مشروح اخبار


» درتشریح عملکرد اداره کل امور اقتصاد ی ودارایی کهگیلویه و بویراحمدعنوان شد:تحقق 91درصدی درآمد مصوب



در تشریح عملکرد اداره کل اقتصاد و دارایی کهگیلویه و بویراحمد تحقق 91 در صدی درآمد مصوب و 116 درصدی درآمدهای اختصاصی مصوب استان مطرح شد.

مدیرکل امور اقتصادی ودارایی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه درآمد مصوب یا پیش بینی سال جاری استان 278میلیارد تومان است که در ده ماهه سال جاری، 91 درصد آن با تلاش اعضاء ستاد درآمد استان، ذی حسابان دستگاههای اجرایی، اداره کل امور اقتصادی ودارایی واداره کل امور مالیاتی وصول شده است، افزود: در حوزه درآمدهای اختصاصی پیش بینی یا مصوب استان، 4میلیارد و500 میلیون تومان بود که درصد تحقق آن در ده ماه امسال 116درصد بود و علاوه برتحقق صد درصدی 16 درصد نیزمازاد داشته است.
به گزارش خبرنگار راک نیوز در کهگیلویه و بویراحمد، غضنفر آرام، برگزاری 60 کمیسیون تخصصی به منظوربررسی ورفع مشکلات دستگاههای اجرایی را ازجمله اقدامات مهم انجام شده در راستای کمیسیون ماده 2 عنوان و بیان کرد: برای سند دار کردن ومستند سازی اموال دولت، 151جلد سند تک برگ (کاداستر)صادر شد که درخزانه این اداره کل موجود است که درمجموع اسناد مالکیت دستگاههای اجرایی درخزانه معین استان به 2هزار و184 جلد می رسد.
کسب رتبه پنجم کشوری در حوزه وصول درآمدها
وی در خصوص چگونگی تحقق برنامه ها واهداف مشخص شده طی زمان 8 ماهه مدیریتش، گفت: قریب به 60 تا 70 درصد برنامه ها محقق وعملیاتی شده است.
آرام با تاکید بر اینکه مردم به عنوان ولی نعمتان باید عملکرد مسئولین را بررسی کنند ومطابق ارزیابی نمره بدهند، تصریح کرد: طی 8 ماه گذشته، تلاش همه مجموعه بر این بود تا با استفادۀ حداکثری از توان و ظرفیت موجود، وظایف تعریف شده را به نحومطلوب انجام دهیم.
وی، کسب رتبه پنجم کشوری در حوزه وصول درآمدهای مصوب استانی که مبلغی قریب به 22 میلیارد مازاد درآمد را برای استان ایجاد کرد، نتیجه این تلاش دانست و عنوان کرد: برگزاری نشست ماهیانه با اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی در راستای بررسی و حل مشکلات آنان از جمله اقدامات مهمی است که دراین اداره کل با حضور شورای هماهنگی مدیران دستگاههای تابعه برگزار می شود و درهر نشست مشکل یک صنف مشخص بررسی واحصا می شود وپس از آن گزارش نشست برای دفتر وزیر ارسال می شود.

جذب صد درصدی اعتبارات اسناد خزانه

آرام اظهار داشت: در جذب اعتبارات اسناد خزانه بند "ز" قانون بودجه سال 1397 کل کشور، مبلغ 140میلیارد به استان اختصاص یافت که با پیگیریهای استاندار و کمک ذیحسابان دستگاههای اجرایی و بانکهای استان شاهد جذب صد درصدی را دراین حوزه بودیم ومبلغ مورد نظر به حساب ذی نفعان واریز شد.
نماینده وزیر اقتصاد دراستان با اعلام این خبرکه در تهاتر بانکی مبلغ 30 میلیارد تومان برای استان جذب شد، تصریح کرد: در تهاتر مالیاتی نیز بالغ بر 10میلیارد تومان تهاتر با کمک همکاران حاضر در خزانه، سیستم بانکی وخصوصا بانک ملی و اداره کل امور مالیاتی جذب شد.
وی خاطر نشان کرد: درتهاترنوع دوم و بانکی تا پایان امسال برای پیمانکاران و ذی نفعان این فرصت و ظرفیت وجود دارد تا با مراجعه به بانکهای سپه، کشاورزی، مسکن، صنعت و معدن ، انصار، قوامین، پارسیان، گردشگری، بانک توسعه صادرات وایران زمین جهت جذب تهاتر اقدام نمایند.

25 میلیون دلار سرمایه گذاری در استان

دبیر ستاد درآمد،توسعه وتجهیز منابع استان افزود: در حوزه پرداخت های نقدی دربحث تملک طی این مدت مبلغی قریب به 200 میلیارد تومان ازمحل ردیفهای نفت، استانی، توازن منطقه ای وتبصره 18 قانون بودجه در اختیار دستگاههای اجرایی قرار گرفته که بواسطه آن در حوزه پروژه های عمرانی وتملک، شاهد جهش قابل توجهی بودیم.
وی تصریح کرد: این امر گام مهمی در راستای توسعه استان است وامیدواریم تا پایان سال جاری این نقدینگی به 300 میلیارد تومان برسد.
پرداخت حقوق ده ماهه کارکنان دولت وهمچنین پرداخت عیدی آنان تا پایان بهمن ماه را ازدیگر اقدامات مهم انجام شده درحوزۀ اعتبارات جاری است.
دراعتبارات هزینه ای نیز تا کنون مبلغی قریب به 100میلیارد تومان اعتبار به دستگاههای اجرایی جهت هزینه های نگهداری، آب و برق و سایر هزینه ها پرداخت شده است.
آرام خاطرنشان کرد: درحوزه اعتبارات هزینه ای، بودجه اختصاص داده شده در9 ماهه امسال 69 درصد بود و در بحث تملک نیز به صورت میانگین50 درصد در ردیف های مختلف تخصیص صورت گرفته که همه اینها دریافت و پرداخت شده است.
وی با اشاره به اینکه بصورت ماهیانه از کارخانجات و کارگاههایی که درآنها سرمایه گذاری صورت گرفته بازدید می شود، اضافه کرد: از سال 92 تا سال جاری حدود 25 میلیون دلار سرمایه گذاری در استان صورت گرفته است.



تاریخ انتشار : 26 بهمن 1397, 18:21



» اخبار مرتبط:

  • چالشهاومشکلات ذیحسابان کهگیلویه و بویراحمد
  • انتصابات جدید درکهگیلویه وبویراحمد ؛تعیین ذی‌حساب برای 11 دستگاه‌ دراستان
  • مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: فضای کسب و ‌کار استان رو به بهبود است
  • مدیرکل اداره‌کل امور اقتصادی و دارایی تغییر می‌کند/سکان مدیریت در دستان یک دهدشتی
  • اجرای حسابداری تعهدی، گامی بزرگ در جهت استقرار نظام نوین مالی است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟