مشروح اخبار


» حضور آیت الله گلپایگانی در حرم بی بی حکیمه خاتون «س» گچساران+عکس



آیت الله سید جواد گلپایگانی، فرزند مرحوم آیت الله العظمی آسید محمد رضا گلپایگانی به زیارت خواهر امام رضا (علیه السلام) در شهر گچساران مشرف شد.

به گزارش راک نیوز، آیت الله سید جواد گلپایگانی فرزند مرحوم آیت الله العظمی آسید محمد رضا گلپایگانی امروز با حضور در حرم بی بی حکیمه خاتون (سلام الله علیها) در شهرستان گچساران، بارگاه نورانی فرزند موسی بن جعفر (علیه السلام) را زیارت کرد.

مرقد مطهر بی‌بی حکیمه (س) یکی از پرآوازه‌ترین امامزاده‌های جنوب کشور است که در 80کیلومتری جنوب گچساران در ضلع شرقی روستای بی‌بی حکیمه از توابع این شهرستان، حد فاصل بندر گناوه به مرکز گچساران (دوگنبدان) در میان تنگه‌ای بزرگ و طولانی قرار گرفته است.
 
این مرقد مقدس در فضایی تقریبا دایره‌ای شکل قرار گرفته است که در اصل فضایی باز و طبیعی بوده که در عمق کوهستانی صعب ‌العبور و منحصر به فرد ایجاد شده است به گونه‌ای که سقف آن به شکل ناهمواری سنگ‌تراشی شده و دیواره‌های آن با سیمان زبره‌کاری شده است.
 
در کنار این آرامگاه، قبر دیگری وجود دارد که بر اساس روایات معتبر این محل به گل‌گل خاتون کنیز با نجابت و وفادار بی‌بی حکیمه (س) است.
طول ارتفاع آرامگاه بی‌بی حکیمه (س) از کف تا سقف بیش از 10 متر و مساحت فضای حرم افزون بر 420 متر مربع بوده و از کف حرم تا کف ساختمان اصلی که به در ورودی حرم منتهی می‌شود دارای 12 پله منتهی به ورودی راهرو و بین دو جایگاه مردانه و زنانه است.
 
در نزدیکی آرامگاه بی‌بی حکیمه (س) درب کوچکی به نام«باب‌المراد» وجود دارد که به روایات متعدد ورودی غاری بوده که بی‌بی حکیمه (س) به همراه کنیز خود در آن پناه گرفته و از دست دشمنان پنهان شده بودند.
 
آستانه مقدسه حضرت بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع) چون مرواریدی در دل کوهستانهای زاگرس جنوبی و در نزدیکی خلیج نیلگون همیشه فارس قرار دارد و زائرانی از جای جای کشور و خارج از کشور به زیارتش می شتابند تا بوی علی بن موسی الرضا(ع) را در جنوب و در آستان او استشمام کنند.
 
سالانه بالغ بر یک میلیون نفر از سراسر کشور و کشورهای حوزه خلیج فارس به زیارت بارگاه بی بی حکیمه (س) خواهر تنی شاهچراغ(ع) در این شهرستان مشرف می شوندوبه عشق اهل بیت(ع) راه پر پیچ و خم و ناهموار زیارتگاه بی بی حکیمه را از میان تپه ماهورهای بلند گچساران می پیمایند تا از این چشمه گوارای معرفت و حقیقت جرعه ای بنوشند.



تاریخ انتشار : 17 فروردین 1398, 10:22



» اخبار مرتبط:

  • زائرین امامزاده بی بی حکیمه چشم به راه تعریض جاده
  • کاروان زیارتی زایران عراقی به حرم بی بی حکیمه (س) رسید
  • زائران حرم بی بی حکیمه (س) از جاده چم شیر عبور کنند
  • پخش "زنده"کنگره ملی بی بی حکیمه ازسه شبکه تلویزیونی+اسامی میهمانان ملی
  • درخواست مدیرکل اوقاف کهگیلویه و بویراحمد:ضرورت همکاری و تعامل همه‌جانبه دستگاه‌ها در برگزاری کنگره ملی بی‌بی‌حکیمه (س)
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟