مشروح اخبار


» مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: فضای کسب و ‌کار استان رو به بهبود است



مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد  با بیان اینکه فضای کسب و ‌کار استان   رو  به بهبود است، عنوان کرد: بر اساس گزارش پایش محیط کسب و کار منتشر شده از سوی اتاق بازرگانی ایران، استان کهگیلویه و بویراحمد ، تنها استانی است که  نسبت به  پاییز سال گذشته وضعیت  مناسبتری در زمینه کسب و کار داشته است.


 به گزارش راک نیوز،  سید حشمت الله صمیمی  کسب این موفقیت را نتیجۀ همدلی و همکاری  تمامی دستگاههای اجرایی و بخش خصوصی استان  و پیگیری و جدیت استاندار دانست و گفت: فعال شدن  پنجره واحد خدمات سرمایه گذاری در استان  از مهمترین اقداماتی  است که  در جهت بهبود فضای کسب و کار استان صورت گرفته است.
وی با ذکر اینکه  این مرکز  در اداره کل امور اقتصادی و  دارایی استان مستقر است، اظهار داشت: نمایندگان ۱۸ دستگاه اجرایی،  شامل  صنعت  معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، منابع طبیعی و آبخیزداری، مدیریت امور اراضی، محیط زیست، شرکتهای خدمات رسان آب، برق و گاز و...  در این مرکز حضور می یابند  و در امر مشاوره دادن  به سرمایه گذاران  و تسهیل گری در صدور مجوزها همکاری لازم را با  سرمایه گذارن  دارند.
فعال شدن  شورای گفتگوی دولت و بخش  خصوصی از دیگر  اقدامات انجام شده جهت بهبود فضای کسب و کار در استان است.
صمیمی در این خصوص گفت:  با توجه به اینکه دبیری این شورا به عهده اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی یاسوج  است و ریاست شورا به عهده  استاندار است ، برگزاری جلسات منظم و ماهانه این شورا باعث شده  تا مشکلات بخش خصوصی  با دستگاههای  دولتی  به دقت مورد بررسی قرار گیرد و با احصاء قوانین و مقررات و بخشنامه های مخل سرمایه گذاری، زمینه سرمایه گذاری در استان  فراهم گردد.
 مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان با اشاره به اینکه  فعال  شدن  و استمرار کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان  از دیگر اقداماتی است که در راستای بهبود  فضای کسب و کار  انجام شده است، ابراز داشت:  این کارگروه از جمله کارگروه هایی است که به ریاست استاندار و معاون  امور اقتصادی  و توسعه منابع استانداری  و در سطوح تخصصی تر  برگزار می شود.  صمیمی تصریح کرد: در طول  یکسال گذشته حداقل 45 جلسه  کارگروه به ریاست استاندار و معاون  هماهنگی امور اقتصادی  تشکیل شده و مشکلات سرمایه گذاران  مورد بررسی  قرار گرفته است.
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان همچنین به سایر کار گروه‌ها  از جمله کار گروه اقتصاد مقاومتی  و کارگروه اشتغال  اشاره کرد و گفت:  با توجه به نوع مشکلات  سرمایه گذاران ، موانع و مشکلات آنها  در این کار گروه ها مطرح می گردد. وی  خاطرنشان کرد:  مصوبات  کارگروه اقتصاد مقاومتی استان برای طرح ها و واحدهای تولیدی که در این کار گروه  مورد بررسی قرار می گیرند در تصمیم گیری ملی نیز کار ساز است. 
صمیمی با بیان اینکه  در کار گروه اشتغال که به ریاست استاندار تشکیل می شود، تصمیماتی  اتخاذ می شود که از عهده  یک دستگاه اجرائی و موسسه های مالی خارج است، گفت: همکاری خوب موسسات مالی با بنگاههای اقتصادی ، منجر به بهبود  این فضا گردیده است وی افزود:  اگر همکاری بانکها  و موسسات مالی نبود ما به توفیقات  مورد نظر نمی رسیدیم. 
مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان   ضمن تشکر از تلاشها و جدیت  دکتر احمدی، عنوان کرد:  اگر مدیریت هوشمندانه وی  همراه تیم اقتصادی نبود،  قطعا  مشکلات زیادی در این زمینه داشتیم.



تاریخ انتشار : 10 بهمن 1397, 21:45



» اخبار مرتبط:

  • رفع مشکلات سرمایه گذاران حقیقی دردستور کار قرار گیرد
  • همه مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باید اجرا شود
  • دو انتصاب جدید در استانداری کهگیلویه وبویراحمد+اسامی
  • تاسیس ۳ صندوق توسعه کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد
  • خبری امیدبخش که رسانه ها راحت از کنار آن گذشتند؛کهگیلویه و بویراحمد اولین استان در بهبود فضای کسب و کار در کشور
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟