مشروح اخبار


» جاده ملی پاتاوه-دهدشت تا شهریور ۹۸ افتتاح می شود/جزییات



استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: جاده پاتاوه به دهدشت مشکلی در زمینه اعتبار ندارد و در صورت شتاب بخشی از سوی پیمانکار، تا شهریور امسال به بهره برداری خواهد رسید.

 به گزارش راک نیوز "علی محمد احمدی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: دفتر مقام معظم رهبری سال گذشته افزون بر یک هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال به طرح ملی جاده پاتاوه- دهدشت ابلاغ کرد کرده ولی با این وجود و تامین اعتبار لازم، مجری و پیمانکار همچنان در انجام تعهدات خود نسبت به اجرای طرح کوتاهی می کنند.

وی تصریح کرد: مسئولان قرارگاه و پیمانکار طرح بهانه کمبود اعتبار را در سال گذشته دلیل روند کند اجرای طرح اعلام کردند که دفتر مقام معظم رهبری مبلغ یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در دو مرحله به این طرح ملی اختصاص داد.

جاده ملی پاتاوه - دهدشت به طول ۱۳۶ کیلومتر از مصوبات سفر سال ۱۳۷۳ رهبری فرزانه انقلاب به استان کهگیلویه وبویراحمد است.

استاندار تصریح کرد: در سفر روز گذشته محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی به استان نیز قرار شد در اسرع وقت روند اجرای این طرح ملی و زمان بهره برداری کامل آن در نشستی با حضور مسئولان قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان مجری طرح، بررسی شود.

احمدی بیان کرد: طرح ملی جاده پاتاوه - دهدشت یکی از مهمترین و بزرگترین طرح های راهسازی در این استان و از جاده های شریانی در کشور محسوب می شود که اکنون طولانی شدن روند اجرای آن به ویژه قطعه سوم آن تا حدودی سبب نگرانی مردم منطقه نیز شده است.

استاندار گفت: مجموع ۱۳۶ کیلومتر این طرح در چهار قطعه طراحی شده که ۶۳ کیلومتر آن(قطعه سوم) یکی از سخت ترین مراحل اجرای آن محسوب می شود.

وی، مجموع پیشرفت فیزیکی این ۶۳ کیلومتر را نیز بالای ۷۸درصد ذکر کرد و گفت: همچنان ۳۳ کیلومتر آن باقی مانده است.

احمدی یادآور شد که جاده ملی پاتاوه - دهدشت دارای ۱۵ دهنه پل و تونل به طول بیش از هشت هزار و ۷۰۰ متر است که از این مجموع کمتر از ۳۰۰ متر آن احداث نشده و باقی مانده است.

افزون بر ۲ هزار میلیارد ریال از محل سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به استان در مرداد سال ۱۳۹۶ و یکهزار و ۱۱۰ میلیارد ریال نیز در سال گذشته توسط دفتر رهبر معظم انقلاب برای شتاب بخشی در ساخت و تکمیل جاده ملی پاتاوه - دهدشت اختصاص یافت.

این جاده دارای چهار فاز است که قطعات (فازهای) یک و سه این طرح به ترتیب ۲۸ و ۲۰ کیلومتر و فازهای ۲ و چهار آن نیز به ترتیب ۲۸ و ۶۳ کیلومتر است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: میزان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و بهره برداری جاده ملی در حال ساخت پاتاوه - دهدشت افزون بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شده که تاکنون همین مبلغ برای آن هزینه شده است.

احمدی، حجم خاکبرداری و خاکریزی در این جاده را به ترتیب افزون بر ۱۶ و چهار میلیون متر مکعب دانست و گفت که بیش از ۴۰۷ دستگاه پل بزرگ و کوچک در این جاده ملی اجرایی و عملیاتی شده است.

کهگیلویه و بویراحمد حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یک هزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.

احمدی استاندار کهگیلویه وبویراحمد و اسلامی وزیری راه و شهرسازی دیروز سه شنبه ۱۹ فروردین از این جاده بازدید کردند.



تاریخ انتشار : 20 فروردین 1398, 07:56



» اخبار مرتبط:

  • دفتر مقام معظم رهبری 700 میلیارد ریال به جاده پاتاوه- دهدشت اختصاص داد
  • 900 میلیارد ریال برای جاده پاتاوه - دهدشت ابلاغ شد
  • روستاهای پیرامونی به جاده پاتاوه - دهدشت وصل می شوند/جزییات
  • افتتاح قطعه دوم جاده ملی پاتاوه – دهدشت/پیشرفت 50 درصدی آزاد راه شیراز - اصفهان
  • قطعه دوم جاده پاتاوه - دهدشت امسال به بهره برداری می رسد
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟