مشروح اخبار


» خودکشی دختر دانش آموز در گچساران + جزئیات



 امید دادن به افراد مبنی بر اینکه پس از مشکلاتی که پشت سر گذاشته‌اند یا در حال حاضر با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند، زندگی بهتر خواهد شد.- بهبود روش‌های مقابله با بحران در افرادی که به شدت در فکر خودکشی به سر می‌برند. - کاهش شیوع کاراهایی که منجر به برانگیختن افکار خودکشی در فرد می‌شوندو درمان نشانه‌های روانی و روانی-جسمی افسردگی می تواند از بروز بسترخودکشی در افرادجلوگیری نماید.

 

به گزارش خبرنگار راک نیوز از مرکز استان کهگیلویه ؛ پس از خبر قتل مربی بدنساز معروف در گچساران توسط برادرش که  جغرافیای استان را تا حدودی به شوک برده بود خبر خودکشی دختری 18 ساله آن هم در آستانه بازگشایی مدارس  به حوادث تلخ تمام نشدنی دراین شهر افزوده شد.

براساس این گزارش بنا بر شنیده های خبرنگار راک نیوز ؛ دختر 18 ساله ای که در مقطع پیش دانشگاهی مشغول به تحصیل بوده و بایستی در روز اول مهرماه به فکر کلاس درس و برنامه ریزی برای کنکور و آینده باشدبه دلیل نامعلومی  در این شهر با حلق آویز کردن خود دست به خودکشی زد.

براساس شنیده های راک نیوز از منابع غیررسمی  مادری وی هنگام بازگشت از مدرسه دیگر فرزندش با پیکر بی جان دختر جوانش در خانه روبرو گردیدکه با حلق آویز کردن خود دفتر زندگیش در اوج جوانی بسته وحق حیات را از خویش سلب نموده بود.
بی شک خودکشی از مخرب ترین آسیبهای اجتماعی است. که این پدیده  می تواندمعلول عوامل بسیاری باشد.

یک کارشناس روانشاسی در گفتگو با راک نیوز در تشریح علل احتمالی چنین تصمیماتی می گوید:عدم ارتباط خانواده با فرزندان ، وجود سوابق خودکشی در خانواده،

تبعیض میان فرزندان از سوی خانواده، شکست های فردی مانند تمام شدن یک رابطه ی عاطفی یا افت تحصیلی، اختلالات خلقی مانند افسردگی اساسی و اختلال افسردگی دو قطبی می توانند از علل بروز چنین تصمیماتی باشند.
وی معتقداست :  امید دادن به افراد مبنی بر اینکه پس از مشکلاتی که پشت سر گذاشته‌اند یا در حال حاضر با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند، زندگی بهتر خواهد شد.- بهبود روش‌های مقابله با بحران در افرادی که به شدت در فکر خودکشی به سر می‌برند. - کاهش شیوع کاراهایی که منجر به برانگیختن افکار خودکشی در فرد می‌شوندو درمان نشانه‌های روانی و روانی-جسمی افسردگی می تواند از بروز بسترخودکشی در افرادجلوگیری نماید.

 

وی اضافه کرد: این تلاش‌ها می‌بایستی هم در زمینه روان‌شناختی و هم دارویی در کنار آگاهی‌دهی عمومی و ارتقاء سطح بهداشت روانی عمومی صورت پذیرند. در واقع می‌بایست کارهایی که باعث حفاظت فرد از خودکشی می‌شوند همچون حمایت اجتماعی و عاطفی را افزایش و کارهایی که این خطر را برای فرد ایجاد می‌کنند همچون دسترسی به ابزار خودکشی را کاهش دهیم. خودکشی را نباید تنها یک مشکل پزشکی یا روان‌پزشکی در نظر گرفت؛ چراکه این مسئله ابعاد گوناگونی دارد.

به گزارش راک نیوز ؛ بر اساس گزارش اخیر سازمان بهداشت جهانی، در هر ۴۰ثانیه یک نفر در جهان دست به خودکشی می‌زند. ایران در رتبه‌بندی جهانی خودکشی در جایگاه ۱۰۶قرار دارد. اگرچه تازه‌ترین آمار منتشر شده از کاهش نرخ خودکشی در سال گذشته خبر می‌دهد، اماکشور همچنان با بحران خودکشی مواجه است. .محمدمهدی تندگویان (معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان) با اشاره به آخرین آمار خودکشی در کشوربه ایلنا  گفت: تا پایان سال ۹۶، حدود ۴ هزار و ۹۹۲ نفر در کشور اقدام به خودکشی کرده‌اند، وی در حالی که دو رنج سنی بالای 25 و35 سال را دارای بیشترین عدد خودکشی برشمرده اضافه نمود :اما چند سالی است که در افراد زیر ۱۷ سال هم اقدام به خودکشی مشاهده شده است. طبق آخرین آمار در کل کشور ۲۱۲ نفر زیر ۱۷ سال اقدام به خودکشی کردند.

"به گزارش راک نیوز، پیشگیری از خودکشی طبق تعریف ویکی پدیا  به هر تلاشی از سوی سازمان‌ها، دولت‌ها، مراکز بهداشت روانی، اتحادیه‌ها، متخصصین، شهروندان و هر شخصی برای کاهش میزان خودکشی گفته می‌شود "که بایستی اعتراف نمود هم سازمان های مرتبط و هم رسانه ها که با آگاهی بخشی و برگزاری کارگاه های آموزشی می توانند در این زمینه نتایج تاثیر گذاری را رقم بزنند اما کارنامه موفقی در این زمینه ندارند ،بطوریکه از تعداد کارگاه های آموزشی در زمینه پیشگیری و آموزش های روانشناسی در این شهرستان آمار دقیقی در دست نیست یا رسانه ها در مواجهه با خودکشی های موفق و ناموفق جز برای استفاده در تیتر های زرد خود دیگر گام موثری برنداشته اند.

 

 
 



تاریخ انتشار : 4 مهر 1397, 10:17



» اخبار مرتبط:

  • خودکشی مرد گچسارانی با تسمه کولر!
  • زنگ خطر افزایش آمار خودکشی در کهگیلویه و بویراحمد
  • مرگ مشکوک جوان 24 ساله لنده ای /مسمومیت غذایی یا خودکشی با قرص
  • افراد مجرد و بیکار در صدر آمار خودکشی
  • قصه تکراری وپر درد کهگیلویه وبویراحمد/دوباره خودکشی دوباره گچساران!
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟