مشروح اخبار


» یک کهگیلویه ای قهرمان قهرمانان نهج البلاغه کشور + ثبت سند تحول بنیادین در حوزه ی تعلیم و تربیت



برای اولین بار در ایران اسلامی در حوزه ی تعلیم و تربیت سند تحول بنیادین مصوب شورای عالی انقلاب طراحی شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در همایش هم اندیشی و تجلیل از اعضای کمیته های همکاری حوزه های علمیه، آموزش و پرورش و ائمه جماعت روحانی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد هدف غائی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را رسیدن به مراتبی از حیات طیبه عنوان کرد.


یک کهگیلویه ای قهرمان قهرمانان نهج البلاغه کشور + ثبت سند تحول بنیادین در حوزه ی تعلیم و تربیت

برای اولین بار در ایران اسلامی در حوزه ی تعلیم و تربیت سند تحول بنیادین مصوب شورای عالی انقلاب طراحی شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در همایش هم اندیشی و تجلیل از اعضای کمیته های همکاری حوزه های علمیه، آموزش و پرورش و ائمه جماعت روحانی مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد هدف غائی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را رسیدن به مراتبی از حیات طیبه عنوان کرد.

هادی زارع پور در ادامه گفت: تربیت در آموزش و کار ما باید به گونه ای باشد که خروجی آن نسلی باشد که به حیات طیبه دست یافته باشد.

وی 6 ساحت و تکلیف که به آموزش و پرورش محول شده است را شامل: تعلیم و تربیت اعتقادی- عبادی و اخلاقی دانش آموزان، تعلیم و تربیت اجتماعی و سیاسی، تعلیم و تربیت زیستی و بدنی، تعلیم و تربیت زیباشناختی و هنری، تعلیم و تربیت اقتصادی و حرفه ای و تعلیم و تربیت علمی و فن آورانه دانش آموزان عنوان کرد.

زارع پور همچنین افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش 131 راهکار وجود دارد که 41 راهکار آن ( بیش از 31 درصد ) در رابطه با همکاری آموزش و پرورش با حوزه های علمیه می باشد.

وی ادامه داد: این همکاری باید به گونه ای باشد که به هدف نهایی دست پیدا کنیم.

زارع پور از مستقر بودن اداره قرآن، نماز و عترت در ادارات کل آموزش و پرورش خبر داد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: طرح ارتقاء قران در دوره ابتدایی اجرایی شده که جشن آغاز این طرح در پایه اول ابتدایی و جشن پایانی آن در مقطع سوم ابتدایی است.

زارع پور همچنین ادامه داد: طرح همگام با قرآن دوره ی متوسطه اول در 395مدرسه استان اجرا می شود که معلمان بین3تا5 دقیقه از وقت کلاس را به این طرح اختصاص می دهند.

وی در ادامه از طرح ملی حفظ قرآن کریم(نور) آموزش و پرورش سخن گفت: که دانش آموزان جهت شرکت در این طرح باید در سامانه مرتبط ثبت نام نمایند و حفظ قرآن در این طرح از نیم جزء شروع و تا حفظ کل قران ادامه دارد.

زارع پور گفت: در سال گذشته 8464 دانش آموز در این سامانه جهت طرح ملی حفظ قرآن کریم(نور) ثبت نام کرده و 5154 دانش آموز در کلاس های مربوطه شرکت که2677 دانش آموز نیز موفق به کسب نمره ی قبولی این طرح شدند.

وی در ادامه گفت: تاکنون 13 همایش با حضور ائمه جمعه جهت تجلیل از این حافظین برگزار شده که ارزش ریالی هدایا بیش از 400 میلیون ریال است.

زارع پور در ادامه به برگزاری مسابقات قرآنی شهرستان، استان و کشوری اشاره کرد: در سطح شهرستان35هزار و 148 دانش آموز شرکت که از این تعداد یک هزار و 250 نفر به مرحله استانی راه پیدا کرده و 90 نفر به مسابقات کشوری اعزام که از این تعداد49 دانش آموز(بیش از50درصد) موفق به کسب رتبه ی کشور شدند.وی ارزش ریالی هدایا را یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعلام کرد.

وی در ادامه گفت: برگزاری این سطح از مسابقات قبل از انقلاب در سطح استان بی نظیر بوده است.

زارع پور ادامه داد: قهرمان قهرمانان نهج البلاغه کشور از شهرستان چرام بوده است.

وی از ایجاد توافق نامه با سازمان تبلیغات اسلامی قسمت دارالقران جهت آموزش و فراگیری قرآن برای تمام معلمین مقطع ابتدایی خبر داد.

زارع پور دیگر برنامه های انجام شده در حوزه قرآن و روحانیت را اینگونه تشریح کرد:احیای دارالقرآن در 12 منطقه استان، اجرای طرح الگوی تلاوت قران کریم در مدارس ابتدایی، اجراء طرح مصباح الهدی .

مدیر کل اموزش و پرورش استان در ادامه گفت:292 طلبه کار نماز جماعت مدارس را انجام می دهند .

زارع پور گفت: به دلیل کمبود در حوزه ذکر شده 956 نفر از همکاران فرهنگی برای اقامه نماز همکاری می کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: 18 روحانی در خوابگاههای آموزش و پروش مستقر هستند.(زینب محمدی)

برای آگاهی لحظه به لحظه از مهم ترین اخبار به کانال تلگرام ما در زیر بپیوندید...



تاریخ انتشار : 7 بهمن 1394, 18:03



» اخبار مرتبط:

  • 21 هزار دانش آموز گچسارانی راهی مدرسه می شوند
  • 90 مربی تربیت بدنی کهگیلویه و بویراحمد تجلیل شدند
  • "وحدت بایستی در مدارس نهادینه شود"
  • نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس دانش آموزی کشور انتخاب شدند
  • پیام مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بمناسبت بازگشایی مدارس
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟