مشروح اخبار


» لابی شکست خورده کرباسیان در استیضاح /مجلس به کرباسیان اعتماد ندارد+مجموع آرا




استیضاح مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد در اولین دستور کار جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و مخالفین و موافقین به بیان دلایل مخالفت ویا موافقت با وزیر اقتصاد صبحت کردند .
به گزارش خبرنگار اقتصادی راک نیوز ؛متقاضیان استیضاح و وزیر اقتصاد هر کدام دو ساعت وقت داشتند که یک ساعت و نیم در ابتدا و ۳۰ دقیقه در انتها صحبت کنند و دفاع نهایی با وزیر بود.

آقایان و خانم‌ها حاجی دلیگانی، بهادری، خادمی، سیاوشی، پاپی‌زاده، نوروزی، بدری، کاظم‌زاده، کیانپور، ساری و جاسمی در یک ساعت و نیم اول و آقایان لاهوتی و حضرتی در نیم ساعت آخر صحبت کردند.
ازجمله محور سخنان نمایندگان مخالف عبارت بود از : 

حاجی‌دلیگانی: در دوران وزارت کرباسیان قدرت خرید مردم ۵۰ درصد کاهش یافته است/بهادری: آقای کرباسیان لباس وزارتخانه اقتصاد به تن شما نمی‌آید/*رحیمی‌جهان‌آبادی: کرباسیان، اقتصاد کلان بلد نیست/حجت الاسلام حسن نوروزی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس:امروز ارزش ۱۰۰ هزار تومان به ۲۵ هزار تومان رسیده است/صدیف بدری نماینده اردبیل:آقای کرباسیان بهتر بود با دیدن وضعیت وخیم شرایط، استعفا می‌دادید/مجید کیان‌پور نماینده درود و ازنا :اخلالگران اقتصادی حاصل سوء‌تدبیر مسؤولان هستند/شادمهر کاظم‌زاده نماینده مردم دهلران :وزیر اقتصاد باید اعضای تیم اقتصادی را به هم مرتبط کند/سلام امینی نماینده مردم ایلام:نظاره‌گر بودن شرایط کشور توسط تیم اقتصادی دولت سوال‌برانگیز است/سید قاسم جاسمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:اقدامات کرباسیان، ثروتمندان را پولدارتر و فقرا را فقیرتر کرده است.
همچنین وزیر اقتصاد در دفاع از عملکردش در استیضاح خود  با ابراز امیدواری از این‌که روسفید مردم و کشور شود افزود: هیچ زمانی نگفتم که فقط پاسخگوی دایره مسئولیت خود هستم. به عنوان عضوی از دولت پاسخگوی هرچه مربوط به حوزه فعالیتم باشد و یا نباشد، هستم. الیاس حضرتی ازجمله موافقین استیضاح وزیر بود که با کنایه ای به لابی گری وزیر گفت باید ایشون را جای ظریف می فرستادیم.هم چنین در هنگام خروج دولت مردان از صحن علنی مجلس برای رای گیری علی لاریجانی به حضوردولتی هاباکنایه گفت :چه جمعیت وسیعی هستند.


مسعود کرباسیان در دو مرحله به دفاع از خود پرداخت و پس از موافقت مجلس با ادامه جلسه در ظهر و لغو استراحت ،کار به رای گیری کشید .
براساس آرای نمایندگان مجلس مسعود کرباسیان با   137رای موافق استیضاح از وزارت اقتصادخداحافظی کرد



تاریخ انتشار : 4 شهریور 1397, 08:11



» اخبار مرتبط:

  • کرباسیان و استیضاح اجباری+جزییات
  • مخالفت مجمع نمایندگان کهگیلویه و بویراحمد با استیضاح وزیر اقتصاد
  • رئیس جمهور برای استیضاح وزیر علوم به مجلس نیامد/وزیرعلوم واردمجلس شد
  • رئیس کل گمرک تغییر کرد/بازگشت پس از 8 سال
  • پیام تبریک مدیرکل گمرکات استان فارس به وزیر امور اقتصادی و دارایی
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟