مشروح اخبار


» توضیحات فرماندار ممسنی درخصوص عدم پخش زنده فوتبال در شهرستان



مدتی است که شهرستانی‌ها به‌جای تصاویر زنده مستطیل سبز، مستندهای ورزشی، مسابقات دوچرخه‌سواری یا رقابت‌های قدیمی بسکتبال را تماشا می‌کنند. اتفاقی که  تا قبل از این فقط ساکنان نقاط مرزی با این مشکل روبه‌رو بودند.

به گزارش راک نیوز از مرکز استان فارس ؛ برای خیلی‌ها این سؤال پیش آمده که چرا در شهرستان‌ها ، بینندگان حتی از طریق ست‌آپ باکس دیجیتال‌شان هم نمی‌توانند تصاویر فوتبال را تماشا کنند و باز مستند ورزشی می‌بینند؟

ماجرا از این قرار است که اغلب مراکز صداوسیمای شهرستان‌ها، تصاویر شبکه‌های پخش شده از جام‌جم را از روی ماهواره می‌گیرند و بعد آن را از طریق آنتن‌های به اصطلاح زمینی برای بینندگان پخش می‌کنند. وقتی شبکه سه و ورزش روی فرکانس‌های ماهواره‌ای‌شان تصاویر آرشیوی می‌فرستند، بالطبع استان‌ها و شهرستان‌هایی هم که تصاویر را از روی ماهواره «رله» می‌کنند، همان مستندها و مسابقات قدیمی را روی آنتن محله پوشش‌دهی‌شان می‌برند و این یعنی محروم شدن بیش از نیمی از جمعیت کشور از تماشای مسابقات ورزشی.

احتمالاً به زودی فوتبال‌دوستان برخی از شهرستان‌ها و استان‌های محروم می‌توانند تصاویر فوتبال‌ها را دوباره دریافت کنند، به شرطی که صداوسیمای استان‌شان توانایی دریافت سیگنال‌های زمینی را داشته باشد.
در واقع صداوسیمای استان‌ها مجبور هستند دوباره همان روش قدیم و قبل از آمدن ماهواره را پی بگیرند و تصاویر را زمینی بگیرند و دوباره پخش کنند اما مسأله اینجاست که بسیاری از استان‌ها اصلاً توانایی فنی این ماجرا را ندارند و همین یعنی همچنان استان‌های بسیاری از تماشای فوتبال‌های خارجی محروم هستند. زیرساخت صداوسیمای بسیاری از مراکز فقط توانایی دریافت تعداد محدودی فرکانس زمینی را دارد و همین یعنی دست‌کم شبکه ورزش در بسیاری از استان‌ها هیچ‌وقت به صورت زمینی دریافت نخواهد شد.

ایوبی فرماندار ممسنی در گفتگو با راک نیوز گفت: متاسفانه علیرغم پیگیری های زیاد به علت ماهیت کشوری موضوع توفیق حاصل نشده گرچه شهر نوراباد به علت برخورداری از فیبر نوری قابلیت پخش مسابقات را دارد که به علت مشکلات کشوری همراه با ۱۴مرکز شهرستان دیگر استان با عدم پخش زنده روبرو می باشد.

ارشد ترین نماینده اجرایی دولت در شهرستان ممسنی می گوید : البته کماکان پیگیر موضوع هستیم وبرای فراهم شدن این فرصت فراغت برای جوانان از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

به گزارش راک نیوز ؛ پیش تر نیز  امیر رئوف مدیر صداوسیمای مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد(شبکه دنا) با بیان اینکه صدا و سیما به دلیل مشکلات مالی و عدم تامین اعتبار از طرف دولت قادر به خرید امتیاز حق پخش نیست،تصریح کرد:چون مراکز استان ها به شکل کابلی هستند با این مشکل روبه رو نیستند ولی مجموعه همکاران ما در تلاشند تا راهی برای حل مشکل پیدا کنند.

 



تاریخ انتشار : 29 مهر 1398, 19:31



» اخبار مرتبط:

  • تماشای فوتبال اروپایی فقط برای مرکز استان ها /آیا ادعای مدیرکل صدا وسیمای کهگیلویه وبویراحمد صحت دارد؟
  • اعتراض به برخورد زشت صدا و سیما نسبت به افتخار آفرینی فیلم اصغرفرهادی+تصویر
  • فرکانس ها مثل مسئولان صداوسیما میلی به آمدن به کهگیلویه ندارند!
  • آقای مدیرکل اماکن ورزشی در کهگیلویه دست چه کسانیست؟ متر ومعیار این وبذل وبخشش ها چیست؟
  • قلعه رئیسی همچنان رکوردار شهر بدون ورزشگاه استان کهگیلویه و بویراحمد/ تنها راه نجات ورزش استان عزل مدیرکل است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟