مشروح اخبار


» پايان وعده 2 ماهه معاون رئيس جمهور/فقط 586 چهارديواري ساده ساخته شد



2 ماه از زلزله اهر، هريس و ورزقان مي‌گذرد. در اولين روزهاي پس از وقوع زلزله رحيمي معاون اول رئيس جهور به زلزله زدگان وعده داد كه دو ماهه منازل ويران شده آنان بازسازي و تحويل خواهد شد. وزير راه و مسکن هم كه همزمان با وقوع زلزله به جاي بازديد از مناطق زلزله زده به همراه رئيس جمهور راهي مكه شده بود در بازگشت، از بازسازي تمام خانه‌ها تا آبان ماه خبر داده بود. اكنون فقط چند روز ديگر به پايان وعده رحيمي و حدود دو هفته به پايان مهلت تعين شده توسط نيكزاد باقي مانده است. اين درحالي است که بر اساس گزارش‌ها حداقل 14 هزار واحد مسكوني در اين زلزله به طور كامل تخريب شده اما تاکنون تنها 586 خانه به صورت چهار ديواري آماده سکونت شده است.
در روزهاي گذشته استاندار آذربايجان شرقي در گفت وگو با خبرنگاران و در جريان تشريح روند بازسازي مناطق زلزله زده تعريفي از بازسازي خانه‌ها ارائه کرده بود که معنايي جز ساخته شدن چهارديواري ندارد. احمد عليرضا بيگي به مهر گفته بود: «براي ما در اين شرايط ديوار چيني آخرين مرحله است به اين معني که خانه آماده اسکان ثابت است و نازک کاري براي مرحله بعدي قرار مي‌گيرد.»
به گزارش خبرآنلاين درواقع دولت خانه‌هاي بازسازي شده را بدون گچ کاري ديوارها و سقف و موزاييک کف، كاشي و سراميك آشپزخانه‌ها و حمام دستشويي و حتي سرويس‌هاي بهداشتي تحويل زلزله زدگان خواهد داد. استاندار آذربايجان شرقي همچنين آماري درباره روند بازسازي داده که به نظر نمي‌رسد با توجه به آنها به وعده‌هاي داده شده براي بازسازي کامل تا شروع فصل سرما عمل شود:"بر اساس آخرين اطلاعات تا روز پنجشنبه 14 هزار و 126 واحد مسکوني آواربرداري شده که 11 هزار و 934 واحد در مرحله پي کني، هشت هزار و 172 واحد در مرحله آرموتوربندي، پنج هزار و 121 واحد نيز بتن ريزي، دو هزار و 422 واحد اسکلت آن بسته شده، 460 واحد بتن ريزي سقف انجام شده و در 586 واحد نيز ديوار چيني صورت گرفته است. اين واحدها شامل 220 واحد در منطقه اهر، 132 واحد در منطقه ورزقان، 12 واحد در تبريز و 221 واحد نيز در منطقه هريس است."در هفته نخست پس از زلزله 6 ريشتري آذربايجان شرقي، وزير راه و شهرسازي وعده داد که تا شروع فصل سرما تمام خانه‌ها بازسازي مي‌شود. نيکزاد ابتداي وعده 45 روزه داده، سپس اين وعده به نيمه آبان رسيد. اکنون و به گفته بيگي تنها آواربرداري 100 درصدي در مناطق زلزله زده که وسعتي حدود پنج هزار کيلومتر مربع بود انجام شده است.



تاریخ انتشار : 16 مهر 1391, 21:15



» اخبار مرتبط:

  • تراكتوري‌ها براي همدردي با زلزله زدگان ورزقان لخت شدند!+عکس
  • از خانه تا کانکس
  • اگر امشب امدادرساني صورت نگيرد، آسيب‌ديدگان تلف خواهند شد
  • سرما آمد؛ خانه‌هاي زلزله زدگان ساخته نشد
  • هلال‌ احمر كمک های بين‌ المللی را نپذيرفت
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟