مشروح اخبار


» ضرورت آموزش به مردم و آمادگی دستگاه های اجرایی برای مقابله با بحران/ ساخت سوله برای اسکان مردم استان در مواقع بحران در دستور کار قرار گیرد



استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ارائه آموزش های مقابله با بحران یکی از نیازهای ضروری استان است.

به گزارش راک نیوز علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مناسبت" هفته هلال احمر" ضمن تقدیر از زحمات نیروهای امدادی هلال احمر در حادثه اخیر زلزله، اظهار داشت: حوادث و بلایای طبیعی جز لاینفک زندگی است.

وی بیان کرد: شاید مردم این منطقه کمتر با سیل، زلزله و دیگر بلایای طبیعی رو به رو شده اند اما برای بعضی افراد از جمله خودم که تنها ۶۰ کیلومتر با خط مقدم جنگ فاصله ای نداشتم و هر روز شاهد مرگ عزیزانمان بودیم این حوادث طبیعی تر جلوه می کند.

احمدی ابراز کرد: فلسفه وجودی هلال احمر خدمت به مردم است که افراد ایثارگر و پای کاری در مواقع بحران به امدادرسانی به آنها می پردازند.

وی با اشاره به زلزله خیز بودن زاگرس، گفت: باید در حوزه زلزله شناسی و حوزه های زیرساختی و سازمانی این بخش، اقدامات مناسب تری انجام شود.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: یک نیروی امدادی هلال احمر در زمان بحران ها مثل یک سرباز خط مقدم است.

احمدی با تاکید بر اینکه حفظ آرامش جامعه و تزریق آرامش و امنیت روانی از جمله وظایف نیروهای هلال احمر است، بیان کرد: فلسفه هلال احمر استفاده از ظرفیت های انسان های ایثارگر و بشردوستانه است.

وی واکنش عقلانی و به دور از احساسات در حوادث را از جمله لازمه های فعالیت نیروهای هلال احمر در شرایط سخت و بحران ها دانست و افزود: باید مانورهایی در مناطقی که احتنال وقوع حادثه وجود دارد برگزار شود.

احمدی بر ضرورت راه اندازی سوله بحران در استان تاکید کرد و گفت: اقدامات لازم برای ایجاد بیمارستان صحرایی در استان انجام شده است.

وی افزود: انتظار می رود مسئولان هلال احمر یک مستند غیرجانبدارانه از نقاط ضعف امدادرسانی و مدیریت بحران در حوادث اخیر را تهیه کنند.

احمدی تصریح کرد: می طلبد در این مرکز علمی کاربردی هلال احمر علاوه بر آموزش مطالب کلی بر یادگیری و آموزش بلاهای قابل وقوع در استان به این دانش آموختگان تمرکز و اقدام کرد

وی با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ نفر از مصدومین زلزله اخیر بر اثر شتاب زدگی برای خروج از منزل مصدوم شده اند، عنوان کرد: ارتقای آموزش های مردم محور در استان ضروری است و هلال احمر باید در این راستا به فرهنگ سازی بپردازد.

استاندار بیان کرد: همانگونه که در حوزه نفت و گاز باید قوی ترین مراکز آموزشی و دانشگاهی را داشته باشیم در حوزه زلزله نیز باید یکی از حرفه ای ترین مراکز علمی را تاسیس کرد.



تاریخ انتشار : 19 اردیبهشت 1397, 16:54



» اخبار مرتبط:

  • آشتی کلنگ و زمین گچساران/کلنگ‌زنی ساختمان امدادی هلال احمر گچساران
  • مانور اسکان اضطراری در کهگیلویه برگزار شد
  • هلال‌ احمر كمک های بين‌ المللی را نپذيرفت
  • بهبهان در راس نقاط زلزله‌خیز خوزستان
  • برگزاری مانورهای جدید کسب آمادگی برای جمعیت هلال احمر گچساران
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟