مشروح اخبار


» استفاده از ظرفیت جوانان در پست های مدیریتی/ ضرورت تشکیل شورای مشورتی جوانان در دستگاه های اجرایی



استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: استفاده از ظرفیت جوانان در پست های مدیریتی حول محور قانون مداری و شایسته سالاری است.

به گزارش راک نیوز "علی محمد احمدی در نشست با جمعی از جوانان استان، اظهار داشت: کسب مدال و افتخار آفرینی جوانان در حوزه های مختلف نام و آوازه استان را در کشور مطرح می کند و می طلبد از ظرفیت های موجود در این راستا استفاده شود.

استاندار با بیان اینکه، اشتغال مهم ترین چالش پیش روی دولت است، عنوان کرد: انتظار می رود همانگونه که خیرین در حوزه های مدرسه سازی و احداث بیمارستان پیشگام هستند در حوزه اشتغال، استارت آپ ها و کارآفرینی نیز ورود کنند.

وی با بیان اینکه، جوانان بزرگ ترین سرمایه های کشور هستند، تصریح کرد: از جوانان در پست های مدیریتی استفاده می شود و سعی می کنیم که میانگین سنی در انتصاب ها به سمت جوانگرایی باشد.

احمدی با تاکید بر اینکه به تمامی دستگاه های اجرایی توصیه می شود که از ظرفیت نیروهای جوان استفاده کنند، بیان کرد: اما این نکته حائز اهمیت است که جوانان ما قبل از اینکه مشکل اشتغال داشته باشند با مشکل مدیریتی رو به رو هستند.

وی بیان کرد: در گذشته با توجه به بافت و فضای استان مناسبات قدرت صرفا حول محور قانون گرایی و شایسته سالاری نبوده است و بیشتر تحت تاثیز مولفه های غیراستاندارد بوده  و آرام آرام این موارد را درست می کنیم هرچند مقاومت ها وجود دارد.

احمدی تصریح کرد: دیدگاه ما این است که با اقتدار توام با تعامل به جلو برویم و فضا را اصلاح کنیم.

استاندار با تاکید بر تشکیل شورای مشورتی جوانان، عنوان کرد: از ظرفیت های مختلف در این حوزه استفاده می شود.

وی با بیان اینکه، سرانه ورزشی در استان استاندارد نیست، عنوان کرد: تکمیل پروژه های در حال ساخت در اولویت کاری ما است و بعد از آن کیفیت بخشی پروژه ها و ایجاد فرصت های برابر در دستور کار قرار دارد.

احمدی به محدودیت های اعتباری دولت اشاره کرد و گفت: مقایسه اعتباری دولت های نهم و دهم با دولت فعلی نشان می دهد که در هشت سال دولت های نهم و دهم، یک هزار میلیارد صادرات نفت داشته ایم و در حالی که در دولت فعلی در این ۵ سال این رقم به ۲۵۰ میلیارد دلار نیز نرسیده است ولی ما تمام تلاش خود را برای استیفای حقوق مردم استان در شاخص های بهداشتی، رفاهی، ورزشی و ... به کار می گیریم.

احمدی با بیان اینکه، استان هیچ بهانه ای برای پیشرفت نکردن ندارد، ابراز داشت: قرار گرفتن در کنار بازار خوب، اقلیم و مردمان خوب استان می طلبد تحولات نهادی در این زمینه انجام شود.

وی تاکید کرد: تا زمانی که مردم به این باور نرسند که نفع جمعی می تواند منافع فردی را تامین کند و تنگ نظری برخی ها کنار گذاشته نشود با ارتقای استان فاصله داریم.

احمدی با تاکید بر اینکه، بیان دیدگاه ها باید یا نگاه کارشناسی باشد، گفت: برخی از سر دلسوزی مواردی را مطرح می کنند اما باید مسیر منطقی  را طی کرد.

استاندار با اشاره به برخی تحولات در استان، اظهار داشت: انجام اقدامات مطلوب در نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی دهدشت، رشد قابل توجه پتروشیمی گچساران در یک سال اخیر، تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای محور پاتاوه - دهدشت و پیشرفت فیزیکی سد تنگ سرخ از جمله موارد امید بخش در راستای توسعه استان است.

احمدی با اشاره به تخصیص اعتبار برای پل سوم بشار، گفت: در طول ۹ سال گذشته تنها چهار میلیارد تومان به پل سوم بشار اختصاص داده شد و این در حالی است که در ۹ ماه گذشته ۱۸ میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شد که هشت میلیارد تومان از آن تخصیص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: در هفته های آینده باند اول این پل با دو خط باز می شود و باند دوم نیز تا پایان سال زیربار ترافیک می رود.
احمدی با بیان اینکه در برخی از حوزه های آسیب های اجتماعی اقدامات مطلوبی انجام شده است، عنوان کرد: انتظار می رود دستگاه ها به شکل عملیاتی و کاربردی اقدامات مطلوب تری در این حوزه انجام دهند.

وی تاکید کرد: از ظرفیت تشکل های مردم نهاد که قلبشان برای توسعه استان می تپد و خروجی محور باشند استقبال و حمایت می شود.

استاندار گفت: ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی با نرخ ۶ درصد به استان تخصیص یافته است و باید از چنین ظرفیت های در راستای اشتغال پایدار استفاده شود.

وی با تاکید بر برون سپاری خدمات و کوچک سازی دولت، تصریح کرد: ایجاد اشتغال پایدار با افزایش ظرفیت های بخش خصوصی و حمایت از کارآفرینی ضروری است و باید جوانان به این سمت تشویق شوند.



تاریخ انتشار : 8 خرداد 1397, 17:11



» اخبار مرتبط:

  • 2140 میلیارد ریال به اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت
  • احداث مجتمع رفاهی وزارت نفت تحولی در صنعت گردشگری استان/ تنگ نظری ها مانع از توسعه کهگیلویه و بویراحمد می شود
  • محور پاتاوه.دهدشت سال۹۶ به بهره برداری می رسد
  • معاون اقتصادی استاندار: بهره برداری و کلنگ زنی 152 طرح اقتصادی در استان/ توسعه صادرات غیرنفتی یکی از اولویت های اصلی در کهگیلویه و بویراحمد است
  • استاندار: یکهزار و 187 میلیارد تومان تفاهمنامه‌های استان پیگیری شوند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟