مشروح اخبار


» تحقق اقتصاد مقاومتی با گفتمان و الگوی مدیریت جهادی/بررسی۱۷ پروژه شاخص اقتصاد مقاومتی استان/شتاب در جذب۴۴۳ میلیاردی وام اشتغال



حسین کلانتری در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی، سرمایه گذاری و اشتغال استان گفت: پیشبرد و تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی با گفتمان و الگوی مدیریت جهادی باید پیگیری و دنبال شود و در این خصوص همه توان و همت مدیران با جدیت بکار گرفته شود.

به گزارش راک نیوز،حسین کلانتری در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی، سرمایه گذاری و اشتغال استان گفت: پیشبرد و تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی با گفتمان و الگوی مدیریت جهادی باید پیگیری و دنبال شود و در این خصوص همه توان و همت مدیران با جدیت بکار گرفته شود.

استاندار با بیان اینکه؛ همه مدیران نسبت به طرح ها و پروژه های اقتصاد مقاومتی مصمم به دستوالعمل ها و مصوبات جلسات کارگروه اقتصاد مقاومتی باشند تاکید کرد در این خصوص منویات مقام معظم رهبری و برنامه ها، سیاست ها و تاکیدات دولت تدبیر و امید سرلوحه و راهبرد کاری قرار گیرد.

کلانتری با اشاره به اینکه در خصوص طرح ها و پروژه های اقتصاد مقاومتی به خوبی کار شده و پیشرفت های مهمی در استان حاصل شده است گفت: اما برای رسیدن به نقطه مطلوب باید تلاشی جدی داشته باشیم.
با حضور استاندار کهگیلویه وبویراحمد ۱۷ پروژه اقتصاد مقاومتی استان در این نشست مورد بررسی قرار گرفتند.
حسین کلانتری اظهار داشت: اغلب این طرح ها در دهه فجر به بهره برداری می رسند.
استاندار چهار طرح سد ایلی آباد، سد کوهبرد، پمپاژه آب رسانی به منطقه باباکلان بی بی حکیمه(س) و افزایش ۴۰۰ تنی ماهیان سردآبی را از جمله چهار طرح اقتصاد مقاومتی در حوزه جهاد کشاورزی بیان کرد که در دهه فجر ۹۸ به بهره برداری می رسند.
وی ابراز داشت: چهار پروژه در حوزه راهسازی نیز شامل قطعاتی از مسیرهای یاسوج- بابامیدان، گچساران- بی بی حکیمه(س)، یاسوج – سمیرم و مسیر تنگ گنجه ای –سی سخت یا به زیر ترافیک می روند و یا ادامه پیشرفت فیزیکی آنها با جدیت دنبال می شود.

کلانتری سه طرح پتروشیمی گچساران با بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی، طرح تولید لوله های بدون درز و طرح تولیدی آب معدنی با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی را از طرح های اقتصاد مقاومتی در حوزه صنعت استان بیان کرد و گفت این طرح ها با تمام توان در دست اجرا هستند. 

استاندار افزود: کاشت ۲۰ هزار هکتار از گونه های مختلف گیاهان دارویی با هدف مشارکت مردم، ایجاد اشتغال، حفاظت و نگهداری آنها از برنامه های اقتصاد مقاومتی استان است که سه هزار و ۲۵۰ هکتار آن در سال جاری باید محقق شود.
حسین کلانتری، طرح های اصلاح شبکه آب شرب شهرهای یاسوج و مادوان و ۲ طرح در حال اتمام برق رسانی در گچساران و گازرسانی به منطقه دلی بجک را از دیگر طرح های اقتصاد مقاومتی استان برشمرد. 

استاندار کهگیلویه به جذب تسهیلات اشتغالزایی استان تاکید کرد و گفت از ۴۴۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال ابلاغی در اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان ۳۰۲ میلیارد تومان آن جذب شده است و تلاش شود تا مابقی برای توسعه اشتغال و تولید بیشتر نیزجذب گردد.

کلانتری ابراز داشت: طی مدت یک هفته تمام دستگاه های اجرایی و بانک های عامل استان طرح های اشتغالزایی را تعیین تکلیف کنند و چنانچه متقاصی منصرف شده است و یا به لحاظ قانونی منعی وجود داشته، متقاضیان دیگری جایگزین شوند.

وی یادآور شد از اینکه یکهزار و ۲۱۴ طرح اقتصادی استان مورد بازرسی قرار گرفته و نتیجه آن کاهش انحراف تسهیلات و کنترل آن شده حرکت خوبی است گفت: باید ضمن ادامه این هدف در واگذاری طرح ها موضوعات اهلیت متقاضی، توجیه فنی و اقتصادی طرح، تولید و اشتغال پایدار مد نظر باشد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد به راه اندازی و فعالیت سامانه ثبت فارغ التحصیلان بیکار و جویای شغل در استان برای برنامه ریزی و هدفگذاری اشتغال آنها تاکید کرد.



تاریخ انتشار : 12 آبان 1398, 09:11



» اخبار مرتبط:

  • اصلاح ساختاروبهبود خروجی فعالیت ها درتحقق اقتصاد مقاومتی موثر است
  • استاندار کهگیلویه وبویراحمد: برنامه ریزی برای مدیریت بهره وری آب/شتاب در واگذاری طرح ها به بخش خصوصی/کسب مجوز تولید مرغ گوشتی
  • استاندارکهگیلویه و بویراحمد: دستگاه ها توان خود را بر خرید خدمات از بخش خصوصی و کاهش تصدی گری دولت بگذارند
  • بهره وری از سرمایه های کوچک راهکاری برای تحقق اقتصاد مقاومتی است
  • استاندارفارس:مجموعه های خارج از دولت هم درباره اقتصاد مقاومتی پاسخگو باشند
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟