مشروح اخبار


» راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در کهگیلویه و بهمئی ضروری است/ تدوین برنامه مقابله با پدیده گرد و غبار در استان



معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: باید ۲ ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرهای دهدشت و لیکک راه اندازی شود.

به گزارش راک نیوز , عزیز فیلی در نشست کارگروه مقابله با گرد و غبار با اشاره به اینکه بیش از یک دهه کشور درگیر این پدیده است، اظهار داشت: منشا ۷۰ درصد ریزگردهای ایران خارجی و مابقی داخلی است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: منشا خارجی این پدیده از کشورهای عراق، عربستان و اردن است.

وی تاکید کرد: باید یک برنامه هدفمند مبتنی بر دانش روز برای مقابله با این پدیده تدوین و با حساسیت ویژه ای دنبال شود.

فیلی با اشاره به اینکه صندوق توسعه ملی اعتبارات خوبی برای اجرای طرح های آبخیزداری و ایجاد باغ در اراضی شیب دار به استان های مختلف کشور اختصاص داده است، عنوان کرد: باید برای دریافت سهم استان از این اعتبارات پیگیری های لازم انجام شود.

وی در این نشست خواستار ادغام دو کارگروه مقابله با پدیده گرد و غبار و آلودگی آب و هوا شد و گفت: باتوجه به مرتبط بودن این دو موضوع و با هدف تاثیرگذاری بیشتر این مسئله انجام شود.

معاون عمرانی استاندار با بیان اینکه در حال حاضر دو شهرستان بویراحمد و گچساران دارای ایستگاه سنجش آلودگی هوا هستند، تصریح کرد: محیط زیست از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی زمینه ایجاد دو ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهرستان های کهگیلویه و بهمئی را فراهم کند.

وی افزود: هزینه مورد نیاز برای ساخت این ایستگاه برآورد و پیگیری های لازم در کمترین زمان ممکن انجام شود.

فیلی تاکید کرد: باتوجه به اینکه ایجاد باغ و طرح آبخیزداری مانع از فرسایش خاک می شود چنین طرح هایی مورد حمایت ویژه قرار گیرند.

وی با اشاره به اهمیت پدیده گرد و غبار و حفظ سلامتی مردم، عنوان کرد: در هنگام بروز این پدیده در استان های همجوار باید کمیته مقابله به سرعت در استان تشکیل و در حالت آماده باش باشید‌.



تاریخ انتشار : 28 آبان 1397, 08:37



» اخبار مرتبط:

  • اهواز بعد از ظهر تعطیل شد!!
  • نفس کشیدن درکهگیلویه وبویراحمد با طعم گرد وخاک
  • هوای 8 شهرستان کهگیلویه و بویراحمد ناسالم برای عموم
  • پدیده گرد و غبار وتعطیلی مدارس/بحران آلودگی در جنوب و جنوب غرب ایران
  • گرد و غبار شدید مدارس گچساران را به تعطیلی کشاند
  • » اشتراک گزاری خبر



    نظرشما در مورد سیستم؟