مشروح اخبار


» شرکت نفت گچساران 750 عملیات در زمینه تعمیرات خطوط لوله انجام داد



 رییس اداره نگهداری و تعمیر خطوط لوله شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: این شرکت 750 مورد عملیات در زمینه تعمیرات و پشتیبانی خطوط لوله از ابتدای سال جاری تاکنون انجام داده است.


به گزارش راک نیوز؛به نقل از روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران،حسین سبکبار هدف از اجرای این تعداد عملیات را صیانت از تولید و حفظ از محیط زیست اعلام کرد و افزود:تعمیر و ایمن سازی تمام قطعات تاسیسات نفت وگاز گچساران با تلاش شبانه روزی نیروی های متخصص بومی و بدون هیچ نوع وابستگی، انجام گرفت. 

وی بیان کرد:شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران بیش از هشت هزار کیلومتر خط لوله را پشتیبانی و راهبری می کند که بخش قابل توجهی از آن در مناطق سخت گذر قرار دارد. 

سبکبار برنامه‌ريزي،سازماندهي،هماهنگي و هدايت عمليات نگهداري و تعميرات و انجام تعميرات اصلاحي روي خطوط لوله درون و بيرون تاسيسات،اجراي پروژه هاي غيرعمده،مطالعه و پيگيري برنامه هاي كوتاه مدت و بلندمدت شركت،همكاري و هماهنگي با ادارات مهندسي عملياتي،خدماتي،ادارات ستادي مناطق نفتخيز و ساير شركت‌هاي بهره‌بردار در اجراي پروژه هاي مشترك و نظارت بر حداكثر استفاده از تجهيزات،ماشين آلات و ساير منابع و حصول اطمينان از رعايت مقررات ايمني را از جمله وظايف اداره نگهداری و تعمیر خطوط لوله عنوان کرد.

سبکبار در ادامه با اشاره به درخواست كارهاي انجام شده از ابتداي سال 97 تاكنون گفت: بازسازي و اصلاحيه تغيير قطر خطوط لوله نفت ورودي چاههاي 120، 167 ، 168 ، 175 ، 188 ، 222 ، 234 ، 237 ، 293 در تفكيك گر 167 گچساران يك با موفقيت انجام شد.

رييس اداره نگهداري و تعميرات خطوط لوله شركت بهره برداري نفت و گاز گچساران افزود:تعمير محل نشتي خط 42 اينچ نفت سبك خروجي تلمبه خانه گوره قبل از شير 432، ايمن‌سازي و تعويض دو رشته خط لوله 24 اينچ بهرگان در تلمبه خانه گوره، تعمير و ايمن سازي خط لوله 26 اينچ كنارگذر نفت سنگين تلمبه‌خانه گوره، ايمن‌سازي و تعويض خط اصلي و خطوط همراه ) 7 رشته خط چاه 51 ايستگاه گاز بي‌بي حكيمه (2 عبوري از ديگر اقدامات اين اداره در سال جاری بوده است.

این مسئول به اهم فعاليت هاي پروژه‌اي انجام شده نيز اشاره و خاطرنشان كرد: ايمن سازي خطوط لوله 8 اينچ گاز چاههاي توليدي 39 ، 33 ، 27 و 25 چندراهه 3 تا فاصله تقريبي 200 متر بعد از آن، ايمن سازي به روش غلاف گذاري روي خط لوله 26 و 30 اينچ نفت گچساران 1 و 2 به گوره در سه نقطه و ايمن سازي و حذف انشعاب خط لوله 26 اينچ نفت نمكي گچساران 1 و 2 به گچساران 3 در نقاط پراكنده ، ايمن‌سازي خطوط لوله 24 اينچ ورودي و خروجي ، 8 اينچ مايعات و 2 اينچ هوا بين منطقه تفكيك پازنان و گاز و گاز مايع 900 و تعويض خطوط لوله 6 اينچ پساب خروجي واحد نمكزدايي رگ سفيد 2 به چاه 137 به طول 1500 متر از مهمترين اقداماتي بوده كه توسط اين اداره صورت گرفته است.

سبكبار در ادامه  تصريح كرد: اداره نگهداري و تعميرات از ابتداي سال 97 تاكنون تعداد 751 درخواست كار مانند اصلاحيه هاي مهندسي ، درون و برون كارخانه اي ، تعميرات مترقبه و پيش گيرانه، اتصال مجدد و جمع‌آوري چاهها، عمليات حفاظت كاتدي و مهار نشتي خطوط لوله را به جهت حفاظت و صيانت از توليد انجام داده است.

شرکتبهره برداري نفت و گاز گچساران دارای 10 واحد بهره برداری، 10 واحد تقویت و تزریق فشار گاز، سه پالایشگاه گاز و گاز مایع، پنج واحد نمک زدایی و بیش از 6 هزار و 700 کیلومتر خط لوله انتقال نفت است.

شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از شرکت‌های تابعه مناطق نفت خیز جنوب است.

میدان نفتی گچساران دومین میدان بزرگ نفتی ایران است، که در محدوده شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد و در فاصله 220 کیلومتری از جنوب شرقی اهواز قرار دارد.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران زیرمجموعه‌ شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، در زمینه استخراج، پالایش و انتقال نفت خام، گاز طبیعی و تولید میعانات گازی فعالیت می‌کند.

برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال راک نیوز در تلگرام به نشانیRAAKNEWS@همراه شوید. 



تاریخ انتشار : 29 دی 1397, 05:42



» اخبار مرتبط:

  • پايان كار پروژه ايمن سازي خط لوله استراتژيك انتقال گاز پازنان 2 پيش از زمان مقرر
  • 75 مورد اصلاحیه عملیاتی در تاسیسات شرکت نفت گچساران انجام شد
  • خطوط لوله نفت و تاسیسات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ایمن سازی شد
  • ایمن سازی مخازن اب شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران انجام شد
  • صدمه وارده به خط لوله 24 اينچ پازنان 2 هيچگونه آسيبي در بر نداشت .
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟