مشروح اخبار


» پاییز در 12 نقطه از جهان



پاییز در نقاط مختلف جهان مناظری بدیع از رنگهای اغواکننده خلق می کند که 12 منظره از زیباترین آنها انتخاب شده است.

به گزارش مهر، روزهای کوتاه پاییز نشانه آغاز فصل سرما برای برگهای درختان است. از آنجایی که پهن برگان قادر نیستند برگ های خود را در مقابل سرما حفاظت کنند پس از استخراج مواد مغذی شاخ و برگ خود مانند نیتروژن و فسفر شروع به ریختن آنها می کنند.البته قبل از ریزش برگها در اوایل فصل پاییز مناظر بدیع و بی نظیری از درختان رنگارنگ در مقابل پنجره ها خودنمایی می کند. در حقیقت رنگدانه های طبیعی که کاروتنوئید نامیده می شود در برگها عامل ایجاد رنگ های زرد، قهوه ای و نارنجی است که همواره در برگ وجود دارند اما در فصل رویش با کلرو فیل های سبز رنگ پوشیده می شوند.  

صخره های پاییزی
این منظره چشم نواز صخره های اطراف یک نهر خروشان است که با برگهای رنگارنگ فصل پاییز پوشیده شده است.

alt

غروب پاییزی
رنگ های پاییزی که به هنگام غروب آفتاب در آسمان کلورادو پیش از افتادن خورشید به پشت کو ههای راکی مشاهده می شود از دیگر تصاویر چشم نواز فصل پاییز است.

alt

گل های پاییزی

در ژاپن شکوفایی رنگارنگ گل لیکوریس در حوالی نقطه اعتدالین پاییز اتفاق می افتد به همین دلیل این گلها به نام گلهای اعتدالین پاییز معروف هستند.اعتدال پاییز در کشور ژاپن تعطیلاتی است که درآن مردم مراسم گوناگونی برای نیاکان خود برگزار می کنند و از این گل در این بزرگداشت ها به وفور استفاده می شود. همچنین شالیکاران ژاپنی از برخی بخش های این گل پاییزی برای دفع آفات برنج سود می برند.

alt

پل پاییزی

آب راکد به همراه برگ های رنگارنگ درختان در پل کوپراستون نیویورک شاید به غیر از فصل پاییز واقعی در دیگر فصول نیز مناظر منحصر به فردی خلق کند اما رخداد چندین مرتبه تغییرات آب و هوایی مشابه فصل پاییز در این منطقه نشان می دهد که الگوی رنگ ها در هیچ دو پاییزی مشابه هم نیست.

alt

تک برگ پاییزی
تک برگ قرمز افرا که در پشت بام های کشور فنلاند به وفور در پاییز مشاهده می شود برای ایجاد شدن نیازمند روز های آفتابی و نسبتاً گرم به همراه شبهای سرد و نه یخبندان است. رنگ قرمز برگ ها که انواع گونا گون دارد بیشترین رنگی است که در این منطقه دیده می شود. البته سایر رنگها در برگ های پاییزی این منطقه وجود دارد اما به ندرت ظاهر می شود که شاید دلیل آن این است که رنگ قرمزبه خاطر اینکه دارای مواد ضد یخ، ضد آفات و ضد آفتاب بیشتری نسبت به سایر رنگها است برگها را کمی بیشتر روی درخت نگه می دارد.

alt

دالان پاییزی

تششعات آفتاب درخشان پاییزی وفرش رنگارنگی که از برگهای پاییزی به وجود آمده مسیری اغوا کننده برای عابران ایجاد می کند وآنها را بر می انگیزد که تا انتهای مسیر را پیاده بپیمایند.

alt

آبشار پاییزی
شاخه غربی رودخانه پلزنت که از میان تنگه راکی می لغزد و عبور می کند با ردایی از درختان همیشه سبز سوزنی برگ و درختان رنگارنگ پهن برگ در فصل پاییز پوشیده می شود و پس از طی این دره پاییزی به یک سری آبشارهایی با ارتفاع حدود 120 متر منتهی می شود.

alt

نهر پاییزی
مجموعه رنگارنگی از برگ ها در سطح رودخانه های نیو انگلند باعث شده که بسیاری از مردم فصل پاییز را جذابترین فصل برای پیاده روی درحاشیه  این رودخانه  قلمداد کنند.

alt

دره پاییزی
رودخانه یلواستون که از میان دره بهشت در غرب آمریکا می گذرد و یکی از معروفترین مکان های ماهیگیری دنیا محسوب می شود می تواند منظره جذابی برای آنان که می خواهند در طبعت غوطه ور شوند فراهم کند. درحقیقت این دره پاییزی را در کنار سلسه جبال ابساروکا می توان به عنوان تندیس پاییز تلقی کرد.

alt

باغ پاییزی

این استخر در یک باغ خصوصی در ژاپن واقع شده که در آن انعکاس برگ های رنگارنگ درختان افرا، جنکو و آلبالو درفصل پاییز مناظر بسیار فرح انگیزی ایجاد کرده به گونه ای که ژاپنی ها در این منطقه فستیوال پاییزی بر گزار می کنند.

alt


فرش برگ پاییزی

توده هایی از برگ های رنگارنگ افرا در ماههای اکتبر و دسامبر در فنلاند در بخش های مختلف این کشور مناظری شبیه به دشتهای پوشیده از فرش های  رنگارنگ در خیابان ها ایجاد می کند.

alt

پارادوکس پاییزی

سفیدی برف در قله کوه و تاج های رنگارنگ درختان در دامنه سلسله کوههای سفید در نیوهمشایر پاردوکس بسیار جذابی را به تصویر کشیده است تا یاد آوری کند که در پس پاییز زیبا و پر بار روز های سرد و سخت زمستان در پیش است .

 alt




تاریخ انتشار : 1 آبان 1391, 00:25



» اخبار مرتبط:

  • سیل وآبگرفتگی درگچساران/شادی ازسپیدی چهره دنادرسی سخت
  • بارش نخستین برف پاییزی پیست اسکی کاکان یاسوج را سفید پوش کرد
  • دریاچه كوه گل، گلستان زیبایی های بدیع خلقت
  • اعلام قدردانی جمعی از مردم سی سخت از خدمات شبکه بهداشت و درمان
  • کهگیلویه و بویراحمد، بهشت گردشگری زاگرس
  • » اشتراک گزاری خبر

    • Zahra.sh

    • 4 آبان 1391 14:15
    • گروه کاربری: ميهمان
    • آیدی یاهو: {yahoo}
    • تاریخ عضویت: --
    • وضعيت:
    • خبر
    • نظر
    ^
    سلام ممنون به خاطر این عکسهای بسیار زیبا.واقعا قشنگن.
    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟