مشروح اخبار


» 7/3 درصد از کودکان کهگیلویه سوء تغذیه دارند



وی سوء تغذیه را یک مشکل مهم برای سلامتی کودکان ذکر کرد و گفت: این مشکلات باید در سطح خانواده ها و مدارس به صورت ویژه پیگیری شود.

رییس شبکه بهداشت ودرمان تغذیه کودکان را بسیار مهم دانست و افزود: می بایست والدین یک الگوی مشخص غذایی برای کودکان خود در وعده های غذایی تعریف کنند.

ˈنصرالله کریمیˈ روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، علت سوء تغذیه در این شهرستان را نبود فرهنگ تغذیه و فقر برشمرد.وی سوء تغذیه را بیشتر مربوط به جمعیت شهری دانست واظهار داشت: جمعیت کودکان شهری 15 هزارو 692 نفر است و از هر100 نفر شش نفر دچار سوء تغذیه هستند.
کرمی تعداد جمعیت زیر هشت سال روستایی این شهرستان را 12 هزار و555 کودک برشمرد وافزود: تاکنون 11 هزار و442 کودک دراین رابطه مراقبت شده اند.وی سوء تغذیه را یک مشکل مهم برای سلامتی کودکان ذکر کرد و گفت: این مشکلات باید در سطح خانواده ها و مدارس به صورت ویژه پیگیری شود.
رییس شبکه بهداشت ودرمان تغذیه کودکان را بسیار مهم دانست و افزود: می بایست والدین یک الگوی مشخص غذایی برای کودکان خود در وعده های غذایی تعریف کنند.

وی نقش مادر در تغذیه کودکان را بسیار حیاتی خواند وابراز داشت: هرچه سطح تحصیلات و آگاهی مادر نسبت به این موضوع بیشتر باشد نتیجه آن بهترخواهد شد.



تاریخ انتشار : 6 آبان 1391, 19:25



» اخبار مرتبط:

  • سبد غذایی برای 420كودك مبتلا به سوء تغذیه در كهگیلویه
  • 50 درصد زایمان‌ها در گچساران به صورت سزارین است
  • 20 هزار کودک در کهگیلویه و بویراحمد از خدمات بهزیستی بهره می‎برند
  • ناهنجاریهای ژنتیکی مهمترین عامل مرگ کودکان زیر 5سال درکهگیلویه
  • ساماندهی 20 کودک کار و خیابانی گچساران
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟