مشروح اخبار


» استاندار کهگیلویه وبویراحمد: برنامه ریزی برای مدیریت بهره وری آب/شتاب در واگذاری طرح ها به بخش خصوصی/کسب مجوز تولید مرغ گوشتی



استاندار کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: مدیریت بهره وری منابع آبی استان به خصوص در حوزه کشاورزی، واگذاری طرح ها به بخش غیردولتی و برنامه ریزی برای کسب مجوز ایجاد مرغداری گوشتی در برنامه کار ستاد اقتصاد مقاومتی قرار بگیرد.

به گزارش راک نیوز "علی محمد احمدی در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، افزود: دستگاه های متولی باید برنامه و سیاست های الگوی مدیریتی و بهره وری آب استان را برای کشاورزان تدوین و ارائه دهند و در این خصوص ترویج و مشاوره های لازم را نیز انجام دهند.

استاندار تاکید کرد: جهاد کشاورزی در خصوص محصولات باغی، کلزا و حبوبات، زنجیره از فرآوری به منظور ارزش افزوده و اشتغال ارائه دهد تا جلوی خام فروشی گرفته شود ومحصولات استان برای فرآوری به استان های دیگر صادر نشوند. 

وی با تاکید براینکه، هر دستگاه اجرایی در مورد برنامه های اقتصاد مقاومتی چهار اقدام اساسی ارائه دهد، اظهار داشت: عملکرد دستگاه های اجرایی در مورد برنامه ها و سیاست های اقتصادی مقاومتی باید روشن و قابل ارزیابی باشند.

استاندار با بیان اینکه، واگذاری طرح های عمرانی نيمه تمام در راستای اقتصاد مقاومتی به بخش خصوصی برای دولت بسیار مهم است، تاکید کرد: در همه بخش ها این واگذاری ها با طی روند قانونی باید شتاب بگیرند.

احمدی با بیان اینکه، دولت در واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی به منظور تسریع در روند اجرا و تکمیل و بهره مند شدن مردم از مزایای آنهاست، افزود: قانون به ما این اجازه را داده و مسئولین به این موضوع باید نگاهی نو و ویژه داشته باشند.

استاندار به موضوع تامین گوشت مرغ در استان تاکید کرد و افزود: این استان با داشتن تمام شرایط می تواند یکی از قطب های تولید مرغ گوشتی باشد اما با این حال صادراتی که ندارد هیچ تنها ۵۰ درصد مصرف داخلی خود را تامین می کند.

وی تاکید کرد: برنامه ریزی برای کسب مجوز جهت ایجاد و توسعه مرغداری های جدید در استان انجام شود و در این خصوص اقدامات لازم از سوی متولیان به عمل آورده شود.

در این جلسه همچنین نحوه واگذاری طرح های عمرانی نیمه تمام و یا تکمیل شده در بخش گردشگری، ورزش و جوانان و آموزش و پرورش مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نظرات و دیدگاه های مختلف ارائه شد.



تاریخ انتشار : 6 خرداد 1397, 10:42



» اخبار مرتبط:

  • استاندارکهگیلویه و بویراحمد: دستگاه ها توان خود را بر خرید خدمات از بخش خصوصی و کاهش تصدی گری دولت بگذارند
  • توزیع و تخصیص اعتبارات در سطح شهرستان های استان باید متوازن باشد
  • یكهزار و 700 طرح نیمه تمام در استان كهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز از مباحث اصلی در راستای اقتصاد مقاومتی است
  • تاجگردون از واگذاری 40 هزار میلیارد تومان اوراق بدهی به پیمانکاران خبر داد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود