مشروح اخبار


» کاشت 66 اصله نهال درخت به یاد 66 نفر از جانباختگان سقوط هواپیمای تهران -یاسوج



برگزاری مراسم روز درختکاری و کاشت 66 اصله نهال درخت به یاد 66 نفر از  جانباختگان سقوط هواپیمای تهران -یاسوج در مرکز آموزش فنی وحرفه ای یاسوج

به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کهگیلویه و بویراحمد،صبح امروز پنج شنبه  به مناسبت روز درختکاری با حضورمدیرکل آموزش فنی و حرفه ای و حرفه ای استان،معاون آموزش و پژوهش اداره کل،رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره یک یاسوج و کارکنان و مربیان مرکز کاشته شد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بیان داشت:در آستانه فرا رسيدن بهار طبيعت و به مناسبت ۱۵ اسفند ماه روز درختكاري، با حضور معاون آموزش و پژوهش اداره کل و جمعي از کارکنان  مراسم روز درختكاري و کاشت 66 اصله نهال درخت به یاد جانباختگان سقوط هواپیمای تهران –یاسوج برگزار شد.
وی اظهار داشت:درخت يكي از پرثمرترين نعمت هاي پروردگار متعال است و درختكاري يكي از سنت هاي پسنديده اي است كه در دين مبين اسلام بويژه از سوي پيامبر(ص) وائمه معصومین (ع) سفارشهاي موكدي بر آن شده است و این در مراسم به صورت همزمان در 11 مرکز آموزشی ما در سطح استان برگزار شد.
راد تصریح کرد: امروزه بیشتر کشورهای دنیا روز درختکاری را محترم شمرده و در این روز به کاشتن درخت ها و نهال های متفاوت اقدام می کنند و در ایران دارای پشتوانه ‌ای از علایق ملی و سنت تاریخی است و تاریخ نشان می ‌دهد که ایرانیان باستان، جشن های خاصی داشتند و در این جشن ها به درختکاری پرداخته و به خاک و زراعت احترام می‌ گذاشتند.
وی در پایان گفت:15 اسفند؛ روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی در تقویم رسمی کشور نام‌گذاری شده است و در جای جای ایران اسلامی به صورت نمادین مراسم درختکاری برگزار می‌شود.



تاریخ انتشار : 18 اسفند 1396, 06:29



» اخبار مرتبط:

  • دعوت دانشگاه پیام نور واحد دهدشت از شورای اداری شهرستان کهگیلویه برای کاشت درخت در روز درخت کاری
  • برگزاری مراسم روز درختکاری در پارک غدیر شهر یاسوج
  • برگزاری جلسه پرسش و پاسخ مربیان مرکز آموزش فنی و حرفه ای گچساران با مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کهگیلویه و بویراحمد
  • بیش از 700 اصله نهال در چاروسا کاشته می‌شود
  • غرس نهال توسط اصحاب رسانه ی گچساران در دومین روز از هفته درختکاری +تصاویر
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟