مشروح اخبار


» چرایی احداث اولین فاضلاب روستایی كهگیلویه و بویراحمد در شوتاور



در کنار تامین و توزیع آب شرب روستاه‌ها یکی دیگر از وظایف مهم شرکت های آب و فاضلاب، جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در روستاهایی است که با مشکلات زیست محیطی روبرو هستند.

به گزارش راک نیوز ،  فیض اله پاسره اظهار داشت: روستای شوتاور جمعیتی قریب به ۳۰۰ خانوار دارد، در بالا دست چشمه پرآبی قرار دارد که منبع تأمین آب آشامیدنی مردم این روستا است؛ متأسفانه آب این چشمه در اثر ورود فاضلاب‌های خانگی و فاضلاب محیط روستا آلوده شده بود که نه تنها آب چشمه و حتی به اعتقاد بنده کشاورزی‌های کنار مسیل را نیز تهدید می کرد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بنابراین به جهت حفظ محیط زیست، حفظ کیفیت آب چشمه پایین دست روستا، شرکت آب و فاضلاب روستایی اقدام به جمع‌آوری و انتقال فاضلاب خانگی روستای شوتاور به محیطی خارج از روستا و احداث تصفیه خانه کرده است.
پاسره ادامه داد: در تصفیه خانه فاضلاب روستا  طی چند مرحله تصفیه فیزیکی، بیولوژیکی و شیمیایی انجام و پساب آن وارد محیط‌زیست می‌شود.
او این مراحل را شامل، آشغال گیری، دانه گیری، تصفیه بی هوازیUABR، عبور از نیزار و گندزدایی با کلر دانست و گفت: برخی نگرانی های روستائیان از پروژه فاضلاب شوتاور برای این است که مردم تجربه چنین خدمتی را در روستاها نداشتند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد افزود: همه‌ی  مراحل به استثنای نی زار که انشالله  بعد از مدت زمانی طول خواهد کشید تا نی‌ها رشد کامل کنند، تکمیل است و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.
وی با بیان اینکه این شرکت به کار خود ایمان کامل دارد، تصریح کرد که با توجه به ازمایشات صورت گرفته کیفیت فاضلاب خروجی نزدیک به استاندارهای تخلیه پساب است و مردم شریف منطقه بایستی حوصله کنند تا این کار خوب که برای اولین بار در استان صورت گرفته به سرانجام برسد.



تاریخ انتشار : 20 فروردین 1397, 06:49



» اخبار مرتبط:

  • مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد: 118 روستا با تانکر آبرسانی می شود
  • مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان: بحران آب در 159 روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • حجم تصفیه‌خانه‌های فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد ۵۷ درصد افزایش یافت
  • تکمیل پروژه آبرسانی بهمئی به 241 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد/پروژه آبرسانی بهمئی 125 روستا را در بر می گیرد.
  • 87درصد روستاهای کهگیلویه و بویراحمد دارای آب آشامیدنی سالم هستند.
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟