مشروح اخبار


» مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد: ارتقا شاخص برخورداری از آب سالم استان در دولت تدبیر و امید



مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد  در نشست با اصحاب رسانه  با اعلام این خبر که  ارتقا شاخص برخورداری  از آب سالم روستایی استان  با رشد 6/7 درصدی در دولت تدبیر و امید، اکنون74/7 درصد است، عنوان کرد:از یک هزار و 641 روستای استان، یک هزار و 481 روستا تاسیسات آبرسانی دارند.


 به گزارش خبرنگار راک نیوز، فیض‌الله پاسره در این نشست که به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب برگزار شده بود، اظهار داشت: 313 هزار نفر ازجمعیت روستایی استان که  47 درصد از کل جمعیت استان را تشکیل می دهند  از سیستم آب آشامیدنی برخوردارند.

 وی با اشاره به تعداد یک هزار و 8 روستای استان  که سیستم‌های اندازه‌گیری مصرف آب در خانه‌های آنها نصب شده است،  تصریح کرد: تعداد مشترکین روستایی  استان، 62 هزار نفراست و می توان گفت که 75/90درصد از جمعیت روستایی تحت  پوشش آب  روستایی است.

 مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: اجرای 17 مجتمع روستایی  در سطح استان تعریف  شد که یک سوم روستاهای استان زیر پوشش این مجتمع‌ها قرار دارند.

وی تعداد روستاهایی که با تانکر آبرسانی می‌شوند را 242 روستای ذکر کرد و افزود: حجم کل آب تولیدی ما در بخش روستایی 24 میلیون مترمکعب است؛ ولی در سیستم‌های اندازه‌گیری فاصله مصرف با تولید بسیار کمتراست و چیزی حدود  11 میلیون مترمکعب مصرف آب است.

 

پاسره خاطر نشان کرد: 13 میلیون متر مکعب از 24 میلیون تولیدی پرت آب است که بخاطر شکستی لوله ها یا مصرف غیر مجاز هدر می رود و در سیستم مصرف آب ثبت نمی شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد:  در سال 93 نزدیک به 30 میلیون مترمکعب تولید آب روستایی داشتیم که با مدیریت تولید آب، میزان تولید را  به 24 میلیون متر مکعب رساندیم.  وی گفت:  در همین راستا  و با اجرای برنامه نیاز آبی، ساعات روشن بودن پمپاژ‌های آب روستایی را در استان  که حدود  1400 ساعت  بود، روزانه حدود 330 ساعت کاهش دادیم.

پاسره  به برخی اقدامات مدیریتی دیگر برای کاهش انرژی  در آب و فاضلاب روستایی اشاره کرد و گفت: پلمپ گذاری کنتورها  برای جلوگیری از دستکاری آنها از دیگر اقدامات انجام شده است. روشن کردن دستگاه پمپاژ آب در ساعات خارج از پیک از دیگر اقدامات  موثر صورت گرفته است که پاسره نام برد.

 جمع آوری انشعابات غیر مجاز یکی دیگر از راههای کاهش مصرف آب است. مدیر عامل آب و فاضلاب استان در این خصوص بیان کرد:  درطول این چند سال 14 هزار انشعاب غیر مجاز شناسایی  شد و 12 هزار انشعاب  واگذار گردید.

 

وی، تعداد کل مخازن آب را 314 مخزن آب روستایی  و طول شبکه را  6 هزار و 432 کیلومتر عنوان کرد و گفت : به دلیل نبودن اعتبار کافی  تعداد روستاهایی که دارای شبکه فاضلاب روستایی هستند، محدودند.

پاسره بیان کرد: روستای شوتاور در کهگیلویه  یکی از روستاهای دارای شبکه فاضلاب است و روستای تنگاری دشت‌روم  و روستای طولیان  نیز دیگر روستاهایی  استان هستند که  پروژه شبکه فاضلاب در آنها در حال اجراست.

پاسره با قدردانی از حمایت‌های دستگاه قضایی استان در برخورد با انشعابات غیر مجاز افزود: در 2 شهرستان بویراحمد و دنا این همکاری بسیار خوب بود؛ اما در شهرهای گرمسیری حمایت‌های لازم انجام نشد.

وی به برخی از دلایل کمبود آب و یا به عبارتی ساعات بی‌آبی در شهر یاسوج اشاره کرد و گفت:  عمر برخی از شبکه‌های آب شهر یاسوج بسیار بالاست که  شکستگی‌ها لوله ها در برخی نقاط باعث  قطعی  آب می شود.

پاسره اختلاف ارتفاع بالاترین و پایین‌ترین نقطه جمعیتی شهر یاسوج را که حدود 200 متر است یکی از دلایل از بین رفتن شبکه  ذکر و عنوان کرد: فراهم نبودن زیر ساختها طبق اصول علمی و ضوابط فنی باعث ایجاد مشکلات در شبکه و هدر رفتن اعتبارات می شود.

وی گفت در حال حاضر مهمترین اولویت شرکت، جهت دهی اعتبارات برای مدیریت فشار آب در شهرها بخصوص یاسوج است که بخاطر موقعیت جغرافیایی شرایط خاص تری دارد.

 



تاریخ انتشار : 4 تیر 1398, 18:18



» اخبار مرتبط:

  • مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد: 118 روستا با تانکر آبرسانی می شود
  • ۲۲۵ روستای کهگیلویه و بویراحمد با تانکر آبرسانی می‌شوند
  • تکمیل پروژه آبرسانی بهمئی به 241 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد/پروژه آبرسانی بهمئی 125 روستا را در بر می گیرد.
  • 87درصد روستاهای کهگیلویه و بویراحمد دارای آب آشامیدنی سالم هستند.
  • دادگستری کهگیلویه و بویراحمد با انشعاب‌ های غیر مجاز برخورد می کند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟