مشروح اخبار


» جامعه رسانه ای استان اثرات مخرب و زیانبار اعتیاد را بازگو کنند



راک نیوز :سید محمدکاظم نظری در نشست خبری مسئولان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدراستان گفت: رسانه ها و خبرنگاران این استان آثار مخرب، خانمانسوز، زیانبار و جبران ناپذیر اعتیاد را بیش از پیش برای مردم استان بازگو کنند.

وی افزود: این امر تأثیر بسزایی در کاهش گرایش قشرهای مختلف مردم استان به ویژه نسل جوان به مصرف انواع مواد مخدر خواهد داشت.

نظری اظهار داشت: معضل اعتیاد ارتباط مستقیم و تنگاتنگی با بروز انواع آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی از جمله طلاق دارد.

وی بیان کرد: برای مقابله، پیشگیری و درمان اعتیاد در این استان تاکنون اقدام ها و تلاش های ارزنده ای انجام شده و لازم است که با جدیت افزایش یابد.

نظری عنوان کرد: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به دلیل همین تلاش ها و اقدام های چشمگیر توانست رتبه ۲ کشور را در سال ۱۳۹۶ کسب کند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هم گفت: نقش رسانه ها و خبرنگاران در زمینه مقابله، کنترل، پیشگیری و کاهش معضل اعتیاد در این استان بی بدیل و اثرگذار است.

سید ناصر رضایی افزود: انتظار می رود که تلاش و همت بیشتری توسط رسانه ها و خبرنگاران در زمینه اجتماعی کردن و مشارکت دادن مردم برای مبارزه با معضل اعتیاد در این استان انجام شود.

وی اظهار داشت: پنجم تیر هر سال به نام روز جهانی مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده و به همین مناسبت نیز از ۲۹ خرداد تا ۱۵ تیر امسال ۶۸ محور برنامه در استان اجرا می شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بیان کرد: این محور برنامه ها در شهرستان های هشت گانه استان و با رعایت اصل مهم عدالت در توزیع جغرافیایی اجرا می شوند.

رضایی عنوان کرد: در این ۶۸ محور برنامه به تمامی حوزه ها از قبیل مقابله، کنترل، پیشگیری، درمان، توسعه مشارکت های مردمی و مسائل حقوقی توجه می شود.

وی ابراز داشت: مهمترین محور این برنامه ها برپایی نمایشگاه، برگزاری کارگاه های آموزشی و توزیع بسته های آموزشی و فرهنگی بین قشرهای مختلف مردم به ویژه نسل جوان است.

وی گفت: ضریب شیوع اعتیاد در این استان ۲ درصد بوده که کمتر از میانگین کشوری است و جزو استان های پاک محسوب می شود.

رضایی با اشاره به شناسایی حدود ۱۲ هزار معتاد در استان، اظهار داشت: زنان کمتر از پنج درصد معتادان استان را شامل می شوند که بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر است.

وی افزود: کمتر از ۲ درصد معتادان استان تزریقی هستند و از سال ۱۳۹۳ تاکنون نیز میزان ابتلا به بیماری ایدز از طریق تزریق مواد مخدر در این استان از حدود ۸۰ درصد به ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش یافته است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به اینکه، میزان مصرف ماده مخدر کراک در این استان صفر است، بیان کرد: ۵۵ درصد مصرف مواد مخدر در استان مربوط به تریاک است.

رضایی عنوان کرد: سال گذشته برای ۳۵ نفر از معتادان بهبود یافته اشتغال پایدار ایجاد شد و از ابتدای امسال تاکنون نیز برای ۵۰ نفر ایجاد شده است.

وی سن اعتیاد در استان را بالای ۱۸ سال اعلام کرد و ابراز داشت: هم اینک ۲۱ کمپ ترک اعتیاد در این استان وجود دارد که همگی دارای مجوز هستند.

رضایی گفت: سال گذشته یک هزار و ۸۶۴ نفر معتاد و فروشنده مواد مخدر در این استان دستگیر و روانه زندان شدند.

رضایی اظهار داشت: سال گذشته چهار هزار و ۶۹۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شد که نسبت به مدت مشابه ۶ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه، اعتیاد دلیل حدود ۵۰ درصد طلاق ها در استان است، افزود: هم اینک ۴۳ مرکز درمان اعتیاد در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۱ مورد دولتی و ۳۲ مورد نیز خصوصی است.

رضایی بیان کرد: حدود سه هزار و ۸۰۰ معتاد هم اینک در این مراکز در حال درمان هستند که ۱۰۸ نفر آنها را زنان شامل می شوند.

وی عنوان کرد: یکی از مباحث مهم مطرح شده در کارگاه های آموزشی اعتیاد معرفی انواع مواد مخدر و آثار زیانبار و جبران ناپذیر مصرف و جامعه هدف از جمله دانش آموزان، والدین آنها و اولیای مدارس است.



تاریخ انتشار : 30 خرداد 1397, 13:16



» اخبار مرتبط:

  • رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد خبر داد :انهدام 57 باند تهیه و توزیع مواد مخدر و روانگردان‌ها در استان
  • فعالیت 24 کمپ ترک اعتیاد در کهگیلویه و بویراحمد
  • گزارشی دردناک : گرایش زنان متاهل به اعتیاد در کهگیلویه و بویراحمد بیشتر از مجردان است!
  • 600 زن در کهگیلویه و بویراحمد معتاد هستند
  • چنددرصد دانشجویان کهگیلویه وبویراحمدتجربه مصرف موادمخدر دارند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟