مشروح اخبار


» تاجگردون؛در صورت عدم همکاری مردم آبیاری اراضی دشت لیشتر تعطیل می‌شود.



نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورت همکاری نکردن روستائیان عملیات اجرایی آبیاری نوین یکهزار و ۲۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی لیشتر تعطیل می‌شود.


به گزارش راک نیوز؛ غلامرضا تاجگردون در کمیته برنامه ریزی شهرستان گفت:عملیات اجرایی احداث شبکه آبیاری نوین یکهزار و ۲۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی منطقه لیشتر گچساران23تیرماه با220میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.
تاجگردون؛در صورت عدم همکاری مردم آبیاری اراضی دشت لیشتر تعطیل می‌شود.

وی ادامه داد:شبکه های آبیاری سه و چهار این طرح با 160 میلیارد ریال اعتبار ملی و 60 میلیارد ریال اعتبار استانی به مدت یک سال احداث می شود.

تاجگردون افزود: با اجرای این طرح 18مزرعه در روستاهای اسلام آباد و آب انجیر به سیستم آبیاری نوین تجهیز می شود که با افتتاح آن برای 140خانوار فرصت شغلی ایجاد می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه میزان محصول گندم در زمین های کشاورزی دیم 600کیلوگرم است گفت: با بهره برداری از این طرح میزان محصول هر هکتار زمین کشاورزی در زمین های آبی سه تا چهار تن خواهد شد که باعث افزایش تولید ملی و بهبود درآمد مردم خواهد شد.

تاجگردون با یادآوری اهمیت آب برای حیات حوزه کشاورزی بیان کرد: برای تخصیص آب و دریافت اعتبار این طرح پس از سال ها تعطیلی تلاش های زیادی شده که امیدواریم در کمتر از یک ساله آینده بهره برداری شود.

نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی گفت که فراهم آوردن زیرساخت های کشاورزی برای افزایش درآمد روستائیان و فراهم کردن زمینه کاهش مهاجرت از هدف های این طرح است.



تاریخ انتشار : 26 مرداد 1397, 10:44



» اخبار مرتبط:

  • آبیاری نوین1200 هکتار از زمین های کشاورزی گچساران آغاز شد+تصاویر
  • 900هکتار از زمین های کشاورزی باشت به سیستم آبیاری نوین مجهز می شود
  • آبیاری نوین در 11هزار هکتار زمین کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد
  • تجهیز6 هزار هکتار از زمین های کشاورزی گچساران به آبیاری نوین
  • مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد؛ عملیات اجرایی پروژه انتقال آب به دشت باشت آغاز شد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟