مشروح اخبار


» در آستانه عید سعید قربان مطرح گردید:خطر انتشار تب کریمه کنگو با نگهداری 24 ساعته گوشت در یخچال برطرف می‌شود



مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد گفت: گوشت دام پس از قربانی و ذبح شدن تا 24 ساعت باید در یخچال نگهداری شده و سپس تقسیم گردد در غیر این صورت خطر انتقال بیماری تب کریمه کنگو وجود دارد.

به گزارش راک نیوز، دکتر عبداله بهمنش  در آستانه عید سعید قربان ضمن هشدار انتشار بیماری های مشترک بین انسان و دام اظهارداشت: یکی از مهمترین اقداماتی  که همه ساله در زمان عید قربان باید مدنظر مرد شریف قرارگیرد خودداری از ذبح خارج از کشتارگاههای مجاز است.
وی همچنین نسبت به خطر شیوع بیماری تب کریمه کنگو هشدار داد و گفت: شهروندان معمولاً طبق سنت دینی در این ایام دام زنده تهیه و در معابر عمومی قربانی می کنند و سپس بلافاصله گوشت آن را به عنوان نذری بین مستمندان تقسیم یا مصرف می کنند در حالی که اگر دام را خارج از کشتارگاه و به دور از نظارت دامپزشکی ذبح کنند، خطر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو بسیار است.
دکتر بهمنش  افزود: اداره کل دامپزشکی استان و ادارات تابعه در شهرستانها  طبق روال همه ساله با نزدیک شدن به ایام عید قربان با استقرار اکیپ های ثابت و سیار بهداشتی و روحانیون ناظر ذبح شرعی در محل کشتارگاه ها ، اقدام به بازرسی های بهداشتی و شرعی قبل ، حین و بعد از کشتار می نمایند  که هم استانی های عزیز می توانند با مراجعه به کشتارگاهها دام خود را با نظارت کامل ذبح نموده و با خیالی راحت نذر خود را بجا آورند.
وی افزود: با توجه به وجود کنه ها بعنوان عامل اصلی  بیماری تب کریمه کنگو  در بدن برخی از  دام و همچنین  در تماس افراد عادی با خون تازه حیوان، خطر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو بسیار زیاد است و از این رو توصیه می شود هموطنان از اقدام خودسرانه برای ذبح دام در منازل یا گذرگاههای عمومی و همچنین دام دارای کنه  جداً خودداری نمایند.
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: صبح روز عید سعید قربان کلیه کشتارگاه های دام استان از ساعت 7 صبح آماده ارائه خدمات بهداشتی ذبح دام بوده و همه خدمات ارائه شده به نیکوکاران در بحث ذبح و بازرسی های بهداشتی دامپزشکی رایگان  خواهد بود.



تاریخ انتشار : 19 مرداد 1398, 11:41



» اخبار مرتبط:

  • موردی از بیماری تب کریمه کنگو در گچساران مشاهده نشده است
  • دوره آموزشی پیشگیری از تب خونریزی دهنده کنگو در دهدشت برگزارشد
  • کلاس آموزشی تب کنگو در بهبهان برگزار شد
  • هشدار دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به شیوع بیماری تب خونریزی دهنده( 'کریمه - کنگو'
  • مدیر دامپزشکی گچساران مطرح کرد:واکسیناسیون 757 هزار رأس دام علیه انواع بیماری در گچساران
  • » اشتراک گزاری خبر



    نظرشما در مورد سیستم؟