مشروح اخبار


» استفاده مجدد از پساب ها در مصارف صنعتی مانع از افت سطح آب های زیرزمینی می شود



معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: استفاده مجدد از پساب ها در مصارف صنعتی و آبیاری فضای سبز استان مانع از افت سطح آب های زیرزمینی می شود

به گزارش راک نیوز جعفر گوهرگانی در نشست بررسی و برنامه ریزی نحوه استفاده از پساب شهر دوگنبدان اظهار داشت: توسعه شبکه جمع آوری فاضلاب در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: آب منطقه ای استان در راستای استفاده مجدد از پساب تصفیه خانه های استان به ویژه در شهرستان های بویراحمد، کهگیلویه و گچساران به دنبال جذب سرمایه گذار است.

وی با بیان اینکه از پساب به عنوان طلای خاکستری نام برده می شود، بیان کرد: بدون شک تا زمانی که بتوان از پساب ها بهره وری کرد منابع آب زیرزمینی در امان خواهند بود و از آلودگی هوا نیز به مراتب جلوگیری می شود.

گوهرگانی با اشاره به اینکه برخی از مناطق استان فاقد منابع آب زیرزمینی هستند، بیان کرد: به عنوان مثال شهر گچساران یکی از این نقاط است که برای تامین آب موردنیاز مصارف صنعتی و فضای سبز با مشکل رو به رو است.

معاون اقتصادی استاندارافزود: شرکت نفت گچساران برای تامین آب موردنیاز مصارف صنعتی خود می تواند بر روی این پساب ها آزمایشات لازم را انجام داده و پس از تکمیل مطالعات در صورت لزوم این پساب ها را از آب منطقه ای خریداری کند.

وی افزود: شرکت نفت ظرف ۱۰ روز آینده فرصت دارد نتیجه مطالعات خود را به این کارگروه ارائه دهد و در صورتی که شرکت تمایلی به استفاده از این پساب ها نداشته یا کیفیت پساب با مطالعات امکان سنجی آنها مغایرت دارد شهرداری دوگنبدان می تواند از این پساب ها برای آبیاری فضای سبز استفاده کند.



تاریخ انتشار : 30 آبان 1397, 18:17



» اخبار مرتبط:

  • مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد اجرای دو پروژه دفع بهداشتی فاضلاب در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد
  • چرایی احداث اولین فاضلاب روستایی كهگیلویه و بویراحمد در شوتاور
  • 2 واحد نمکزدایی در گچساران بهره برداری می شود
  • کشاورزی با آب فاضلاب تصفیه نشده سبب بروز وبا و حصبه می شود
  • ظرفیت تولید نفت گچساران به 635 هزار بشکه در روز خواهد رسید
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟