مشروح اخبار


» بازدید معاون عمرانی از پتروشیمی بویراحمد و سیمان مارگون



معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد از محل  پتروشیمی سقاوه بویراحمد و کارخانه سیمان مارگون بازدید کرد و از نزدیک مشکلات آنها را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش راک نیوز "عزیز فیلی با بیان اینکه، کارخانه فعال سیمان مارگون و پروژه اجرای پتروشیمی سقاوه بویراحمد 2 طرح بزرگ اقتصادی و تولید استان است و لازم است که مدام  پیگیر مراحل کاری آنها باشیم، گفت: این بازدید با هدف بررسی مشکلات و آخرین وضعیت فرایند کاری طرح پتروشیمی سقاوه بویراحمد و چرخه فعالیت کارخانه سیمان مارگون انجام شد.

وی افزود: پتروشیمی سقاوه بزرگترین طرح سرمایه گذاری استان در زمینی به مساحت 80 هکتار و در فاصله 1.5 کیلومتری خطوط لوله گاز سراسری است و خوراک آن به میزان سالیانه سه میلیارد و 200 میلیون مترمکعب گاز از این خط لوله تامین می شود که مجوز آن در سفر وزیر نفت در ایام الله دهه فجر به استان صادر شد.

معاون عمرانی استانداری بیان کرد: آب مورد نیاز پتروشیمی سقاوه بویراحمد از رودخانه بشار تامین و هیچگونه مشکلی برای تامین آب این پروژه مهم اقتصادی وجود ندارد.

فیلی یادآور شد: مجوز احداث مجتمع پتروشیمی شهرستان بویراحمد در سفر اسفندماه سال 1395 معاون اول رئیس جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان صادر شد. 

وی، تعداد فرصت های اشتغال‌زایی در پروژه پتروشیمی سقاوه بویراحمد را بیش از هزار فرصت بطور مستقیم عنوان کرد و افزود: بیش از هفت هزار میلیارد تومان برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه پیش بینی شده است.

پتروشیمی بویراحمد پس از بهره برداری قادر است که سالیانه 121 هزار تن بنزین پیرولیز، 59 هزار تن گاز مایع، 20 هزار تن اتیلن، 501 هزار تن پروپیلن، 60 هزار تن انیدرید مالئیک و یک میلیون و 600 هزار تن متانول تولید کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همچنین کارخانه سیمان مارگون را از پروژه های مهم و بزرگ استان بیان کرد و گفت: ضرورت دارد چنین طرح های تولیدی مورد حمایت قرار گرفته و مشکلات و موانع ای که بر سر راه فعالیت آنها قرار دارد را برطرف کرد.



تاریخ انتشار : 26 بهمن 1396, 19:43



» اخبار مرتبط:

  • تجمع اهالی دشت سقاوه بویراحمد در اعتراض به احداث پتروشیمی
  • اعتبار مورد نیاز طرح پتروشیمی گچساران تامین شد
  • عملیات نصب مخازن مجتمع پتروشیمی گچساران آغاز شد
  • 140میلیون یورو تجهیزات برای پتروشیمی گچساران خریداری شد
  • وزیر صنعت، معدن و تجارت به کهگیلویه وبویراحمد سفر می کند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟