مشروح اخبار


» کمربندهاتان را ببنديد،هيچ چيز تغيير نکرده است



alt

راک نیوز : اگرچه مناسبت هفته دفاع مقدس، سالروز آغاز جنگ تحمیلی بر ملت ایران است اما سؤال درباره علت جنگ، ثمرات آن و دلایل طولانی شدنش و نیز دلایل قبول قطعنامه 598 هم معمولاً در همین ایام به میان می‌آید.

امام خمینی (ره) به عنوان فرمانده کل قوا و بنیان‌گذار جمهوری اسلامی و رهبر انقلاب اسلامی، در مناسبت‌های مختلف با صدور پیام‌های تحلیلی به تبیین شرایط روز جامعه می‌پرداختند. مخاطب بخش‌هایی از پیام‌های امام خمینی نیز نسل‌های بعد از ایشان بوده است. بازخوانی این پیام‌ها به بسیاری از پرسش‌های امروزی هم پاسخ می‌دهد.

پیام امام خمینی به مناسبت سالگرد قتل عام حجاج در سال 1366 که در آن علاوه بر دلایل اصرار بر سنت برائت از مشرکین، درباره علت پذیرش قطعنامه ۵۹۸ شورای امنیت هم توضیح داده‌اند، ظاهراً آخرین دست نوشته رسمی حضرت ایشان است.

بخش‌های مرتبط با دفاع مقدس این پیام مهم در پی می‌آید:«... البته ما این واقعیت و حقیقت را در سیاست خارجی و بین‌الملل اسلامی مان بارها اعلام نموده‌ایم که درصدد گسترش نفوذ اسلام در جهان و کم کردن سلطه جهانخواران بوده و هستیم. حال اگر نوکران امریکا نام این سیاست را توسعه طلبی و تفکر تشکیل امپراتوری بزرگ می‌گذارند، از آن باکی نداریم و استقبال می‌کنیم.

ما درصدد خشکانیدن ریشه‌های فاسد صهیونیزم ، سرمایه داری و کمونیزم در جهان هستیم. ما تصمیم گرفته‌ایم، به لطف و عنایت خداوند بزرگ، نظام‌هایی را که بر این سه پایه استوار گردیده‌اند نابود کنیم، و نظام اسلام رسول اللّه (صلی اللّه علیه و آله و سلم) را در جهان استکبار ترویج نماییم.

و دیر یا زود ملت‌های دربند شاهد آن خواهند بود. ما با تمام وجود از گسترش باج خواهی و مصونیت کارگزاران آمریکایی، حتی اگر با مبارزه قهر آمیز هم شده باشد، جلوگیری می‌کنیم.

انشاءالله ما نخواهیم گذاشت از کعبه و حج، این منبر بزرگی که بر بلندای بام انسانیت باید صدای مظلومان را به همه عالم منعکس سازد و آوای توحید را طنین اندازد، صدای سازش با امریکا و شوروی و کفر و شرک نواخته شود و از خدا می‌خواهیم که این قدرت را به ما ارزانی دارد که نه تنها از کعبه مسلمین، که از کلیساهای جهان نیز ناقوس مرگ امریکا و شوروی را به صدا درآوریم.




تاریخ انتشار : 3 مهر 1391, 00:11



» اخبار مرتبط:

  • دیدار کارکنان دانشگاه پیام نور گچساران با خانواده شهدای انقلاب
  • بیداری اسلامی در کشورهای منطقه وامدار روز قدس است
  • تسلیت ‌هاشمی به مناسبت درگذشت آیت‌الله مروارید
  • پیام تسلیت آیت الله حاج سید محمدحسن محقق به مناسبت ارتحال حضرت آیت الله ملک حسینی
  • تاجگردون واولین نطق رسمی /سخنران مراسم ارتحال بنیانگذار انقلاب
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟