مشروح اخبار


» همایش «شیرمردان برنوبدست ولایت»درکهگیلویه و بویراحمد برگزارمی شود



فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری همایش شیرمردان برنو بدست ولایت خبر داد و گفت: در این همایش از عشایری که روز اول جنگ با اسلحه های خود به جبهه های جنگ شتافتند تجلیل می شود.


فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری همایش شیرمردان برنو بدست ولایت خبر داد و گفت: در این همایش از عشایری که روز اول جنگ با اسلحه های خود به جبهه های جنگ شتافتند تجلیل می شود.

به گزارش راک نیوز از یاسوج ، سردار یدالله بوعلی پیش از ظهر دوشنبه در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دفاع مقدس افزود: هشت سال دفاع مقدس تاریخ پرافتخار نظام جمهوری اسلامی ایران است که با همه تاریخ متفاوت بوده و آنچه در برهه های تاریخی دیگر اتفاق نیفتاد به طور یک جا در هشت سال دفاع مقدس رخ داد.

وی هشت سال دفاع مقدس را جزء طولانی ترین نبردها در طول تاریخ نام برد و اظهار داشت: قداست این دفاع به جنبه اعتقادی آن بر می گردد و به خاطر دفاع از کیان اسلام و حریم تشیع است.

بوعلی جنگ تحمیلی را توطئه ای دانست که دشمن با همراهی دنیای شرق و غرب علیه انقلاب اسلامی ایران شروع کرد و افزود: رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس با این هدف وارد جنگ شدند که ثابت کنند شیعه امام علی(ع) هستند و در دفاع از اسلام تا سر حد جان تلاش می کنند.

وی دفاع مقدس را یک دفاع سراسری دانست و با اشاره به بمباران های متعدد در شهرهای مختلف ایران در طول این دوران، یادآور شد: این بمباران ها مصیبت های کمی برای ملت ایران نبود اما مردم در مقابل همه بی مهری ها و ظلم های دشمنان شرق و غرب مقاومت کردند و سرافراز از این دفاع بیرون آمدند.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: استان ما به عنوان بخشی از این کشور نقش خود را در هشت سال دفاع مقدس به خوبی ایفا کرد و جزء استان های پرافتخاری بود که در عرصه جنگ با شجاعت و غیرت حاضر شدند و عملیات هایی که رزمندگان این استان در آنها شرکت داشتند از پرافتخارترین عملیات های جنگ بود.

بوعلی در ادامه به تشریح مهمترین برنامه های سپاه فتح استان در طی هفته دفاع مقدس پرداخت و اضافه کرد: اولین روز از این هفته یعنی ۳۱ شهریور ماه همزمان با روز آغاز حمله تجاوزکارانه دنیا علیه نظام جمهوری اسلامی ایران با رژه نیروهای مسلح استان و تیپ ۴۸ فتح و نیروی انتظامی و بسیجیان در بلوار عدل و میدان انقلاب آغاز می شود.

وی رژه پیاده و موتوری و سخنرانی نماینده ولیه فقیه در استان و استاندار را از مهمترین برنامه های روز نخست از هفته دفاع مقدس نام برد.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد همچنین از افتتاح نمایشگاه هفته دفاع مقدس در سه بخش تاریخ اسلام و انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و بخش دستاوردها و پیشرفت های جنگ نرم در این روز خبر داد و بیان کرد: این نمایشگاه در غرفه های متعدد توسط اقشار مختلف بسیج دایر می شود.

اجرای رزمایش مرصاد در محل نمایشگاه دفاع مقدس

بوعلی همچنین از اجرای رزمایش مرصاد که در سال ۶۷ علیه هجوم و خیانت منافقین انجام شد در محل نمایشگاه خبر داد.

وی به صدا در آمدن زنگ مقاومت توسط بسج دانش آموزی، برگزاری دعای عرفه در روز عرفه در محل نمایشگاه دفاع مقدس، عطرافشانی قبور مطهر شهدا، برگزاری جشنواره ورزشهای بومی و محلی در محل نمایشگاه در روز دوم از هفته دفاع مقدس، برگزاری همایش های پیاده روی در شهرهای مختلف استان، حضور سراسر در نمازهای جمعه و سخنرانی فرماندهان جنگ را از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

فرمانده سپاه فتح استان همچنین برگزاری و اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه و عکس بسیج در روز پنجم مهرماه، برگزاری همایش عشایر تحت عنوان همایش شیرمردان برنو بدست ولایت و برگزاری جشن های متعدد را از مهمترین برنامه های تدارک دیده شده در طی هفته دفاع مقدس نام برد.

بازسازی واقعه غدیر در شهرستان لنده

بوعلی در ادامه از بازسازی واقعه غدیر در روز دهم مهرماه در شهرستان لنده خبر داد و عنوان کرد: این واقعه توسط بسیج در این شهرستان بازسازی می شود.

وی از برگزاری یادواره های مختلف شهدا در سراسر استان، برگزاری همایش های متعدد با موضوعات علمی، بصیرتی، شعر و خاطره گویی، اعزام تیم های پزشکی به مناطق محروم و ارائه خدمات پزشکی رایگان خبر داد.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد همچین به کلنگ زنی پروژه های متعدد در طی این هفته اشاره داشت و پروژه های استخر سرپوشیده در شهرهای مختلف استان مانند چرام، بهمئی و دنا و همچنین پنج مجتمع فرهنگی در سطح استان را از مهمترین این پروژه ها عنوان کرد.



تاریخ انتشار : 30 شهریور 1394, 15:42



» اخبار مرتبط:

  • برگزاری رژه نیروهای مسلح در دهدشت
  • 30 ویژه برنامه هفته دفاع مقدس در کهگیلویه اجرا می شود
  • يادواره «شهدای مخابرات بيسيم‌چی» در ياسوج برگزار می‌شود
  • نشست ستاد اجرايي بزرگداشت هفته دفاع مقدس درچاروسا
  • سرهنگ پاسدار "درفشی" مدیرکل بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟