مشروح اخبار


» مقاله نخبه ای از ممسنی موفق به دریافت جایزه جهانی شد+عکس



دبیر شورای اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با چاپ مقاله خود در زمینه حذف سیگنال های نامطلوب (کلاتر) در رادارهای منواستاتیک پایه ثابت دریایی موفق به دریافت جایزه IETE-J C Bose Memorial Award 2015 شد.


دبیر شورای اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان با چاپ مقاله خود در زمینه حذف سیگنال های نامطلوب (کلاتر) در رادارهای منواستاتیک پایه ثابت دریایی موفق به دریافت جایزه IETE-J C Bose Memorial Award 2015 شد.

به گزارش راک نیوز از هرمزگان ، حمزه قهرمانی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز خمیر با چاپ مقاله ای با عنوان “Maritime Radar Target Detection in Presence of Strong Sea Clutter Based on Blind Source Separation” که در تاریخ 14 اکتبر 2014 در Volume 60, Issue 5 از مجله IETE Journal of Research (Taylor & Francis Ltd.)برنده جایزه IETE-J C Bose Memorial Award 2015 شد.

این مقاله روش جدیدی برای حذف سیگنال های نامطلوب (کلاتر) در رادارهای منواستاتیک پایه ثابت دریایی را پیشنهاد می دهد که مبتنی بر جداسازی کور منابع(Blind Source Separation) و تجزیه به مولفه های مستقل (Independent Component Analysis) است.

مقاله نخبه ای از ممسنی  موفق به دریافت جایزه جهانی  شد+عکس

استفاده از روش‌های پردازش غیرخطی سیگنال مثل شبکه های عصبی، منطق فازی و همین طور جداسازی کور در رادار در سال‌های اخیر در دنیا مورد توجه قرار گرفته که این استاد دانشگاه یکی از پیشگامان در این رابطه بوده و اکنون نیز در حال ادامه تحقیقات خود در این زمینه است.

آشکارسازی هدف، از مباحث بسیار مهم در پردازش آماری سیگنال‌هاست که در رادار کاربرد بسیار زیادی داشته و روش‌های کلاسیک آشکارسازی سال هاست در دنیا به طور عملی مورد استفاده قرار گرفته و با توجه به ایرادات موجود در این روش های کلاسیک، روش‌های مدرنی در پردازش سیگنال در حال گسترش هستند که روش اریه شده در این مقاله می تواند از موارد بسیار جذاب و قوی در این زمینه باشد.

جایزه IETE-J C Bose Memorial Award 2015 توسط موسسه The Institution of Electronics and Telecommunication Engineers(IETE) سالیانه به بهترین مقاله اهدا می‌شود.

قهرمانی 3 مقاله در مجله های ISI و یک مقاله علمی پژوهشی در نشریه مهندسی برق و الکترونیک ایران (iaeee دانشگاه صنعتی امیرکبیر)در کارنامه دارد واکنون داور مجله IET Radar Sonar Navigationاست.

به گزارش راک نیوز ، دکتر حمره قهرمانی از فرزندان شایسته ونخبه منطقه جنجان ممسنی میباشد.

گفتنی است منطقه جنجان درفاصله 15 کیلومتری شرق شهرنورآباد و 160 کیلومتری شیراز مرکز استان فارس واقع شده است.

 



تاریخ انتشار : 8 آبان 1394, 19:14



» اخبار مرتبط:

  • عضوهیات علمی دانشگاه شیراز به عنوان دانشمند بین المللی انتخاب شد
  • "دکترقرائتی" رئیس جدید دانشگاه پیام نور فارس شد
  • زن ایرانی بر قله ریاضیات جهان +عکس
  • یک خبرنگار درمیان برگزیدگان نهایی کنگره بی بی حکیمه در گچساران
  • مدرس دانشگاه آزاد دهدشت به عضویت کمیته علمی ژورنال IJCSA در آمد+عکس
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟