مشروح اخبار


» مهمترین مطالبه مردمی از مسئولان: ورودی دهدشت در تسخیر نخاله های ساختمانی/ضرورت پاکسازی ورودی شهر در آستانه سفرهای نوروزی/تصاویر



کمتر از یکی و دوماه دیگر به آغاز سفرهای نوروزی و عید باستانی نورز هستیم ولی متاسفانه ورودی های شهردهدشت در تسخیر زباله و نخاله های ساختمانی قرارگرفته است.


به گزارش راک نیوز به نقل از کهگیلویه؛ نظر به اینکه فضای ورودی شهرها به عنوان مفصل اتصال دهنده فضایی طبیعی خارج و داخل شهر و به عنوان برقرار کننده ارتباط میان شهر و اطرافش از دیرباز از برخی الگوهای خاص ارتباط فضایی پیروی می کند، ما را ملزم می دارد که در امر طراحی و احداث فضاهای مذکور حداقل استانداردهای لازم را در نظر بگیریم .اما متاسفانه امروزه مبادی ورودی ازجمله فضاهای فراموش شده شهرها بوده که با مشکلات و نابسامانی های متنوعی روبرو هستند برخی ازاین نابسامانی ها منجر به آن گردیده که مبادی ورودی ازحداقل مولفه های خوانده شدن به عنوان یک محیط و فضای مطلوب شهری بی بهره باشند.

 

 

شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه است که چهار ورودی به این شهر وجود دارد. یکی از جاده های ورودی به این شهر که به جاده اصفهان نیز شهرت دارد به علت تردد زیاد وسایل نقلیه  از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

 

این قسمت از جاده که در ورودی شهر دهدشت قرار دارد به علت انباشت زباله های شهری و ساختمانی وضعیت بسیار نامطلوبی دارد و با توجه به این که در شهرستان کهگیلویه با پایان یافتن ماه های دی و بهمن آب و هوای این شهرستان به سمت سوی بهار میرود و مطمئنا در این بازده زمانی گردشگران بسیار زیادی از نقاط مختلف وارد این شهرستان می شوند.

 

اما وجود این فضای بسیار نا مطلوب باعث می شود تا بینندگان علاوه بر تصورات بسیار منفی از شهرستان از سفر کردن مجدد به این مناطق خود داری کرده و طبیعتا این منطقه را به دوستان و آشنایان برای گذراندن اوقات فراغت پیشنهاد ندهند.اما با دقت وتلاش جزئی نیز می توان این مشکلات را برطرف کرد.

 

 

متاسفانه ماشین حمل زباله خود یکی از عاملین این حرکت بسیاز وقیح است. در تصاویر گرفته شده توسط یکی از شهروند خبرنگاران پایگاه خبری کهگیلویه مشاهده می شود که ماشین حمل زباله در حال تخلیه زباله در ورودی شهر دهدشت است.

 

 
 

 همان طور که در تصاویر آمده با نگاهی اجمالی به این ورودی متوجه این موضوع می شویم که این مکان به محلی برای زباله های شهری و ساختمانی شهر دهدشت تبدیل شده که ماییه تأسف است.

 

ادامه تصاویر را می توانید در زیر مشاهده نمایید:

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 



تاریخ انتشار : 8 بهمن 1397, 20:59



» اخبار مرتبط:

  • همدلی برای پاکسازی مسیر های ورودی شهر از زباله های شهری+تصاویر
  • برای تکمیل ورودی های دهدشت 30 میلیارد ریال نیاز است
  • میزان زباله تولیدی دهدشت نسبت به جمعیت این شهر بالا است
  • به تماشای چه باید نشست؟
  • پاکسازی ورودی شهر دهدشت از وجود زباله توسط دوستداران محیط زیست/تصاویر
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟