مشروح اخبار


» عنایی؛36درصد از بناهای تاریخی گچساران تعیین حریم شدند



رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گچساران گفت: 36 درصد از بناهای تاریخی این شهرستان معادل 50 مورد تاکنون تعیین حریم شده اند.


هومن عنایی در گفت و گو با راک نیوز، با اشاره به اینکه حریم بنای تاریخی به ماندگاری و حفاظت از آن کمک می کند، افزود: این امر می تواند به رعایت اصول ایمنی در بناهای تاریخی و همچنین تهیه طرح های جامع توسعه این شهرستان کمک کند. 
عنایی؛36درصد از بناهای تاریخی گچساران تعیین حریم شدند

وی بیان کرد: آثار تاریخی شامل تپه فرودگاه، محوطه های تاریخی انجیر سیاه و باغ انار از جمله محوطه های تاریخی تعیین حریم شده است. 

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گچساران تصریح کرد: این آثار تاریخی ثبت شده در فهرست ملی قدمت آنها مربوط به دوره های اسلامی، صفویه و قاجاریه است. 

عنایی ادامه داد: تعیین حریم بناهای تاریخی می تواند محدودیت هایی را برای ساخت و ساز در اطراف بناهای تاریخی ایجاد و یا کاهش دهد. 

وی بیان کرد: 137اثر تاریخی در این شهرستان تاکنون در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است. 

وی با اشاره به اینکه گچساران به عنوان یک قطب گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد مطرح است، اظهار کرد: آثار تاریخی، مناظر و جاذبه های طبیعی متعددی در این شهرستان وجود دارد. 

عنایی عنوان کرد: قشرهای مختلف مردم گچساران می توانند با گزارش هرگونه اقدام منفی شامل تخریب، تصرف، تجاوز، ساخت و ساز، حفاری غیرمجاز و یا قاچاق اشیای تاریخی به مسوولان اداره میراث فرهنگی این شهرستان نسبت به حفظ مواریث فرهنگی و تاریخی منطقه سهیم باشند. 

* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال راک نیوز در تلگرام به نشانی @RAAKNEWS همراه شوید. 



تاریخ انتشار : 19 مهر 1397, 07:18



» اخبار مرتبط:

  • دستگیری دو حفار غیرمجاز در گچساران
  • آثار تاریخی گچساران با عظمت اما در تهدید تخریب
  • ساخت وساز در حریم تاریخی قلعه شامبراکان ممنوع است / دکل مخابرات جابجا شود
  • تعیین یک سال مجازات برای حفار غیرمجاز باشت
  • کهگیلویه و بویراحمد دیار آریو برزن/نیاز20 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای عملیات تعیین حریم آثار میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟