مشروح اخبار


» جمهوری اسلامی ایران پرچمدار ترویج فرهنگ ناب علوی در جهان است



خطیب موقت قلعه‌رئیسی به احکام اعتکاف اشاره و یادآور شد: اعتکاف در شرع مقدس اسلام یک عمل مستحبی محسوب می‌شود اما در سیره و سنت نبوی و همچنین در سیره ائمه معصوم(ع) از جایگاه رفیع و والا برخوردار است.


به گزارش راک نیوز از چاروسا؛ حجت‌الاسلام سید مهدی افراز ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه قلعه‌رئیسی با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت: راه نجات از گناه توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است، تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.

وی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.

امام جمعه موقت قلعه رئیسی به ولادت حضرت علی(ع) اشاره و گفت: حضرت علی(ع) مخزنی از صفات عالی و متعالی بودند به طوری که پیامبر اکرم(ص) جایگاهشان را مافوق از جایگاه فرشتگان و ملائک بیان کرده‌اند.

افراز بیان کرد: حضرت علی(ع) نماد جمیع اسماء و صفات الهی، مظهر علم، قدرت و عدالت خداوندی است و همه صفات خداوند عزوجل در وجود مبارک این شخصیت بزرگ تجلی یافته است.

وی با بیان اینکه حضرت علی(ع) نماد ولایتمداری و عدالت است و بهترین الگوی جوانمردی برای نسل جوان است افزود: سیره علمی و عملی امام اول شیعیان باید چراغ راه مسلمانان باشد و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، امروز پرچمدار ترویج فرهنگ ناب علوی در جهان است. 

افراز در خطبه دوم با دعوت به تقوای الهی، ملاک کرامت آدمی را معیار پذیرش اعمال و مرکب راهوار سعادت تقوا دانست.

خطیب موقت قلعه‌رئیسی به احکام اعتکاف اشاره و یادآور شد: اعتکاف در شرع مقدس اسلام یک عمل مستحبی محسوب می‌شود اما در سیره و سنت نبوی و همچنین در سیره ائمه معصوم(ع) از جایگاه رفیع و والا برخوردار است.

وی افزود: بسیاری از بزرگان دین با پیروی از پیشوایان دینی نسبت به انجام این عمل عبادی اهتمام ویژه‌ای از خود نشان دادند.

افراز خواستار همکاری ادارات با برگزاری اعتکاف شد و خاطرنشان کرد: این مراسم معنوی فرصتی است تا پس از سه روز، با کوله‌بار سنگینی از ذخیره تقوی این محل را ترک کنند لذا ثواب بسیار زیاد دارد و امیدواریم مردم و مسئولان کمک کنند تا جهت افطار و دیگر مسائل به ما کمک کنند.



تاریخ انتشار : 3 اردیبهشت 1395, 21:43



» اخبار مرتبط:

  • انتقادامام جمعه قلعه رئیسی از دولت ؛ دولت که با این همه امکانات و ثروت و معادن اعلام می‌کند پرداخت یارانه عذاب الیم است
  • رسانه‌های غربی روز اربعین حسینی حیرت‌زده می‌شوند
  • ردصلاحیت شدگان گذشته منتظر تایید صلاحیت نباشند
  • انتقاد امام جمعه قلعه رئیسی از قطعی مکرر برق
  • امام جمعه قلعه رئیسی: نماینده برگزیده شهرستان نماینده تمام مردم است/ برای رفع مشکلات مردم باید همه تلاش کنند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟