مشروح اخبار


» آبیاری نوین در 11هزار هکتار زمین کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد



رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 11 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان در سه سال و نیم گذشته به سیستم‌های آبیاری تحت فشار مجهز شد.


آبیاری نوین در 11هزار هکتار زمین کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 11 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان در سه سال و نیم گذشته به سیستم‌های آبیاری تحت فشار مجهز شد.

جعفر گوهرگانی در آئین افتتاح آبیاری تحت فشار در 2 هزار و 240 هکتار زمین‌های کشاورزی منطقه امامزاده جعفر در گچساران اظهار داشت که 28 هزار هکتار طرح آبیاری تحت‌فشار تاکنون در کهگیلویه و بویراحمد اجرا شده است. 

وی با اشاره به اینکه میانگین تجهیز زمین‌های کشاورزی به آبیاری‌های نوین 500 هکتار در سال بوده است، تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید روند اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار در این استان به چند برابر افزایش یافته است. 

وی تصریح کرد که برای هر هکتار از این زمین‌های کشاورزی بین 50 تا 100 میلیون ریال هزینه شده است. 

گوهرگانی افزایش بهره‌وری، سهولت آبیاری، امکان آبیاری زمین‌های شیب دار و جلوگیری از شستشوی بی رویه خاک، صرفه جویی در نیروی کار و پیشگیری از کارهای سخت را از جمله مزایای استفاده از روش‌های نوین آبیاری ذکر کرد. 

وی افتتاح طرح آبیاری نوین در 2 هزار 240 هکتار از زمین‌های کشاورزی گچساران را هدیه دولت یازدهم به مردم این منطقه ارزیابی کرد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد میزان تولید محصولات کشاورزی این استان را 850 هزار تن در سال برآورد کرد و گفت که میزان تولیدات کشاورزی این استان در ابتدای دولت یازدهم 600 هزار تن در سال بود. 

طرح آبیاری نوین در 2 هزار و 240 هکتار از زمین‌های کشاورزی دشت امامزاده جعفر در گچساران با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان اجرایی بهره برداری شد. 



تاریخ انتشار : 19 اسفند 1395, 19:07



» اخبار مرتبط:

  • 823 میلیون متر مکعب اب رودخانه زهره و جراحی به گچساران و کهگیلویه بزرگ تخصیص یافت
  • تجهیز6 هزار هکتار از زمین های کشاورزی گچساران به آبیاری نوین
  • یک هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی گچساران زیر کشت هندوانه می رود.
  • 900هکتار از زمین های کشاورزی باشت به سیستم آبیاری نوین مجهز می شود
  • با حضور وزیر نیرو طرح انتقال آب ماهور باشت و امام زاده جعفر گچساران افتتاح شد.+تصاویر
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟