مشروح اخبار


» افزایش ۵۰ درصدی صادرات کالای غیر نفتی از گمرکات استان بوشهر



بهنام نوروزی  در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه این استان دارای جایگاه مهمی در حوزه تجارت دریایی است اظهار داشت: در نقاط ساحلی استان بوشهر برای تسریع در امر تجارت دریایی 14 اداره گمرک مستقر شده که خدمات مطلوبی  به بازرگانان در امر صادرات و واردات ارائه می‌دهد.


مدیرکل گمرکات استان بوشهر گفت: در ۵ ماه نخست امسال صادرات کالای غیر نفتی از گمرکات استان بوشهر با افزایش ۵۰ درصدی به ۱۷ میلیون تن رسید.

به گزارش راک نیوز از بوشهر ؛ بهنام نوروزی  در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه این استان دارای جایگاه مهمی در حوزه تجارت دریایی است اظهار داشت: در نقاط ساحلی استان بوشهر برای تسریع در امر تجارت دریایی 14 اداره گمرک مستقر شده که خدمات مطلوبی  به بازرگانان در امر صادرات و واردات ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به افزایش 50 درصدی صادرات کالا از گمرکات استان بوشهر تصریح کرد: در پنج ماهه نخست امسال 17 میلیون تن کالا و محصولات غیر نفتی از گمرکات استان بوشهر صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش 50 درصدی دارد..

مدیرکل گمرکات استان بوشهر ارزش کالاها و محصولات صادر شده از استان بوشهر را  بیش از6 میلیارد دلار دانست و گفت: ارزش این کالاها نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد افزایش دارد.

نوروزی، مقصد کشورهای کالای صادراتی استان بوشهر را چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی، هند، ژاپن، اندونزی، ترکیه، پاکستان، تیمور و ایتالیا عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: عمده اقلام کالای صادراتی گمرکات استان بوشهر شامل میعانات گازی، محصولات پتروشیمی، کودهای معدنی، گوگرد، سیمان و کلینر، پایه سکو، سنگ خرد شده، انواع آبزیان، سنگ گچ و سنگ آهک بوده است.

مدیرکل گمرکات استان بوشهر به واردات کالا از گمرکات 14 گانه این استان پرداخت و گفت: بیش از 454 هزار تن کالا به ارزش 874 میلیون دلار در 5 ماه نخست امسال از گمرکات استان بوشهر وارد کشور شد.

نوروزی خودرو سواری، برنج، موز، لاستیک خودرو، لوازم یدکی موتورسیکلت، لوازم یدکی خودرو سواری، کره حیوانی، چای، دستگاهها و ماشین آلات خاص و دستگاه تهویه مطبوع از عمده کالاهای وارداتی دانست.

وی با اشاره به درآمد گمرکات استان بوشهر در 5 ماه نخست امسال تصریح کرد: درآمد گمرکات استان بوشهر در این مدت 913 میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد کاهش یافته است



تاریخ انتشار : 12 شهریور 1395, 11:41



» اخبار مرتبط:

  • کاهش ۶۴ درصدی ارزش دلاری واردات گمرکات استان فارس
  • صادرات ۲۱ میلیون دلاری گمرک استان فارس
  • افزايش 6 برابري صادرات کالا از گمرکات استان فارس
  • صادرات کالا از فارس به دیگر کشورها
  • ارائه خدمات گمرکی به بیش از پانصدهزار مسافر درهشت ماهه امسال
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود