مشروح اخبار


» پردیس جدید دانشگاه آزاد یاسوج در راه شیراز



رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج گفت: سه ساختمان اصلی برای فضاهای آموزشی و سلف سرویس در پردیس جدید این دانشگاه واقع در جاده شیراز در 10 كیلومتری مركز این شهر در آینده‌ای نزدیك افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.
دکتر عطاءالله افتخاری در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران استان که در پردیس جدید این دانشگاه برگزار شد، گفت: با افتتاح و بهره‌برداری از این فضاها مشكلی برای تحصیل دانشجویان در این پردیس وجود ندارد و هم‌اكنون دانشجویان برخی رشته‌ها در ترم تابستان امسال به صورت آزمایشی در این پردیس مشغول تحصیل هستند.

وی اظهار کرد: پردیس جدید دانشگاه آزاد یاسوج در زمینی به مساحت 300 هكتار پیش‌بینی شده است که از اين ميزان 42 هكتار برای ایجاد ساختمان‌ها و فضاهای فیزیكی مورد نیاز دانشگاه، دو هكتار برای فضای سبز و مابقی نیز برای كاربری‌های كشاورزی و منابع‌طبیعی است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج خاطرنشان کرد: اعتبار هزینه شده برای ساخت و بهره‌برداری كامل پردیس دانشگاه آزاد یاسوج را بیش از 20 میلیارد تومان است و این پردیس با توجه به نوع ساخت و طراحی كه در آن پیش‌بینی شده در سطح دانشگاه‌های آزاد اسلامی كشور بی‌نظیر است.

وي با بیان اينكه تكمیل و بهره‌برداری پردیس دانشگاه آزاد كمك بزرگی به حوزه آموزش عالی در سطح استان و ارتقا جایگاه علمی و تحقیقاتی دانشجویان و اساتید مي‌كند، اظهاركرد: 8500 دانشجو در این واحد دانشگاهی مشغول به تحصیل هستند و 130 عضو هیأت علمی در این دانشگاه تدریس می‌کنند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج با اشاره به احداث بیمارستان با كاربری آموزشی و درمانی در پردیس این دانشگاه، ابراز کرد: تاسیس دانشكده پزشكی و دندان‌پزشكی و رشته‌های پیراپزشكی از اولویت‌های این دانشگاه است.

افتخاری اظهارکرد: رشته‌های صنایع‌غذایی، حقوق جزا، ادبیات‌عرب، حقوق‌عمومی، روانشناسی بالینی، روانشناسی عمومی، عمران زلزله، بافت‌شناسی، انگل‌شناسی، زیست‌شناسی جانوری و رشته‌های مهندسی رباتیك، شیمی و موادصنایع از مهمترین رشته‌های سال‌های اخیر دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد است.




تاریخ انتشار : 20 تیر 1391 23:35



» اخبار مرتبط:

  • اضافه شدن پنج رشته جدید در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی واحد یاسوج
  • علت عدم بهره برداری از ساختمان دانشگاه پیام نور گچساران چیست
  • پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد دهدشت از ...
  • تصویب یک رشته کارشناسی ارشد دردانشگاه آزاد گچساران
  • سرپرست دانشگاه علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد یاسوج منصوب شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    پررنگ کج خط دار خط دار در وسط | سمت چپ وسط سمت راست | قرار دادن شکلک قراردادن لینکقرار دادن لینک حفاظت شده انتخاب رنگ | پنهان کردن متن قراردادن نقل قول تبدیل نوشته ها به زبان روسی قراردادن Spoiler


    در میان پیشنهادات این روزها، کدام را قابل اعتنا می‌دانید؟

    1-سروش
    2-بله
    3-روبیکا
    4-آی گپ
    5-هیچکدام