مشروح اخبار


» واکنش نماینده مردم ممسنی به محکوم کردن ایران به علت مبارزه با تروریسم در سوریه



نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، گفت: جمهوری اسلامی در سال های متمادی، روند همکاری مثبتی را با تمام کشورهای منطقه از جمله عراق، سوریه و افغانستان و بسیاری از کشورهای منطقه انجام داده و اقدامات چند سال اخیر تنها معطوف به بحران سوریه نیست.


مجمع عمومی سازمان ملل روز سه‌شنبه به قطعنامه‌ای که توسط گروهی از کشورهای غربی و عربی علیه وضعیت حقوق بشر در سوریه تدوین شده بود، رأی مثبت داد.

 

در این قطعنامه که نماینده سوریه آن را «سیاسی» و «جهت‌دار» خواند، دولت سوریه به نقض حقوق بشر متهم شده است.

 

ایالات متحده، انگلستان، استرالیا، فرانسه، ترکیه، بحرین، کویت، اردن، قطر و عربستان سعودی از جمله کشورهای تدوین‌کننده این طرح بودند.

 

نکته قابل توجه این قطعنامه این است که در یکی از بندهای این قطعنامه به ایران هم اشاره و ادعا شده است که «سپاه قدس» ایران در جنگ سوریه مشارکت دارد. این قطعنامه حضور نیروهای ایرانی در سوریه را محکوم کرده است.

 

نماینده ایران در این نشست ضمن اعلام مخالفت جدی با این قطعنامه، گفت تصویب چنین سندهایی اراده ایران و دولت سوریه برای مقابله با افراط‌گرایی در سوریه را متزلزل نمی‌کند.

به گزارش راک نیوز از ممسنی ؛ مسعود گودرزی در گفت وگو با خانه ملت، در واکنش به صدور قطعنامه ای در سازمان ملل مبنی بر محکومیت مشارکت ایران در جنگ سوریه، گفت: متأسفانه در چند سال اخیر انکار واقعیت های موجود در عرصه منطقه به ویژه بحران سوریه به یک رویه معمولی از سوی کشورهای غربی تبدیل شده است.

 

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: جمهوری اسلامی در سال های متمادی، روند همکاری مثبتی را با تمام کشورهای منطقه از جمله عراق، سوریه و افغانستان و بسیاری از کشورهای منطقه انجام داده و اقدامات چند سال اخیر تنها معطوف به بحران سوریه نیست.

 

وی گفت: ایران به عنوان یک کشور قدرتمند منطقه ای، منافعی را در منطقه دارد که قطعا اجازه نخواهد داد که دیگران بر اساس خواست و نظرشان آن را تغییر دهند.

 

گودرزی افزود: به طور حتم جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده که اقداماتش بر پایه تأمین منافع کشورهای منطقه و ثبات منطقه است و به هیچ وجه از این سیاست کوتاه نمی آییم.

 

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: متأسفانه در شرایط کنونی سازمان ملل به جای آن که سخنگوی جامعه جهانی باشد و حرف ملت ها را بیان کند، به ابزاری برای پیشبرد اهداف آمریکا و کشورهای استکباری تبدیل شده است.



تاریخ انتشار : 29 آبان 1395, 10:06



» اخبار مرتبط:

  • مدیریت جنگ سوریه توسط سپاه پاسداران
  • اوباما: کشوری از ستیز با ایران سود نمیکند
  • ایران هیچ نیروی نظامی در سوریه ندارد
  • آغاز شمارش معکوس برای زدن سوریه (به روز می شود)
  • نماینده بهبهان ،گزینه نظارت بر انتخابات سوریه
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟