مشروح اخبار


» دستگاه قضايي نگران جایگاه افراد نيست



عزم قوه ‌قضائیه برخورد جدی و قاطعانه با انواع مفاسد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و سایر مفاسد است، افزود: عملکرد بدون تبعیض چند سال اخیر قوه ‌قضائیه در برخورد با مفسدان و متهمان به دور از جوسازی‌های سیاسی، اعتماد عمومی را بیش از پیش جلب کرده است و مردم و مسئولان دریافته‌اند که رویکرد دستگاه قضایی برخوردهای یکسان با تمام افراد است و در دستگاه قضایی باید برخوردها و رسیدگی‌ها در برابر افراد توانگر و ضعیف، فقیر و ثروتمند و مسئول و غیرمسئول یکسان و بدون توجه به رانت‌ها و جوسازی‌های سیاسی و رسانه‌ای، منطبق با قانون و عدالت باشد.

آيت‌الله آملي لاريجاني رئيس قوه قضائيه روز گذشته از اقدام اين دستگاه در اجرايي كردن احكام اخير حمايت كرد و آن را نشانه‌اي از بي‌توجهي قضات به گروه بندي‌هاي سياسي و جايگاه افراد دانست.

آیت‌الله آملی لاریجانی كه در جلسه مسئولان عالی قضایی سخن مي‌گفت،‌با تاکید بر اینکه عزم قوه ‌قضائیه برخورد جدی و قاطعانه با انواع مفاسد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و سایر مفاسد است، افزود: عملکرد بدون تبعیض چند سال اخیر قوه ‌قضائیه در برخورد با مفسدان و متهمان به دور از جوسازی‌های سیاسی، اعتماد عمومی را بیش از پیش جلب کرده است و مردم و مسئولان دریافته‌اند که رویکرد دستگاه قضایی برخوردهای یکسان با تمام افراد است و در دستگاه قضایی باید برخوردها و رسیدگی‌ها در برابر افراد توانگر و ضعیف، فقیر و ثروتمند و مسئول و غیرمسئول یکسان و بدون توجه به رانت‌ها و جوسازی‌های سیاسی و رسانه‌ای، منطبق با قانون و عدالت باشد.

رئیس قوه ‌قضائیه تاکید کرد: تساوی عموم مردم از هر رده و قشر و جایگاهی در برابر قانون باید سرلوحه کار تمام مسئولان قرار گیرد.



قضات به جايگاه افراد بي‌توجه اند

آیت‌الله آملی لاریجانی افزود: قوه قضائیه تا زمانی که براساس قانون عمل کند همیشه پیروز است و امیدواریم در آرایی که صادر می‌شود جوسازی‌های سیاسی و رسانه‌ای اثرگذار نباشد و البته در احکامی که در هفته‌های اخیر اجرایی شد، قضات شریف نشان دادند که توجهی به گروه‌بندی‌های سیاسی و جایگاه افراد ندارند و امیدواریم همیشه همینطور باشد.

رئیس قوه ‌قضائیه تصریح کرد: اگر دستگاه قضایی براثر جوسازی‌های رسانه‌ای و سیاسی قدرت‌ها و گروه‌های مختلف دچار چرخش شود؛‌ همیشه لرزان خواهد بود و نمی‌تواند با اقتدار و صلابت عمل کند.

آیت‌الله آملی لاریجانی در ادامه سخنان خود با اشاره به بیانیه ضد ایرانی کشورهای عضو سازمان همکاری خلیج فارس گفت:‌ البته این نوع بیانیه‌ها علیه ایران تازگی ندارد اما وضعیت نابسامان منطقه ناشی از دخالت‌ کشورهای جنگ‌طلب است و ایران مقتدر همواره خواهان صلح و همکاری عادلانه بوده و هرگز در هیچ جنگی پیش‌قدم نبوده است. رئیس دستگاه قضا با اشاره به اینکه ایران هرگز به دنبال سلاح اتمی نبوده و نخواهد بود، تاکید کرد: موضوع تولید سلاح اتمی بهانه‌ای برای وارد آوردن فشار بر ایران است و برخی کشورهای منطقه نیز با درک نادرست از شرایط در حالی که در کنار گوش آنها رژیم صهیونیستی‌ عملا پایبند به هیچ نوع قرارداد بین‌المللی نیست، به تحریک آمریکا و دیگر همپیمانان، ایران را محور دغدغه‌های خود قرار داده‌اند.



تاریخ انتشار : 13 مهر 1391, 07:31



» اخبار مرتبط:

  • بیانیه قوه قضاییه درباره مرگ ستار بهشتی
  • هشدار آیت الله به .../استفاده از امکانات دولتی در تبلیغات انتخاباتی جرم است
  • واکنش دفتر رئیس‌جمهور به اظهارات سخنگوی قوه قضاییه
  • کانون کارشناسان رسمی قوه قضائیه در کهگیلویه و بویراحمد آغاز بکار کرد
  • 3 تفنگدار به روایت لاریجانی
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟