مشروح اخبار


» دانپزشک زیبایی و دندانپزشک عمومی چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟




راک نیوز (تهران)- بسیاری از افراد زمان و هزینه زیادی صرف می‌کنند تا خوب به نظر برسند و احساس خوبی داشته باشند! دستیابی به سلامتی و ظاهر خوب در لیست اولویت‌های افراد زیادی قرار دارد. داشتن دندان‌های سالم و زیبا از جمله این اولویت‌هاست.


اگر به دنبال دندانپزشکی هستید که نه تنها بتواند نیازهای مربوط به بهداشت دهان و دندان شما را برطرف کند، بلکه به شما کمک کند تا تغییراتی ایجاد کنید که بهترین و زیباترین لبخند را داشته باشید، چه کسی را باید انتخاب کنید؟ یک دندانپزشک عمومی یا یک دندانپزشک زیبایی؟
واقعیت این است که بسیاری از افراد خدمات دندانپزشک زیبایی و دندانپزشک عمومی را یکی دانسته و تفاوتی بین آنها قائل نمی‌شوند.


برای اکثر ما دندانپزشک، فقط یک دندانپزشک است و همه تخصص‌ها نزد وی وجود دارد، در حالی که تفاوت‌های مشخصی بین آنها وجود دارد.

نکته اینجاست که همه دندانپزشک‌ها باید دوره دندانپزشکی عمومی را بگذرانند و آنهایی که قصد دارند در حوزه خاصی تخصص داشته باشند، باید دوره‌ها و آموزش‌های اضافی که مربوط به آن تخصص است را نیز بگذرانند.
دندانپزشک عمومی به مشکلات و مسائل مربوط به دهان می‌پردازد که شامل کانال‌های ریشه، کشیدن دندان‌ها، تمیزکردن دندان‌ها، حفره‌ها، خونریزی و ترمیم دندان‌هاست. آنها مشکلات دندان‌های شما را بدون اینکه درباره ظاهر آنها نگرانی زیادی داشته باشند، درمان می‌کنند. آنها عمدتا بر بهداشت دهان و دندان تمرکز دارند و در صورت لزوم، می‌توانند روش‌های درمان زیبایی مانند باندینگ یا سفیدکردن دندان را نیز انجام دهند.


آنها معاینات عمومی دندانپزشکی را انجام داده و دستورالعمل‌هایی برای حفظ سلامت دهان و دندان ارائه می‌دهند.
دندانپزشک زیبایی کسی است که علاوه بر کارهایی که یک دندانپزشک عمومی انجام می‌دهد، سعی در بهبود ظاهر شما نیز دارد. آنها از تکنیک‌های مختلفی برای اصلاح و ترمیم دندان‌های شما به منظور بهبود ظاهر شما استفاده می‌کنند. دندانپزشک زیبایی، سفید کردن دندان‌ها، باندینگ کامپوزیت، ایمپلنت دندان و بازسازی کامل دهان را انجام می‌دهد.


متخصص زیبایی دندان، مشکلاتی که نیاز به ترمیم دارند را همراه با هدف نهایی زیباترکردن دندان، لبخند و ظاهر شما، برطرف می‌نماید.
از یک دندانپزشک عمومی چه انتظاراتی باید داشت؟
دندانپزشکان عمومی، درمان‌های عمومی مانند معاینه و تمیز کردن دندان‌ها، درمان حفره، کانال ریشه، کشیدن دندان، خونریزی دندان، بیماری‌های لثه، غربالگری سرطان دهان و غیره را ارائه می‌دهند. دندانپزشک عمومی با هدف اصلاح مسئله موجود و احیای سلامت دهان و دندان، به شما روش درمانی ارائه می‌دهد.

وظیفه وی رفع مشکلات دهان و دندان و ارتقاء بهداشت دهان و دندان با ارائه روش‌های بهداشتی مناسب است. به طور خلاصه دندانپزشک عمومی این خدمات را ارائه می‌دهد:
• بررسی بهداشت دهان و دندان
• درمان حفره‌ها و پرکردن دندان
• تشخیص و درمان علت دندان درد و درد
• درمان‌های فلوراید
• مراقبت‌های پیشگیرانه و بهداشت

دانپزشک زیبایی و دندانپزشک عمومی چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؟

 

از یک دندانپزشک زیبایی چه انتظاراتی باید داشت؟
یک دندانپزشک زیبایی به ظاهر بیماران و همچنین سلامت دهان و دندان آنها توجه دارد. آنها نه تنها فعالیت‌های عمومی دندانپزشکی را همانطور که در بالا توضیح داده شد، انجام می‌دهند، بلکه برای بهبود ظاهر کلی شما نیز اقداماتی را انجام می‌دهند. بسیاری از افراد برای بهبود لبخند و بازگرداندن اعتماد به نفس خود این گزینه را انتخاب می‌کنند.

دندانپزشکان زیبایی می‌توانند ناهنجاری‌های دندان‌ها را برطرف کنند و ظاهری جدید به شما ارائه دهند. وظیفه آنها ایجاد این اطمینان است که دندان‌های شما زیبایی مطلوبی دارند و خوب به نظر می‌رسند! شما می‌توانید برای نیازهای دندانپزشکی عمومی و همچنین پر کردن پرسلن، روکش پرسلن، سفیدکردن دندان‌ها، ایمپلنت دندان و غیره به یک دندانپزشک زیبایی مراجعه کنید. به طور خلاصه خدماتی که دندانپزشک زیبایی ارائه می‌دهد، شامل موارد زیر است:
• سفید کردن دندانها برای لبخندی درخشان تر
• اصلاح طرح لبخند که ممکن است شامل سفید کننده و روکش باشد
• ایمپلنت دندان، دندان مصنوعی، اینله و آنله
چه تفاوت‌هایی بین آنها وجود دارد؟
هم دندانپزشک عمومی و هم دندانپزشک زیبایی، هر دو، دانشکده دندانپزشکی را به اتمام رسانده و آزمون بورد پزشکی را گذرانده‌اند و در رسیدگی به مسائل عمومی دندانپزشکی از مهارت لازم برخوردار هستند. یکی از تفاوت‌های بین این دو، این است که دندانپزشک زیبایی تصمیم گرفته‌است آموزش خود را گسترش داده و آموزش‌های اضافی در خصوص چگونگی رفع مشکلات زیبایی برای بهبود ظاهر کلی بیمار نیز دریافت کند. اگر بین دندان‌های خود شکاف ناخواسته‌ای دارید، یا دندان‌های شکسته و نامرتب دارید و می‌خواهید ظاهر دندان‌های خود را زیباتر کنید، می‌توانید یه یک دندانپزشک زیبایی مراجعه کنید.
دندانپزشک عمومی، به طور معمول از روش‌های سنتی دندانپزشکی برای درمان مشکلات دندان استفاده می‌کند. آنها از تکنیک‌های سنتی مانند کرون‌های فلزی، پل‌های ثابت، پرکننده و پروتزهای قابل حرکت استفاده می‌کنند. دندانپزشک زیبایی از گزینه‌های زیبایی برای درمان استفاده می‌کند که شامل کرون‌های چینی، پروتزهای ثابت و ایمپلنت برای پل‌هاست. آنها در ساخت پرکننده و روکش‌های پرسلنی به خوبی آموزش دیده‌اند که می‌تواند اندازه، شکل و رنگ دندان‌ها را به خوبی تغییر دهد. آنها در زمینه ساخت کرون‌های دندانی که کاملا مناسب دندان‌های طبیعی شماست تخصص دارند و در صورت نیاز می‌توانند دندان‌های شما را مجدد جایگذاری کنند.
هم دندانپزشک عمومی و هم دندانپزشک زیبایی برای ارتقاء سلامت دهان و دندان مهارت کافی دارند، با این حال شما می‌توانید برای سلامت عمومی دندان‌هایتان به یک دندانپزشک عمومی با تجربه مراجعه کنید.
ایرانگان بانک اطلاعات دندانپزشکان عمومی و متخصص
سایت ایرانگان به عنوان یکی از منابع اطلاعات مشاغل، دارای دسته‌بندی‌های مشاغل پزشکی و غیرپزشکی است که در بخش پزشکی درمان، تمامی مشاغل و متخصصان به صورت تفکیک شده قابل دسترس هستند. در بخش دندانپزشک سایت ایرانگان مشاغل فعال دندانپزشکی ثبت شده و دندانپزشکان عمومی و زیبایی با توجه به نیاز و جستجوی شما معرفی می‌شوند. همچنین در سایت ایرانگان می‌توانید با اصطلاحات و تعاریف مشاغل پزشکی و دندانپزشکی نیز آشنا شوید.



تاریخ انتشار : 31 مرداد 1398, 06:18



» اخبار مرتبط:

  • در کمتر از 3 دقیقه دندان‌های خود را سفید کنید
  • علل بوی بد دهان چيست؟
  • دندانپزشک دوره گرد و زیرزمینی در یاسوج دستگیر شد+جزئیات
  • دستگیری دو دندانساز و دندانپزشک قلابی در کهگیلویه و چرام
  • برخورداری۲۰۰نفر از روستاییان سربیشه از خدمات دندانپزشکی رایگان
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟