مشروح اخبار


» نشست مشترک هیئت رئیسه دانشگاه یاسوج و مدیرکل جدید صداوسیمای استان برگزارشد/تصاویر



نشست رئیس به همراه اعضای هیئت رئیسه دانشگاه یاسوج با مدیرکل جدید صداوسیمای استان به مناسبت انتصاب دکتر رئوف و آغاز به کار وی در شبکه دنا برگزار شد.


به گزارش راک نیوز به نقل از  روابط عمومی دانشگاه، رئیس دانشگاه یاسوج در این نشست ضمن تبریک و آرزوی توفیق برای مدیرکل صداوسیمای استان گفت: دانشگاه مرکز تولید فکر و اندیشه است و کارشناسان و اساتید نخبه ای که در دانشگاه هستند می توانند به بهبود و ارتقا کیفی برنامه های صدا وسیما کمک کنند.

دکتر احمد عریان افزود: رشته های دانشگاه متناسب با مسایل و مشکلات استان هستند و با افق جدیدی که پیش روی رسانه ملی هست می توان از اساتید و کارشناسان دانشگاه بهره برد.

وی ادامه داد: دانشگاه یاسوج به عنوان دانشگاه مادر استان و صدا وسیما به عنوان یک دانشگاه عمومی هر دو در کنار هم می توانند نقش و وظیفه خود که همانا بالابردن سطح فرهنگ و توسعه اجتماعی و اقتصادی پایدار هست را بهتر ایفا کنند.

وی به برنامه ریزی مجموعه دانشگاه یاسوج برای ارتقای شاخصها اشاره کرد و گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته این امید می رود که دانشگاه یاسوج در 5 سال آینده در بین 10 دانشگاه برتر ایران باشد.

 

دکتر عریان بیان داشت: از 4050 نفر از اساتید کل دنیا که مقالات انها پراستناد بوده 16 نفر از ایران است که یکی از این اساتید عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج بوده که مایه افتخار است.

رئیس دانشگاه یاسوج خواستار استفاده از ظرفیت و توانایی های اساتید دانشگاه در تولید برنامه های تلویزیونی شد و گفت: همین موضوع می تواند یکی از سوژه هایی باشد که دست اندرکاران رسانه ملی دستاویز برنامه سازی های خود قرار دهند.

وی ادامه داد: پایان نامه های دانشجویی در مقاطع مختلف به ویژه تحصیلات تکمیلی نیز پتانسیل خوبی است که رسانه می تواند برای تولید مجموعه های فاخر از آن استفاده کند.

رئیس دانشگاه یاسوج اظهار داشت: با یک برنامه ریزی که در دانشگاه صورت گرفته ظرف دو تا سه سال آینده باید 30 درصد از پایان نامه ها در جهت مشکلات و مسایل استان باشد.

 

دکتر عریان در پایان گفت: تفاهمنامه ای بین دانشگاه و صداوسیما در سالهای گذشته وجود دارد و در صورت نیاز مورد اصلاح و بازنگری مجدد نیز قرار گیرد و بر اساس آن می توان ارتباط و تعامل دوسویه را گسترش داد.

وی در پایان گفت: امیدواریم نتیجه همدلی و همراهی که در هر دو مجموعه وجود دارد را به زودی مشاهده کنیم.

مدیرکل جدید صداوسیمای استان نیز در این نشست با اشاره به آشنایی قبلی با رئیس دانشگاه یاسوج گفت: ارتباط گیری موثر و روابط عمومی بالا در کنار صلاحیت علمی از ویژگی های دکتر عریان هست که در دانشگاه شیراز زبانزد بود.

دکتر رئوف افزود: دانشگاه همیشه مبدا تحولات بوده و در همه صحنه های انقلاب نقش زیادی داشته است.

 

وی بیان داشت: ایران اسلامی در جهان رتبه قابل قبولی در تولید علم دارد و رتبه دانشگاه یاسوج در برخی رشته ها واقعا ستودنی است که این نیز از برکات نظام است.

رئوف با اشاره به ویژگی های مردم استان گفت: همراهی مردم این استان در دوران صفویه با حکومت شیعی آن دوران و مبارزات آنها در دوران انقلاب در برابر استبداد طاغوت دو برگ زرینی هست که همیشه ماندگار خواهد بود.

وی به سفر رهبر انقلاب به استان در سال 73 اشاره کرد و گفت: سفر مقام معظم رهبری به این استان منشا خیر و برکت و مبدا تحولات زیادی بود اما تا رسیدن به مطلوب راه زیادی در پیش است.

مدیرکل جدید صداوسیمای استان گفت: فلسفه ایجاد و راه اندازی شبکه دنا حفاظت از فرهنگ و آداب و رسوم مردم و هچنین کمک به رشد و توسعه استان است.

وی این مرکز را جز 5 مرکز برتر کشور دانست و گفت: در طول سال 1500 ساعت برنامه تلویزیونی و 4000 ساعت برنامه رادیویی در این مرکز باید تولید شود که استفاده از کارشناسان خبره دانشگاهی در تولید برنامه ها یک نیاز اساسی است.

دکتر رئوف خواستار ارایه بانک اطلاعاتی اساتید دانشگاه به صداوسیما شد و بیان داشت: استفاده از اعضای هیئت علمی دانشگاه تراز برنامه های تولیدی را بالا می برد.

 

وی از آمادگی خود برای ایجاد و راه اندازی رادیو دانشجو خبرداد و اظهار داشت: این رادیو می تواند اخبار و رویدادهای دانشگاههای استان را پوشش داده و همچنین دانشجویان و علاقه مندان به کارهای رسانه ای را به ما معرفی کند.

در این نشست بر ضرورت تشکیل یک کارگروه مشترک برای بازنگری و اصلاح تفاهم نامه همکاری دوجانبه تاکید شد.

در پایان این مراسم لوح تبریک از سوی رئیس دانشگاه به مدیرکل صداوسیما اهدا گردید.

نشست مشترک هیئت رئیسه دانشگاه یاسوج و مدیرکل جدید صداوسیمای استان برگزارشد/تصاویر
نشست مشترک هیئت رئیسه دانشگاه یاسوج و مدیرکل جدید صداوسیمای استان برگزارشد/تصاویر
نشست مشترک هیئت رئیسه دانشگاه یاسوج و مدیرکل جدید صداوسیمای استان برگزارشد/تصاویر
نشست مشترک هیئت رئیسه دانشگاه یاسوج و مدیرکل جدید صداوسیمای استان برگزارشد/تصاویر
نشست مشترک هیئت رئیسه دانشگاه یاسوج و مدیرکل جدید صداوسیمای استان برگزارشد/تصاویر
نشست مشترک هیئت رئیسه دانشگاه یاسوج و مدیرکل جدید صداوسیمای استان برگزارشد/تصاویر



تاریخ انتشار : 13 دی 1397, 08:36



» اخبار مرتبط:

  • انعقاد اولین تفاهم نامه بین المللی دانشگاه یاسوج با دانشگاه فلورانس
  • استفاده از طرفیت های مناسب علمی و پتانسیل نخبگان در راستای تحقق و توسعه استان
  • ارتباط صنعت و دانشگاه در کهگیلویه و بویراحمد ضعیف است
  • مشارکت دانشگاه یاسوج در دومین آیین انتخاب کتاب سال استان کهگیلویه وبویراحمد
  • سیاسی‌کاری در تغییرات مدیرتی دانشگاه آزاد نداریم
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟