مشروح اخبار


» هشدارهایی که برای رژیم لاغری باید مد نظر داشته باشید/نخوردن غذا برای لاغری اشتباه است!



معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر در حال اجرای رژیم لاغری هستید یا می خواهید لاغر شوید، سعی کنید هیچ وقت گرسنه نمانید، زیرا گرسنه ماندن باعث می شود متابولیسم(سوخت و ساز) بدنتان به سرعت پایین بیاید.


به گزارش راک نیوز به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارودانشگاه علوم پزشکی استان، دکتر امام بخش قائدی با اشاره به شیوه درست تغذیه و اهمیت آن در سلامتی انسان ها، افزود: بعضی ها بدون اطلاع کافی با نخوردن غذاهایی سعی در لاغر کردن خودشان می کنند که این کار درست نیست بلکه باید راه های افزایش سوخت و ساز بدن را بدانند تا خدایی نکرده آسیبی هم در دراز مدت به آنها نرسد.

وی به خورد صبحانه تاکید و عنوان کرد: برای افزایش متابولیسم بدن، همیشه اول صبح، صبحانه بخورید، اگر شما تا وسط صبح (یعنی حدود ساعت 10) یا بعد از ظهر چیزی نخورید، متابولیسم بدنتان آهسته و کند می شود.

وی ادامه داد: خوردن صبحانه برای سوخت و ساز بدن شما مانند افزودن هیزم به اجاق است، یعنی همانطور که هیزم چوبی، اجاق را شعله ورتر می سازد، صبحانه نیز سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد.

دکتر قاعدی ابراز داشت: به جای 3 وعده غذایی، 4 تا 6 وعده غذایی را با فاصله 2 تا 3 ساعت از یکدیگر بخورید. البته در این صورت باید حجم هر وعده غذایی کمتر از وعده های قبلی باشد، یعنی همان مقدار غذا را که در سه وعده می خوردید، باید در 6 وعده بخورید نه اینکه بیشتر غذا بخورید زیرا خوردن مقادیر کم غذا در وعده های متعدد، متابولیسم بدن را افزایش می دهد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان ادامه داد: سعی کنید از داروهای افزایش دهنده متابولیسم بدن استفاده نکنید بلکه به جای آنها از مواد غذایی کم کالری یا چربی سوز مانند سبزی ها، میوه ها و غلات سبوس دار استفاده کنید.

قائدی اضافه کرد: اگر شاغل هستید سعی کنید روزانه مقداری از مسیر کار خود را پیاده بروید، به جای استفاده از آسانسور، از پله ها استفاده و به جای سوار شدن به ماشین، پیاده روی کنید.

وی یادآورشد: سعی کنید روزانه حداقل یک ساعت ورزش یا پیاده روی کنید تا انرژی بدنتان را بسوزانید و به جای اینکه پول خود را صرف خرید داروهای قلابی لاغری نمایید، هفته ای 3 تا 4 بار و هر بار به مدت 30 تا 40 دقیقه پیاده روی داشته باشید چون این کار بهترین راه برای افزایش متابولیسم بدن است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان در پایان خاطرنشان کرد: طب سوزنی در افرادی که متابولیسم پایینی دارند باعث می شود متابولیسم بدنشان فعال شده و بتوانند شروع به کم کردن وزن اضافه خود کنند



تاریخ انتشار : 24 دی 1397, 09:55



» اخبار مرتبط:

  • تغذيه در اسکیت/هدف از تغذیه قبل از رقابت ورزشی
  • چه غذاهایی کالری منفی دارند؟
  • کاهش دردهای قاعدگی با تغذیه مناسب
  • شکم صاف وبدون چربی؛ چگونه؟
  • آنجلینا جولی چیکار میکند که همچنان زیباست !+عکس
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟