کردید؟ چند درصد از خیرین را برای کمک به این مسئله ازآنها کمک خواستید؟ 

دراین سالی که ولی امر مسلمین فرمودند سال فرهنگی چکاری در حوزه فرهنگ انجام دادید، چند جلسه تخصصی برگزار کردید همان طور که همه می‌بینند بی‌حجابی زیاد شد و طلاق رو به افزایش است، خودکشی و خود سوزی وجود دارد آسیب‌های ازدواج و عروسی ها بیشتر شده در این سال کدامیک از معضلات اجتماعی از بین رفت.

صلواتی گفت: سازمان تبلیغات یک شفاخانه است اما دکترش مشخص نیست چقد پاسخگوی مردم بودید؟بعداز 35سال از انقلاب ما هنوز دنبال آموزش نماز، تیمم و وضو هستیم و خبری ازکار بنیه و پژوهشی انجام ندادیم، فرهنگ دین را نهادینه نکردیم و متناسب باوضعیت استان نتوانستیم معارف دین، قرآن و اهل بیت را به خوبی انتقال دهیم.

این سازمان مریض است و نیاز به تغییر و تحول دارد ما در این استان پتانسیل های فراوان داریم اولا زمینه تبلیغی فراهم است مردم خود جوش مسجد می سازند، ماروحانیون و طلاب جوان خوش فکر ،خوش ذوق و خوش سلیقه داریم  ولی از اینظرفیت ها نتوانستیم استفاده کنیم.

وی ادامه داد: ما متاسفانه اتاق فکر برای شناسایی آسیب ها و برنامه ریزی برای رفع آنها نداریم در جهت جذب و عزیمت و ایجاد انگیزه روحانیون و طلاب به این استان نیاز به کار و جدیت بیشتر است، روحیه کارمندی و بی انگیزگی واداری عمل کردن فقط به فکر وظیفه تعریف شده اداری باشیم ، این مشکل فرهنگ را حل نمی‌کند و امروز سازمان تبلیغات از صدر تا ذیل با این آسیب مواجه است.

امام جمعه قلعه‌رئیسی با بیان اینکه در گذشته مسئولانی را که هیچ جا آنها را جانمی‌دادند و در استان های دیگر جا نداشتند می آمدند در استان ما مدیر کل می شدند گفت: مسئولی هم که امروز اعلام می کند روستا نیاز به اینترنت نداردبداند که دنیای امروز به دهکده جهانی معروف است همه امورات الکترونیکی است همه مسائل اینترنتی شده معلوم است چنین فردی در هر جای باشد هیچ کس هیچ حسابی از او نمی برد.

وی افزود: وقتی مدیری قدرت نفوذ نداشته باشد خلاقیت و نو آوری نداشته باشد نتیجه اش همین است که امروز می بینیم. 

امام جمعه قلعه رئیسی از علما و فضلای استان در خواست نمود به یاری دین خدابیایند و به ندای نایب امام زمان لبیک بگویند و استان را از این بن بست نجات دهند. 

ازمسئولان متولی امر در خواست نمود افرادی عالم و صاحب فکر و خلاقیت و مصلح به علم روز دارای توانمندی های فردی و اجتماعی آشنا به دردهای استان درسازمان تبلیغات بکار گرفته شود.

صلواتی در پایان متذکر شد: البته بنده می دانم کار فرهنگی زمان بر است و مسائل فرهنگی تنها مربوط به سازمان تبلیغات اسلامی نیست اداره ارشاد، حوزه علمیه و بقیه نهادهای فرهنگی استاما حقیقتا عملکرد سازمان تبلیغات اسلامی در سال جهاد فرهنگ در این استان خوب نبود.  

 

 



تاریخ انتشار : 22 اسفند 1393, 22:15



» اخبار مرتبط:

  • مخالف مسئله اینترنت و شبکه‌های اجتماعی نیستم
  • پارتی بازی در استان فساد مدنظر مقام معظم رهبری است
  • انتقاد امام جمعه قلعه رئیسی از قطعی مکرر برق
  • مشکل آب شرب قلعه رئیسی جدی است
  • علت ضبط نکردن خطبه های نماز جمعه "قلعه رئیسی" !
  • » اشتراک گزاری خبر

    • دهدشتی

    • 22 اسفند 1393 23:02
    • گروه کاربری: ميهمان
    • آیدی یاهو: {yahoo}
    • تاریخ عضویت: --
    • وضعيت:
    • خبر
    • نظر
    ^
    بابا تو چقد معترضی چته تو؟
    چی میخوای؟
    میخوای چیرو ثابت کنی؟
    آره بابا تو عالی هستی ای ول داری حاج آقا
    خوب عزیز من دردر مردم الان درد نون هست نه درد آخوند
    تو هم به فکر هم قطارای خودتی برادر من؟
    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟