مشروح اخبار


» پیام تسلیت مدیرعامل سابق شرکت گاز استان فارس در پی درگذشت فرودگرگین پور



مدیرعامل سابق شرکت گاز استان فارس در پیامی درگذشت فرودگرگین پور را تسلیت گفت.


به گزارش راک نیوز از مرکز استان فارس ؛ دکتر هوشنگ محمدی مدیرعامل سابق شرکت گاز استان فارس وکاندیدای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت فرود گرگین پور را تسلیت گفت .

در بخشی از این پیام تسلیت آمده است : ایل بزرگ قشقایی درفرهنگ و هنر و به ویژه هنر موسیقی فرزندانی فرهیخته  را پرورش داده که فروغ نامهایشان همواره در یادها و اندیشه ها ،خواهدماند.

وی فقدان فرود گرگین پور پیشکسوت ‌اسطوره سازوموسیقی نواحی ایران رابه خانواده بزرگ گرگین پور و ایل قشقایی تسلیت وتعزیت عرض کرد.

محمدی در ادامه این پیام تسلیت آورده است : ما ازخداوندمتعال برای ان هنرمندفقید طلب غفران ورحمت واسعه وبرای بازماندگان اجرجزیل و ‌صبرجلی مسالت دارم

گفتنی است ، فرود گرگین پور برادر فرهاد گرگین پور و خواهر زاده محمد بهمن بیگی از نوازندگان نامی ایل قشقایی است. وی از کودکی با نوازندگی آکاردئون یادگیری موسیقی را آغاز کرد و در سال ۱۳۴۲ برای اعتلای کار خویش از کلاس‌های نورعلی برومند، حبیب‌الله بدیعی، علی تجویدی و علی‌اصغر بهاری بهره برد.
سال ۱۳۵۴ تحصیلات موسیقی در دانشگاه تهران را به پایان رساند و از همان سال به تشویق نورعلی برومند به نواختن ساز کمانچه پرداخت. از آثار وی می‌توان ترکمن صحرا، هجران، کوراغلو و مجموعه موسیقی قشقایی را نام برد.

در تاریخ ۹ بهمن ۱۳۹۴ مراسم بزرگداشتی برای وی با حضور افرادی چون حسین علیزاده، محمود دولت‌آبادی، جواد مجابی و حسین الهی قمشه‌ای در فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار شد.



تاریخ انتشار : 11 دی 1398, 20:48



» اخبار مرتبط:

  • مراسم یادبود استاد فرهاد گرگین پور در گچساران برگزار میشود + جزئیات
  • تشییع پیکر ادیب و موسیقیدان بزرگ قشقایی در آباده +گاف عجیب صداوسیما!
  • سید محمد موحد در پیامی درگذشت برادر حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی محمد بزرگواری را تسلیت گفتند
  • پیام تسلیت شهردار تهران به مناسبت درگذشت عزت‌الله انتظامی
  • پیام تسلیت شهردار سابق تهران به مناسبت ضایعه ی درگذشت حضرت آیت الله آ میر احمد تقوی
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟