مشروح اخبار


» تاجگردون:دولت و مجلس اعتبارات ویژه ای برای اشتغال روستائیان اختصاص دادند



نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت تدبیر و امید و مجلس شورای اسلامی در سالجاری اعتبارات ویژه ای را برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها اختصاص داده اند.


تاجگردون:دولت و مجلس اعتبارات ویژه ای برای اشتغال روستائیان اختصاص دادند

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت تدبیر و امید و مجلس شورای اسلامی در سالجاری اعتبارات ویژه ای را برای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها اختصاص داده اند.

غلامرضا تاجگردون در جمع دهیاران و شوراهای اسلامی روستاهای دهستان لیشتر از توابع گچساران، با بیان اینکه دولت و مجلس توجه ویژه ای به توسعه مناطق محروم و روستایی دارد، اظهار داشت: اشتغالزایی با درآمد مناسب و افزایش امکانات رفاهی و خدماتی می تواند از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها جلوگیری کند.

وی گفت: در کمیسیون تلفیق و در برنامه 6 ماهه مصوب شد که ۴۰ درصد درآمد ارزش افزوده کلان شهرها کسر و به شهرهای کوچک و روستاها تزریق شود.

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی افزود: نبود شرایط مناسب در روستاها و مساوی نبودن درآمدهای روستاییان با شهرنشینان مهمترین دلیل مهاجرت آنان به شهرهاست.

تاجگردون ابراز کرد: دولت و مجلس معتقد است اهالی روستاها در مناطق خود بمانند و به کار کشاورزی بپردازد و دولت نیز از آنها حمایت خواهد کرد.

وی گفت: 500 میلیون دلار به توسعه آبیاری تحت فشار زمینهای کشاورزی و بهره برداری از آب کشور اختصاص یافت.

تاجگردون تصریح کرد: دولت تدبیر و امید تاکنون راهکارهای مناسبی برای توسعه روستاها، ماندگاری جمعیت روستاییان و افزایش امکانات رفاهی و خدماتی آنان در نظر گرفته است.

وی پرداخت تسهیلات مناسب با بهره کم را یکی دیگر از راهکارهای مناسب برای جذب و ماندگاری روستاییان اعلام کرد و گفت: با ارایه این تسهیلات روستاییان انگیزه کافی برای سرمایه گذاری در روستاها پیدا خواهند کرد.

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت:خالی شدن روستاها از جمعیت مشکلات زیادی را در زمینه امنیتی به وجود می آورد.

تاجگردون بیان کرد: فعالیت شوراها و دهیاریها در مناطق روستایی این شهرستان سبب شده در این مناطق محروم پیشرفتهای زیادی در زیرساختها نسبت به قبل از انقلاب حاصل شود.

وی ابراز کرد: یکی از مشکلات مهم روستای خیرآباد معارضات زمین های کشاورزی این منطقه با کهگیلویه و بهبهان است.

تاجگردون ادامه داد: این معارضات مربوط به 12تا 13 سال قبل است که امیدوارم در اسرع وقت از سوی متولیان امر این مشکل برطرف شود.

وی اظهار داشت: 2 زمین چمن مصنوعی در سالجاری از محل اعتبارات 2 درصد نفت در منطقه خیرآباد احداث خواهد شد.

تاجگردون گفت: برای ساخت مرکز بهداشت و درمان در دهستان لیشتر از لحاظ زمین و اعتبارات مشکل خاصی وجود ندارد و تنها مشکل اجرا نشدن این طرح ارتقاء این روستا به بخش مرکزی است.



تاریخ انتشار : 17 آبان 1395, 21:53



» اخبار مرتبط:

  • تاجگردون در حضور رییس جمهور: اختصاص۴۰ درصد مالیات کلانشهرها به روستاها
  • 75 میلیارد ریال برای اجرای طرح های عمران روستایی گچساران اختصاص یافت
  • رییس بنیاد مسکن گچساران : اجرا و تکمیل طرح هادی در 52 روستای پرجمعیت گچساران
  • معاون توسعه ی روستائی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: 60 درصد حاشیه نشین های کشور روستاییان هستند/34 هزار روستا و آبادی کشور خالی از سکنه
  • تاجگردون: در آینده نزدیک کلمه محرومیت از کهگیلویه وبویراحمد برداشته می شود
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟