مشروح اخبار


» تشریح عملکرد 6 ماهه دانشگاه علوم پزشکی؛ از تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه تمام تا معرفی مراکز متخلف به دادستانی و تعزیرات حکومتی



حدود شش ماه از انتصاب دکتر پرویز یزدان‌پناه به عنوان سرپرست  دانشگاه علوم پزشکی یاسوج می‌گذرد، فعالیت‌های سرپرست جدید دانشگاه و تیم مدیریتی جدید در شش ماه گذشته سبب رونق دوباره پروژه‌های عمرانی، تجهیز بیش از پیش مراکز بهداشتی درمان و راه اندازی برخی از بخش‌های بیمارستان‌های تازه تاسیس استان شده است.


حدود شش ماه از انتصاب دکتر پرویز یزدان‌پناه به عنوان سرپرست  دانشگاه علوم پزشکی یاسوج می‌گذرد، فعالیت‌های سرپرست جدید دانشگاه و تیم مدیریتی جدید در شش ماه گذشته سبب رونق دوباره پروژه‌های عمرانی، تجهیز بیش از پیش مراکز بهداشتی درمان و راه اندازی برخی از بخش‌های بیمارستان‌های تازه تاسیس استان شده است.

برای آگاهی از اقدامات انجام شده به سراغ دکتر پرویز یزدان‌پناه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج رفتیم تا از زبان او از کم و کیف این اقدامات مطلع شویم.

وضعیت بیمارستان های جدید التاسیس استان را چگونه ارزیابی می کنید؟

همان‌طور که مطلع هستید در سال گذشته دو بیمارستان جدید در استان افتتاح شد ولی به بهره برداری کامل نرسید، به همین دلیل ما تلاش کردیم تا این دوبیمارستان را به وضعیت مطلوبی برسانیم.

باید به اطلاع مردم شریف استان برسانم که در شش ماه گذشته بخش های  CCU با 14 تخت، ICU  با 7 تخت، جراحی زنان با 24 تخت،4 اتاق عمل جنرال، زنان ،عروق و ENT، و دیالیز صفاقی را در بیمارستان شهید جلیل یاسوج راه اندازی کرده ایم و انشاء الله تا دهه فجر امسال نیز بخش های (IVF) درمان ناباروری، همودیالیز با ظرفیت 6 تخت وسی تی اسکن پیشرفته 16 اسلایس را در این بیمارستان راه اندازی خواهیم کرد.

همچنین قرارداد  یک دستگاه MRI  پیشرفته 1/5 تسلا  با هیئت امنای ارزی منعقد شده و انشاء الله تا پایان سال در بیمارستان نصب و راه اندازی خواهد شد.

در بیمارستان شهدای باشت نیز بخش‌های اتفاقات، بستری اطفال و بزرگسال، آزمایشگاه، سونوگرافی، اکوکاردیوگرافی و داروخانه را راه اندازی کردیم و دستگاه رادیولوژی نیز نصب شده است.همچنین خرید دستگاه اکسیژن سازمرکزی بیمارستان انجام شده و به زودی نصب خواهد شد.انشاء الله تا دهه فجر امسال  بخش همودیالیز این بیمارستان نیز افتتاح خواهد شد.

به طور کلی در این مدت چه مقدار برای تجهیزات پزشکی در استان هزینه شده است؟

تقریبا می‌توانیم بگویم حدود 180 میلیارد ریال صرف خرید تجهیزات پزشکی در شش ماه اخیر شده است، خوشبختانه جهت اطلاع از وضعیت کمی و کیفی  و وضعیت حفظ و نگهداشت این تجهیزات نیز برنامه‌های خوبی داشته‌ایم. برای اولین بار در استان با راه اندازی بانک اطلاعات فنی و نصب نرم افزار جامع مدیریت تجهیزات پزشکی توانسته‌ایم ساماندهی مناسبی در این زمینه داشته باشیم.

همچنین در آبان ماه امسال 8 دستگاه آمبولانس بنز315 با تجهیزات کامل پزشکی به ناوگان اورژانس استان اضافه و وارد عرصه خدمت رسانی به مردم شریف استان شدند.

 

در حوزه فعالیت های عمرانی وضعیت دانشگاه چگونه است؟

در این مدت بیش از 20 پروژه عمرانی راکد دانشگاه تعیین تکلیف شده و فعالیت آنها از سر گرفته شده است، از جمله پروژه بیمارستان چرام. 

بیمارستان‌های سی سخت، پاتاوه، لنده و بهمئی نیز با همکاری وزارت بهداشت تعیین تکلیف شده‌اند و انشاء الله به زودی فعالیت جدی برای ساخت آنها نیز شروع خواهد شد.

علیرغم موانع بسیار، سه کلینیک تخصصی و فوق تخصصی یاسوج، دهدشت و گچساران نیز در مراحل پایانی ساخت و تجهیز هستند و انشاء الله در دهه فجر امسال افتتاح خواهند شد.

 آزمایشگاه جامع تحقیقات سلامت دانشگاه تاپایان سال 98افتتاح و راه اندازی خواهند شد.

همچنین تا پایان آذر ماه راه اندازی مرکز پیگیری و تشخیص زود هنگام سرطان در بیمارستان شهید رجایی یاسوج نیز جهت خدمت به مردم استان فعالیت خود را شروع خواهد کرد، امیدواریم بتوانیم تا پایان سال بیمارستان نرگسی گچساران  را نیز تجهیز و افتتاح کنیم.

در زمینه برخورد با مراکز غیر مجازی که سلامت مردم را به مخاطره می‌اندازند چه اقداماتی انجام داده‌اید؟

در حوزه‌های مختلف دانشگاه از جمله معاونت‌های درمان، دار و غذا و بهداشت در شش ماه اخیر بازدیدهای نظارتی نسبت به سال قبل حدود 23 درصد افزایش داشته‌اند.
در این مدت  54 مرکز مختلف به دادستانی و تعزیرات حکومتی و کمیسیون ماده 11 معرفی شدند که تعداد 11 مرکز پلمپ شده‌اند.

امیدواریم با همکاری همه نهادهای نظارتی و قضایی استان بتوانیم بیش از پیش در اجرای قانون موفق باشیم، اما این اطمینان را به همه مردم شریف استان می‌دهم که  به هیچ وجه با مراکز فاقد مجوزی که سلامت مردم را به خطر می‌اندازند، مماشات نخواهیم کرد.



تاریخ انتشار : 7 آذر 1398, 06:53



» اخبار مرتبط:

  • 20 پروژه‌ بهداشتی و درمانی در هفته دولت افتتاح می‌شود/جزییات
  • تکمیل مراحل نصب دستگاه ام.آر.آی بیمارستان دهدشت
  • اختصاص 5 میلیارد تومان برای اتمام پروژه های بهداشتی و درمانی شهرستان کهگیلویه
  • سفر پربار دکتر یزدان پناه به تهران/ نهایی شدن خرید MRI بیمارستان شهید جلیل یاسوج
  • وزیر بهداشت به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر می کند/راه‌اندازی فاز اول بیمارستان بزرگ یاسوج با اشتغال 800 نفر
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود