مشروح اخبار


» رسانه‌های غربی روز اربعین حسینی حیرت‌زده می‌شوند



امام جمعه موقت قلعه‌رئیسی نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: رسانه‌های غربی روز اربعین حسینی حیرت‌زده می‌شوند.وی بیان کرد: شهید حسن مدرس ضمن توجه به حوزه علمیه علوم اسلامی سیاست را برای خدمت به اسلام و زنده کردن عدالت اسلامی می دانست و بر اساس وظیفه دینی وارد مبارزه و فعالیت های طاقت فرسا سیاسی شد.


امام جمعه موقت قلعه‌رئیسی نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: رسانه‌های غربی روز اربعین حسینی حیرت‌زده می‌شوند.

به گزارش (سید حسن آرمند)خبرنگار راک نیوز از چاروسا ،سیدمهدی افراز ‌‌با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، گفت: راه نجات از گناه، توبه و استغفار، یاد خدا و استعانت از خداوند متعال، عبادت و بندگی خدا و اراده قوی انسان است و تقوا سبب از بین رفتن بسیاری از گناهان می‌شود.

امام جمعه موقت قلعه رئیسی ادامه داد: عواملی مانند تقوا، حفظ عفت، رعایت حقوق، شرکت در غم و شادی یکدیگر، وجود فرزند و کنترل عوامل مزاحم در حفظ و ثبات حیات خانواده مؤثر است.

وی با بیان اینکه بعضی در اوج ثروت و آسایش آرامش ندارند افزود: کسی که اهل گناه می‌شود و خدا را فراموش می کند خود را هم فراموش یعنی هم فراموش روح و استعداد و موقعیت خود را فراموش می کند.

افراز اذعان داشت: اگر اهل گناه باشیم شیطان با ما دوست می شود لذا توجه کنیم که جاهای که می‌رویم و رفتار می‌کنیم در آن محیط شیطان نباشد و با آن دوست نشویم.

خطیب جمعه موقت قلعه رئیسی در خطبه دوم با دعوت به تقوای الهی، یکی از عوامل رسیدن به تقوا الهی را ترک گناه دانست.

وی در ادامه به روز نیروی دریایی اشاره و گفت: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در هفتم آذرماه سال 1359 حماسه بزرگی را رقم زدند و در این روز نیروی دریایی کشورمان درس فراموش ناشدنی را به نیروی دریایی عراق دادند.

افراز گفت: اکنون نیروی دریایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از خلیج عدن گرفته تا شمال شرق آفریقا و سوماترا حضور داشته که این نشان از اقتدار نیروی دریایی کشورمان دارد.

امام جمعه موقت قلعه‌رئیسی در ادامه به روز سه شنبه 10آذر سالروز شهادت سید حسن مدرس اشاره و یادآور شد: حضرت امام خمینی(ره) شهید حسن مدرس را مجاهدی متعهد بروند و بزرگوار است که در دوران اختناق رضاخانی می زیست.

وی بیان کرد: شهید حسن مدرس ضمن توجه به حوزه علمیه علوم اسلامی سیاست را برای خدمت به اسلام و زنده کردن عدالت اسلامی می دانست و بر اساس وظیفه دینی وارد مبارزه و فعالیت های طاقت فرسا سیاسی شد.

افراز به روز چهارشنبه 10آذرماه برابر 20صفر اربعین سرور سالار شهیدان اشاره کرد و ادامه داد: یکی از بزرگترین اجتماعات بشری در روز اربعین در کربلای معلا اتفاق می افتد آن هم در کشور بحران زده عراق در چند کیلومتری داعش پذیرائی شبانه روزی زائران این حرکت راهپیمایی و اجتماع که بدون هیچ فراخوان صورت می گیرد باعث شد تا رسانه‌های غربی هم به این حقیقت اعتراف کنند و با تیترهای بزرگ روزنامه ها سوال حسین کیست را مطرح کنند.

امام جمعه موقت قلعه‌ رئیسی با بیان اینکه کسی می تواند به این سوال پاسخ دهد که در این پیاده روی شرکت کرده باشد اضافه کرد: پیام روشن این اجتماع این است که شیعیان جهان در اقتدا به سرور سالار شهیدان به خود می بالند و زیر بار ستم بزرگداشت اربعین حسینی را که تنها با برپا داشتن علم عزا و اشک ریختن در ماتم حسین نخواهد بود، بلکه در پشت این صورت ظاهر که بسیار سفارش شده احیای آرمان ها، اهداف و انگیزه های آن حرکت بی نظیر در تاریخ بشریت است.

وی در پایان از زحمات بسیجیان در هفته که گذشت که همزمان بود با هفته بسیج از آنها تشکر کرد.



تاریخ انتشار : 6 آذر 1394, 21:37



» اخبار مرتبط:

  • انتقادامام جمعه قلعه رئیسی از دولت ؛ دولت که با این همه امکانات و ثروت و معادن اعلام می‌کند پرداخت یارانه عذاب الیم است
  • انتقاد امام جمعه قلعه رئیسی از قطعی مکرر برق
  • مخالف مسئله اینترنت و شبکه‌های اجتماعی نیستم
  • تقدیر امام جمعه قلعه‌رئیسی از برکناری سرپرست فرمانداری کهگیلویه
  • تشکر امام جمعه قلعه رئیسی از زحمات خبرنگار راک نیوز در اطلاع رسانی
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟