مشروح اخبار


» بازدید استاندار و نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد از مرکز تحقیقات کشاورزی گچساران



استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه سفر یک روزه خود به گچساران با همراهی نمایندگان و برخی از مسولان استان از مرکز تحقیقات کشاورزی150 هکتاری گچساران بازدید کردند.


بازدید استاندار و نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد از مرکز تحقیقات کشاورزی گچساران

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه سفر یک روزه خود به گچساران با همراهی نمایندگان و برخی از مسولان استان از مرکز تحقیقات کشاورزی150 هکتاری گچساران بازدید کردند.

سید موسی خادمی در بازدید مرکز تحقیقات کشاورزی گچساران اصلاح الگوی کشت و مدیریت منابع آبی را گامی مهم و موثر در راستای احیای سفره های آب زیر زمینی دانست و گفت: اصلاح الگوی کشت و مدیریت منابع آبی از اولویتهای مهم دولت تدبیر و امید است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با توجه به وجود تنش های آبی در برخی شهرستانهای استان ، لزوم مصرف بهینه آب کشاورزی، اصلاح الگوی کشت و توجه به کاشت برخی محصولات استراتژیک از جمله جو ،گندم و دانه های روغنی در اولویت باشد.

وی با ابراز خرسندی از بارشهای خوب و نزولات جوی امسال، ادامه داد: ترویج و توسعه مصرفه بهینه آب به ویژه در بخش کشاورزی، توسعه سیستم‌های آبیاری تحت فشار و کم‌فشار و بکارگیری روش‌های نوین در امر کاشت، داشت و برداشت از عمده‌ترین اقداماتی است که می‌توان در راستای اصلاح الگوی کشت، مدیریت منابع آب‌های زیرزمینی به کار گرفت.

خادمی خاطر نشان کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و لزوم کاهش اتلاف آب و مصرف بهینه آن در شهرستانهای استان به خصوص شهرستانهای گرمسیری ، احداث شبکه آبیاری و زهکشی یکی دیگر از راهکارهای عملی در این زمینه به شمار می‌رود که باید مد نظر قرار گیرد.

گفتنی است در این بازدید رییس مرکز تحقیقات کشاورزی گچساران گزارشی از روند احداث این مرکز و همچنین شیوه های کشت و اصلاح برخی ارقام گندم،جو،برنج و دانه های روغنی ارایه داد.

مرکز تحقیقات کشاورزی شهرستان گچساران بیش از 150 هکتار مساحت دارد و در آن طرح های تحقیقاتی کشت انواع ارقام گندم،جو،برنج و دانه های روغنی و میزان بازدهی و سازگاری آن با آب و هوای منطقه انجام می شود.



تاریخ انتشار : 20 اسفند 1395, 20:15



» اخبار مرتبط:

  • حمایت از افزایش کشت دانه‌های روغنی توسط جهاد کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد
  • آبیاری نوین در 11هزار هکتار زمین کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد
  • رئیس جهاد کشاورزی گچساران:بیش از شش هزار هکتار از زمین‌های گچساران زیر کشت محصولات زراعی رفت
  • کشت برنج و هندوانه در کهگیلویه و بویراحمد ممنوع
  • معاون وزیر جهادوکشاورزی:یاسوج تنها مرکز موجود در زمینه اصلاح نژاد ماهیان سردابی در کشور
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟