مشروح اخبار


» بسیج دستگاه های اجرایی برای اجرای طرح تامین آب دشت باشت/ تامین آب شرب باشت تا افق سال ۱۴۲۵/کهگیلویه و بویراحمد سرشار از منابع غنی طلای روان



استاندار کهگیلویه و بویراحمد بر برنامه ریزی و اقدام دستگاه های اجرایی استان در حوزه مدیریت آب برای اجرای طرح تامین آب دشت باشت براساس جدول زمان بندی شده تاکید کرد.


به گزارش راک نیوز؛علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع مردم باشت و در آیین گلنگ زنی طرح تامین آب دشت باشت با تاکید بر اینکه از آغاز به کار این طرح خرسندم، اظهار داشت: در شرایط ویژه ای از نظر تامین آب قرار داریم و این مسئله امروز به یک موضوع ملی تبدیل شده است.

وی افزود: باید نگاه به تولید، تخصیص و مصرف آب را مورد بازنگری قرار دهیم.

احمدی با تاکید بر اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد سرشار از منابع آبی است، گفت: این استان از نظر منابع آبی جزء سه استان برتر کشور است.

وی افزود: به دلیل وفور نعمت آب افقی برای مدیریت و بهره مندی از آب در استان جز در سال های اخیر پیش بینی نشد.

احمدی تاکید کرد: این طرح یکی از ارزنده ترین تخصیص هایی است که در حوزه شهرستان های باشت و گچساران گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه باشت از نظر کشاورز مستعد و دارای اراضی شیب دار است، ابراز کرد: اراضی شیب دار موجب تولید محصولات با کیفیت شده است و این محصولات می توانند به عنوان برندی در بازار عرضه شوند.

مقام عالی دولت در استان خاطرنشان کرد: این پروژه به طور قطع دستاورد خوبی برای استان خواهد داشت.

احمدی بیان کرد: باید همگان تلاش کنیم تا تخصیص پروژه به صورت کامل انجام شود زیرا این پروژه سنگین است.

وی پیمانکار و مشاور پروژه را متناسب طرح دانست و گفت: به عنوان نماینده دولت تامین آب یکی از مهم ترین دغدغه های ما است و تمام اهتمام خود را به کار می گیریم تا براساس جدول زمان بندی این پروژه مهم به سرانجام برسد.

احمدی افزود: تمامی دستگاه های اجرایی در حوزه مدیریت آب استان باید در این راستا از هیچ تلاشی فروگذاری نکنند تا موانع طرح برطرف و در زمان مقتضی این پروژه را به مردم باشت تقدیم کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: هدف از اجرای این طرح تامین آب مطمئن کشاورزی برای حدود ۳ هزار و ۳۰۰ هکتار( ناخالص) از اراضی دشت باشت است.

احمدی اظهار داشت: طرح تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی دشت باشت به صورت خطی بوده و محل برداشت آب در بالادست  روستای امام ضامن در نزدیکی شهر باشت است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: مسیر  سامانه انتقال نیز از مجاورت شهر باشت عبور کرده و تا بالادست شهر باشت ادامه می یابد. 

وی با بیان اینکه این طرح انتقال از رودخانه شیو در سال ۹۶ انجام شد، بیان کرد: پیمانکار عملیات اجرایی طرح در سال ۹۷ انتخاب شد.

مقام ارشد اجرایی استان تامین آب شرب شهر باشت و روستاهای حومه تا افق ۱۴۲۵ را یکی از اهداف این طرح برشمرد و گفت:  با بهره برداری از این طرح آب مورد نیاز حوزه صنعت به ویژه صنایع جانبی کشاورزی و آبخوان دشت باشت تامین می شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی راک نیوز در تلگرام @raaknews همراه شوید.

 



تاریخ انتشار : 25 تیر 1397, 12:37



» اخبار مرتبط:

  • 823 میلیون متر مکعب اب رودخانه زهره و جراحی به گچساران و کهگیلویه بزرگ تخصیص یافت
  • محور پاتاوه.دهدشت سال۹۶ به بهره برداری می رسد
  • مدیر جهاد کشاورزی باشت:خرید 2هزار تن ذرت دانه‌ای از کشاورزان باشت آغاز شد
  • 12 طرح باشت در سفر هیات دولت به کهگیلویه وبویراحمد تامین اعتبار شد
  • تقدیر از فرمانداران گچساران و باشت به دلیل کیفیت بالای پروژه‌های عمرانی
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟