مشروح اخبار


» به کارگردانی رضا میرکریمی؛«قصر شیرین» تحسین منتقدان را برانگیخت



واکنش مثبت منتقدان پس از نمایش فیلم «قصر شیرین» به کارگردانی رضا میرکریمی ازحاشیه جالب جشنواره فیلم فجر بوده است.قصرشیرین اولین فیلم جشنوره ای است که در یاسوج فیلمبرداری آن به پایان رسید.

 

راک نیوز - در پی اکران فیل قصرشیرین به کارگردانی رضا می کریمی برخی از منتقدان به اظهار نظر  درباره این فیلم پرداختند که در ادامه می خوانیم.

 

مسعود فراستی:

 

بازی حامد بهداد در فیلم قصر شیرین خوب و کنترل شده است. با دیدن فیلم قصر شیرین می فهمیم که با دیدن این فیلم به ما توهین نمی‌شود.

 

قصر شیرین جز معدود فیلم‌هایی است که نگاه سالم دارد و رضا میر کریمی ادا در نمی‌آورد. خیلی سال بود که دو کودک در یک فیلم ‌انقدر به خوبی نقش بازی نکرده بودند.

 

 کامیار محسنین:

 

مقدمه فیلم بسیار طولانی است. آن چیزی که در این فیلم برای من جذاب است تقابل دو دنیای کاملا متفاوت است پدر خشنی که بازگشته  و دو کودک که در دنیای فانتزی خوب با بازی درخشان دختر خردسال به سر می‌برند. لانگ شات‌ها در این فیلم و فیلم‌های رضا میرکریمی به کار تحرک می‌بخشد.

 

حمیدرضا حاج حسینی:

 

ریتم فیلم سریع است و تماشاگر را درگیر داستان فیلم می‌کند. اما در یک سوم پایانی، گره گشایی قصه ناقص است. همراه با یک پایان بد. بازی حامد بهداد بهترین نقش آفرینی بازیگر مرد جشنواره تا این جا است.

 

کامبیز حضرتی:

 

«قصر شیرین» رضا میرکریمی یک اثر قابل تامل در کارنامه این کارگردان است. میرکریمی در نهمین فیلم سینمایی‎اش توانسته است با درامی جاده‌ای، بازی‌های قابل قبول و در کشمکش با موضوع ترس موضوع زیرپا گذاشتن و بازگشت به انسانیت را مطرح و پرداخت کند. «قصر شیرین» یک اثر مهم‌تر به نسبت سایر آثار شهری این کارگردان است. فیلم‌ساز با فرار از تهران و پناه بردن به لوکیشن یاسوج توانسته است شهر را با ویژگی و اقلیم تازه‌اش معرفی کند.

 

خبرنگار: مژگان رسولی



تاریخ انتشار : 14 بهمن 1397, 10:02



» اخبار مرتبط:

  • کهگیلویه وبویراحمدی ها منتظر قصر شیرین بودند اما خبری از این فیلم نیست
  • سینمای ایران برقله افتخار/ شهاب حسینی و اصغر فرهادی، برندگان نخل طلای کن
  • کارگردان جوان دهدشتی در جشنواره فیلم فجر امسال
  • رویکرد متفاوت سینمادوستان یاسوجی به فیلم‌های عطاران و افشارزاده
  • شیرین ترین بازیگر زن سینمای ایران +عکس
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود