مشروح اخبار


» 50 درصد زایمان‌ها در گچساران به صورت سزارین است



وی پایش برنامه‌ها را در اجرای موفق برنامه‌ها بسیار مهم و ضروری دانست و گفت: تغذیه انحصاری شیر مادر تا شش ماه اول و تکمیل این تغذیه تا دو سالگی یکی از حقوق کودکان بوده که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

محمدی آگاهی‌بخشی و آموزش مادران را امری مؤثر در افزایش شیردهی با شیر مادر عنوان کرد و گفت: برخی آمارهای ارائه شده در کمیته شیردهی آماری واقعی نبوده و مادرانی که شیرخشک نوزاد خود را از داروخانه‌ها تهیه می‌کنند بر این آمار اثرگذار است.


 راک نیوز : محمدرضا محمدی ظهر امروز در سمینار علمی هفته جهانی شیر مادر که در بیمارستان صنعت نفت گچساران برگزار شد، اظهار کرد: شیر مادر دارای فواید ارزشمندی بوده و ترویج فرهنگ تغذیه نوزاد با شیر مادر باید بیش از پیش در جامعه ترویج شود.

وی بیان داشت: شیر مادر درصد مناسبی از مواد غذایی لازم برای شیرخوار را داشته و در شش ماه نخست تولد، نوزاد باید فقط از شیر مادر تغذیه کند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: افزون بر 50 درصد زایمان‌ها در گچساران به صورت سزارین انجام می‌شود که به نسبت دیگر شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد آمار بالایی است.

در حال حاضر آموزش پرسنل این شبکه به صورت کمی در حد مطلوبی قرار دارد اما از نظر کیفی رضایت‌بخش نیست.

محمدی مجموعه‌ای از آگاهی‌های علمی و تجربی را مهارت معنا کرد و یادآور شد: برای گرفتن نتیجه مطلوب و دستیابی به اهداف برنامه‌های اجرایی باید از مهارت‌های موجود بهره‌ لازم برده شود.
(فارس)



تاریخ انتشار : 25 تیر 1391, 19:06



» اخبار مرتبط:

  • شیرخشک‌ گران شده است/هر قوطی ۲۵ هزار تومان
  • تولد هفتمین نوزاد در آمبولانس‌های 115 کهگیلویه و بویراحمد
  • رئیس مرکز بهداشت گچساران معرفی شد
  • 7/3 درصد از کودکان کهگیلویه سوء تغذیه دارند
  • تولدسه قلوهادرگچساران و چهارقلوها در بوشهر
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟