مشروح اخبار


» سوال افکارعمومی ؛ آموزش و پرورش یا ستاد انتخاباتی عدل هاشمی پور



اکنون افکار عمومی بدنبال پاسخ به این سوال است که مگر جناب کلانتری  استاندارمحترم کهگیلویه وبویراحمد در شهریور ماه تذکرات لازم را به مدیران آموزش و پرورش نداده که " آموزش و پرورش نباید ستاد انتخاباتی هیچ کاندیدی شود و فعالیت های سیاسی انجام دهد."

مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین راک نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.


ماه ها بعداز شروع دوره نمایندگی عدل هاشمی پور، آموزش و پرورش به اولین نقطه چالشی وی با مسئولان استانی و کشوری تبدیل شد.

با انتشار هر خبری از وضعیت مدارس مناطق محروم دیشموک در کهگیلویه سردار علیه مدیریت آموزش وپرورش استان موضع گیری می کرد!.

کار اما به موضع گیری خلاصه نشد و بقولی باج ندادن مدیرکل ،نماینده را مجبور کرد تا شخصا به اتاق وزیر برود و برای تغییر بی حاشیه ترین مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد دست به دامان وزیر شود، فرصتی که بایستی صرف پیگیری مطالبات توسعه زیرساختی در مدارس کهگیلویه بزرگ شود به سادگی سوخت و به آرشیو  همه فرصت سوزی های کهگیلویه بزرگ اما مظلوم اضافه شد.

  چندی بعد تغییرات در آموزش و پرورش کهگیلویه روی داد و نزدیکان  فکری محمود منطقیان سکان هدایت آموزش و پرورش را برعهده گرفتند .

اتفاقی که در نگاه اول خوش بینانه بود و نشان از بهاء دادن دولت اعتدالی به اصلاح طلبان حکایت داشت .

اما حالا در اولین روز پس از وصل اینترنت موبایل تصاویری در فضای مجازی منتشر شده که در آن دانش آموزان مدارسی را در کهگیلویه نشان می دهد با در دست داشتن شعارهایی از سردار هاشمی پور تشکر و قدردانی می کنند.

هرچه قدر دوز سیاست زدگی در کهگیلویه و بویراحمد بالا باشد و گستره جمعیتی آن فراگیر اما بعید به نظر می رسد دانش آموزان در چنین مقطعی چنین شعارنوشته هایی را تدارک دیده باشند.

البته آموزش و پرورش کهگیلویه باید به این سوال اساسی پاسخ دهد که جای خدمات شیخ اسماعیل آذری در انتشار اخبار روابط عمومی شهرستان کجا دیده شده است؟

ویا در مقایسه با خریدن کولر گازی(اسپلیت) برای تمام مدارس گچساران توسط تاجگردون که هیچ رسانه ای از آن تا یکسال بعد خبر نداشت ،کدام موضوع مهم تراست ؟

تجهیز اتاق آی تی ۲مدرسه !/خدمات شیخ اسماعیل آذری یا تجهیز تمام مدارس گچساران به سیستم سرمایشی؟

اکنون افکار عمومی بدنبال پاسخ به این سوال است که مگر جناب کلانتری  استاندارمحترم کهگیلویه وبویراحمد در شهریور ماه تذکرات لازم را به مدیران آموزش و پرورش نداده که " آموزش و پرورش نباید ستاد انتخاباتی هیچ کاندیدی شود و فعالیت های سیاسی انجام دهد."

و مگر مدیرکل آموزش و پرورش استان در حضور استاندار محترم به مدیران سازمان متبوعش نگفته بود .

"حق نداریم از هیچ‌کسی جانب‌داری کنیم و از شائبه جانب‌داری باید دوری‌کنیم و اگر شائبه‌ای بود هم باید شفاف‌سازی کنیم تا ذهنیت‌ها اصلاح شود؛ ما به هیچ‌کس بدهکار، وامدار، مخالف و مدافع هیچ‌کسی نیستیم."

فراتر از این موارد، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار معلمان و فرهنگیان در ۱۸ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶، نکات فراوانی درباره مسائل معلمان و آموزش و پرورش بیان کردند.

ایشان دربخشی از سخنان خود خطاب به فرهنگیان فرمودند: بنده همیشه از سالها پیش اعتراض داشتم به کسانی‌که جامعه‌ی معلّمین را در زمینه‌های سیاسی مثل یک ابزار میخواهند به کار ببرند؛ این جفا است.

سخن آخر اینکه وقتی برای افکار عمومی هضم پذیر نیست که آنچه در فضای مجازی منتشر شده کاری خودجوش بوده باشد و فرکانس های رسیده از شائبه سیاست زدگی در سازمانی که بایستی متولی آموزش و پرورش به عدالت باشد ،آیا نهادهای بالادستی که به چشم بینای جامعه شهرت دارند چنین اقداماتی را رصد می کنند؟  

در پایان انتظار می رود آموزش و پرورش کهگیلویه و سایر نقاط استان ستاد انتخاباتی هیچ  یک از کاندیداها، بخصوص نماینده کنونی نشود و مدیران بالا این موارد را مد نظر قرار دهن



تاریخ انتشار : 7 آذر 1398, 09:04



» اخبار مرتبط:

  • مدارس و آموزش نباید دچار مسائل خطی و جناحی شود.
  • رئیس آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد عزل شد/ زمان ومکان معارفه
  • همایش شوراهای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در گچساران برگزار می‌شود
  • بالاخره تغییرات دولت تدبیر به کهگیلویه رسید!/مدیر آموزش وپروش شهرستان منصوب شد
  • دریافت هرگونه وجه در زمان ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس کهگیلویه و بویراحمد ممنوع است
  • » اشتراک گزاری خبر

    • حسین

    • 7 آذر 1398 11:02
    • گروه کاربری: ميهمان
    • آیدی یاهو: {yahoo}
    • تاریخ عضویت: --
    • وضعيت:
    • خبر
    • نظر
    ^
    قابل توجه مخاطبین سایت راک نیوز همان طوری که اطلاع دارید از بدو ورود اقای پورکپوربه کههگیلویه تا کنون سعی داشته به صورت فرا جناعی عمل کند به طوری که از تمام پتان سلهای موجود در اموزش پرورش از تمام افکار سیاسی حاکم در منتطقه استفاده نماید و رضایت مندی جماعه فرهنگیان کهگیلویه را جلب نماید واقیتی که نمی توان انکار کرد وباید پذیرفت این است که نماینده کنونی نماینده تمامی مردم محروم کهگیلویه می باشد و اگر خدمتی به مدارس کهگیلویه و ادارات دیگر انجام می پذیرد را باید به فال نیک گرفته و ازان به نیکی یاد کرد و سعی شود ان را به مسایل سیاسی ربط ندهیم موجبات دلسردی مسولین زحمت کش کهگلویه نشویم لذا درهمین راستا از خدمات نماینده محترم کهگیلویه در خصوص تجهیزوسایل سرمایشی وگرمایشی مدارس محروم منطقه کمال تقدیر تشکر را داریموسعی شود حاشیه سازی بی مورد را کنار بگذاریم ولازم است از خدمایت مدیر زحمت کش وبی حاشیه اموزش وبرورش کهگیلویه جناب اقای بورکبورنهایت تقدیر وتشکر بعمل اید وانشااله از خدمات شایسته ان به نحو احسن در مقاطع بالاتر که الحق والانصاف شایستگی وبرازنده ان هست استفاده نمود
    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود