مشروح اخبار


» جزئیات صدور قبوض 10هزار تومانی گاز



راک نیوز : معاون وزیر  از کاهش شدید بار مالی قبوض گاز مشترکان خانگی و تجاری در سالجاری خبر داد و یادآور شد: در آخرین صورت حساب صادر شده برای مشترکان خانگی، تجاری و صنایع غیر عمده بار مالی 98 درصد قبوض کمتر از 10 هزار تومان بوده است.   این مقام مسئول با یادآوری اینکه در حال حاضر تنها برای یک درصد مشترکان خانگی و تجاری قبوض قرمز صادر شده است، اظهار داشت: همچنین در این مدت تنها یک درصد مشترکان با دریافت قبوض گاز زرد رنگ در مرز هشدار قرار گرفته اند.   به گزارش مهر، اجرای فاز نخست هدفمندی یارانه ها، بر اساس فرمول جدید قیمت گذاری گاز خانگی 12 ماهه سال به دو بخش هفت ماهه و پنج ماهه پایانی سال تقسیم بندی شد که الگوهای مصرف این حامل انرژی در هر یک از این دو دوره زمانی تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.
 
مطابق با تعرفه گاز زمستانی مشترکان خانگی (از ابتدای آبان ماه اعمال شده است) محل سکونت مشترکان از نظر آب و هوایی به چهار اقیلم (سرد یک، دو، معتدل و گرمسیری) تقسیم بندی شده و  12 دامنه مصرف گاز هم در این بخش مطابق با نوع اقلیم تعریف و اعمال شده است.
 
با توجه به اجرای سیاست شهرستانی - منطقه ای در محاسبه گازبهای مشترکان بخش خانگی، متوسط مصرف گاز طبیعی در بیش از 360 شهر ایران مطابق با چهار اقلیم آب و هوایی تعیین شده که بر این اساس شهرهای سردسیر مجاز به مصرف گاز بیشتری نسبت به شهرهای گرمسیری هستند.



تاریخ انتشار : 14 مرداد 1391, 13:07



» اخبار مرتبط:

  • بارندگی 5/1 میلیارد ریال خسارت به شبکه برق کهگیلویه وارد کرد
  • هزینه مکالمات با همراه اول افزایش یافته است؟
  • واردات لوازم خانگی نیز ممنوع شد
  • برای عدم دریافت پیامک تبلیغاتی چه کار کنیم؟
  • اطلاعیه حج وزیارت استان کهگیلویه وبویراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟